Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT. Ostatni boeing 737 MAX 8 po Blue Air już w Warszawie

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
18-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT. Ostatni boeing 737 MAX 8 po Blue Air już w Warszawie
fot. Piotr BożykOE-IGU, który przyleciał 17 stycznia do Warszawy
We wtorkowy wieczór (17 stycznia) przyleciał do Warszawy, w barwach Blue Air, kolejny z nowszych boeingów 737 MAX 8 dla PLL LOT. To ostatnia maszyna przejęta od rumuńskiej linii w leasingu od Air Lease Corporation (ALC) oraz 11. MAX we flocie LOT-u.

Trasa przebazowania (17 stycznia) lotu OEIGU to: Praga (PRG) – Warszawa (WAW). Samolot znajdował się na praskim lotnisku od 13 września 2022 r. gdzie trafił po zawieszeniu działalności przez linię Blue Air. Warto dodać, że pierwszy MAX po Blue Air trafił do Warszawy 28 października 2022 r., drugi 21 listopada, trzeci 1 grudnia, czwarty 10 grudnia, a piąty 16 grudnia 2022 r.

B737 MAX 8 o numerach seryjnych MSN 43306 / LN7672 (ex YR-MXB), który przyleciał na rejestracji lessora OE-IGU, został wyprodukowany w drugiej połowie 2019 r., pierwszy lot techniczny odbył 8 września 2019 r. i następnie 4 czerwca 2021 r. został dostarczony linii Blue Air. Następnie, po wycofaniu przez rumuńskiego przewoźnika, samolot został zaparkowany przez firmę ALC w czeskiej Pradze. Znajdował się tam od 13 września 2022 r. do 17 stycznia 2023 r. Nowy nabytek LOT-u zabiera na pokład 189 pasażerów, to o trzy osoby więcej niż obecnie wykorzystywane przez przewoźnika B737 MAX, które mają 186 foteli. Wkrótce samolot otrzyma także polską rejestrację. Warto dodać, że jest to najstarszy z MAX-ów po Blue Air jaki został odebrany przez LOT.

Przejęcie przez narodowego przewoźnika sześciu samolotów, które miały trafić do mającego ogromne problemy finansowe rumuńskiego Blue Air, było pewnym zaskoczeniem. LOT pozyska nowe maszyny w formie leasingu operacyjnego od Air Lease Corporation i tym samym portfolio amerykańskiej firmy powiększy się do 12 samolotów we flocie LOT.

Nowe samoloty zostały pozyskane przez LOT po zawieszeniu działalności rumuńskiego przewoźnika Blue Air, w formie leasingu operacyjnego od amerykańskiej firmy Air Lease Corporation, która już wcześniej leasingowała pięć samolotów B737 MAX i jednego Dreamlinera dla PLL LOT. Po dostawie ostatniego, szóstego egzemplarza flota boeingów 737 MAX 8 liczy 11 samolotów.

Obecnie we flocie LOT-u są 73 maszyny, w tym 17 boeingów 737: 11 B737 MAX 8 oraz sześć B737-800NG. W najbliższym czasie LOT planuje pozyskać jeszcze po jednym embraerze E175 i E190. Te ostatnie docelowo zastąpią wycofane samoloty De Havilland Dash 8-400.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij