Partner serwisu
Biznes i przemysł

Embraer testuje zestaw gaśniczy w samolocie C-390 Millennium

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
18-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Embraer z powodzeniem przetestował ruchomy zestaw gaśniczy na samolotach C-390 Millennium nowej generacji podczas kampanii certyfikacyjnej w locie w Brazylii. To bardzo dobra wiadomość, że pojawia się kolejne narzędzie do gaszenia pożarów z powietrza, szczególnie w sytuacji kiedy w ostatnie wakacje wysokie temperatury przyczyniły się do wybuchu dzikich pożarów w wielu zakątkach na świecie.

Embraer w ostatnich dniach pomyślnie zakończył próby w locie w ramach kampanii certyfikacyjnej Modułowego Lotniczego Systemu Gaśniczego (MAFFS II - Modular Airborne Fire Fighting System), który zapewnia C-390 Millennium wymaganą zdolność do wykonywania misji gaśniczych. Testy, przeprowadzone w zakładzie Embraera w Gavião Peixoto w stanie São Paulo w Brazylii, stanowią istotny postęp w kampanii certyfikacyjnej tej zdolności przez brazylijski Wojskowy Urząd Certyfikacji (IFI). Po certyfikacji zdolność do gaszenia pożarów będzie dostępna dla wszystkich operatorów samolotów C-390.

MAFFS II jest systemem gaśniczym zdolnym do użycia do 3000 galonów wody (około 11 300 litrów), zarówno z jak i bez środka gaśniczego, zgodnie ze standardowymi kryteriami poziomu pokrycia terenu i w różnych typach terenu.

Zaprojektowany do współpracy z systemem obsługi ładunku (CHS) samolotu, MAFFS II można bardzo szybko zainstalować w przedziale załadunkowym samolotu, wykorzystując jedynie własną przyczepę. System wymaga do działania jedynie zasilania z samolotu.

Wnioski z tych testów, które obejmowały kilka zrzutów wody w locie, potwierdziły zdolność systemu do integracji z samolotem i wykazały doskonałe aspekty jakości lotu i zwrotności, które są niezwykle potrzebne do tego typu operacji przy niskich prędkościach.



C-390 Millenium

W październiku 2014 r. Embraer zaprezentował samolot transportowy KC-390, największy wojskowy projekt w swojej historii, który jest konkurencją dla obecnie powszechnie wykorzystywanego C-130 "Hercules". KC-390 posiada taką samą podstawową konfigurację jak C-130, tj. skrzydła w układzie górnopłata i tylną rampę załadunkową. Posiadają możliwość przewożenia ładunku o ciężarze do 26 ton (w porównaniu do 22 ton C-130). Jego największą przewagą nad Herculesem są silniki odrzutowe, bowiem według wstępnych założeń, KC-390 może wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 0,8 Macha. W podstawowej konfiguracji, transportowiec może przewozić około 80 żołnierzy, 74 nosze, 66 spadochroniarzy, siedem palet 463L, trzy samochody lub jeden śmigłowiec. Posiada również opcję tankowania w powietrzu i możliwość skonfigurowania do wykonywania misji rozpoznawczych oraz Search and Rescue (SAR) i ratowniczych Medevac.

Do tej pory trzy kraje zamówiły 35 maszyn tego typu: 28 +10 opcji Brazylia, 5 + 6 opcji Portugalia oraz 2 + 1 opcja Węgry. W kwietniu 2013 roku oprócz Brazylii, Portugalii oraz Węgier zainteresowanie C-390 wyraziły także Argentyna, Chile, Kolumbia i Czechy C-390 co mogłoby doprowadzić do wzrostu zamówień do 65 maszyn. Do tej pory dostarczono sześć maszyn KC-390 dla Brazylijskich Sił Powietrznych.

Warto dodać, że KC-390 Millennium Brazylijskich Sił Powietrznych (FAB) można było zobaczyć w tym roku w Warszawie. Dokładnie maszyna przyleciała na Lotnisko Chopina 9 marca. Była to pierwsza wizyta tego samolotu w Polsce i jedna z pierwszych zagranicznych misji wojskowych KC-390 Força Aérea Brasileira na świecie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Biznes i przemysł

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Piotr Bożyk 13 września 2023

Embraer E195-E2 otrzymał w Chinach certyfikat typu

Biznes i przemysł

Embraer dostarczył 47 samolotów w Q2. Wzrost przychodów i większy zysk

Biznes i przemysł

Embraer E190-E2 i E195-E2 z certyfikatem typu w Malezji

Biznes i przemysł

EVE: Fabryka eVTOL powstanie w Taubaté

Biznes i przemysł

EVE: Fabryka eVTOL powstanie w Taubaté

Łukasz Malinowski 24 lipca 2023

Zobacz również:

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Biznes i przemysł

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Piotr Bożyk 13 września 2023

Embraer E195-E2 otrzymał w Chinach certyfikat typu

Biznes i przemysł

Embraer dostarczył 47 samolotów w Q2. Wzrost przychodów i większy zysk

Biznes i przemysł

Embraer E190-E2 i E195-E2 z certyfikatem typu w Malezji

Biznes i przemysł

EVE: Fabryka eVTOL powstanie w Taubaté

Biznes i przemysł

EVE: Fabryka eVTOL powstanie w Taubaté

Łukasz Malinowski 24 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5