Partnerzy serwisu:
PRAWO I POLITYKA

Blue Air nie wznowi działalności 10 października

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-10-2022
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/ Blue Air

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Blue Air nie wznowi działalności 10 października
fot. Blue Air
Rumuńskie prywatne linie lotnicze Blue Air ogłosiły, że nie będą w stanie wznowić lotów 10 października, jak pierwotnie planowano. Nie jest wielkim zaskoczeniem – przewoźnik jest w głębokim kryzysie i nie wiadomo, czy kiedykolwiek powróci do latania.

Konta taniej linii lotniczej zostały zajęte przez rumuńskie Ministerstwo Środowiska, co zmusiło przewoźnika do zawieszenia działalności. Linie lotnicze nie podają oficjalnego powodu podjęcia tak drastycznego środka, ale przewoźnik od kilku tygodni ma kłopoty z rumuńskim Krajowym Urzędem Ochrony Konsumentów (ANPC).

„Blue Air nadal nie jest w stanie ponownie zacząć latać 10 października 2022 r. Ogłosimy nową datę niezwłocznie po zakończeniu trwających dyskusji, kiedy będziemy mogli wznów korzystać z floty naszych samolotów” – zakomunikował przewoźnik.

Rumuński operator w dalszej części swojego oświadczenia próbuje wyjaśnić powód przedłużenia okresu zawieszenia operacji lotniczych. „Wiele poważnych trudności finansowych i operacyjnych spowodowanych pandemią COVID-19 odczuły wszystkie linie lotnicze, ale jeszcze bardziej dotkliwie walczą o przetrwanie prywatni regionalni przewoźnicy. Pomimo tych i innych niekorzystnych elementów, Blue Air, dumna rumuńska prywatna firma, dokłada wszelkich starań, aby wznowić operacje lotnicze. W tym celu Blue Air prowadzi obecnie rozmowy z potencjalnymi inwestorami, pożyczkodawcami i rządem rumuńskim w sprawie restrukturyzacji swojego profilu kapitałowego” – możemy przeczytać w komunikacie.

Ponieważ Blue Air nie po raz pierwszy ogłaszają decyzję o zawieszeniu operacji, firma przeprosiła podkreślając, że szczerze żałuje niedogodności z jakimi zmagają się pasażerowie, pracownicy, sprzedawcy i dostawcy.

Blue Air przestały latać na początku września br. po sporze z rumuńskim rządem. Początkowo zawieszenie operacji miało trwać tylko do 11 września. Następnie zakaz działalności wydany przez rząd został przedłużony do 10 października. Najnowsze zawieszenie jest już trzecią taką decyzją.

Na linie Blue Air została nałożona w lipcu kara w wysokości dwóch milionów euro. Grzywnę nałożył rumuński urząd ochrony konsumentów ANPC w związku z anulowaniem lotów i brakiem wypłaty pasażerom odwołanych rejsów środków finansowych, które ponieśli na zakup biletu lotniczego. W okresie od 30 kwietnia 2021 r. do 30 kwietnia 2022 r. rumuńskie linie lotnicze anulowały około 11 289 lotów. Dotknęło to 178 405 pasażerów. ANPC twierdzi, że linie celowo zebrały pieniądze w ramach kampanii promocyjnych na bilety, a później odwołały loty, co jest naruszeniem rozporządzenia WE 261/ 2004, dotyczącego odszkodowań za anulowane rejsy.

Grzywna została nałożona na Blue Air 14 lipca, ale to był tylko wierzchołek góry lodowej. ANPC zażądało ponadto, aby Blue Air zwróciło swoim klientom około 13 milionów euro, które linie zarobiły, sprzedając bilety na loty, które w ciągu 10 dni zostały anulowane. Ponadto ANPC rozpoczęło kampanię mającą na celu powstrzymanie ludzi przed kupowaniem większej liczby biletów od linii lotniczych.

Blue Air w trakcie trwania pandemii COVID-19 odnotowały stratę w wysokości 130 milionów euro. Linie lotnicze zalegają ze spłatą kredytów dot. emisji dwutlenku węgla w wysokości 5,7 miliona dolarów. Zapłaty domaga się rumuńska Agencja Funduszu Ochrony Środowiska.

Blue Air to największe rumuńskie linie lotnicze. Bazy przewoźnika znajdują się w Bacau, Kluż-Napoce i włoskim Turynie. Główny węzeł Blue Air mieści się w bukaresztańskim porcie im. Henri Coandy. Przed pandemią przewoźnik przewiózł ponad pięć milionów pasażerów. Flota Blue Air liczyła 25 samolotów. Dziś linie mają tylko 14 maszyn. Wszystkie użytkowane statki powietrzne to boeingi z rodziny 737, dwa B737-500, jeden 737-700, sześć 737-800 oraz pięć najnowszych B737 MAX 8. Linie posiadają ważne zamówienie na pięć kolejnych MAX-ów.

To, czy linie lotnicze będą w stanie wrócić do normalnej działalności po takiej przewie operacyjnej, dopiero się okaże, ale historia mówi nam, że nie jest łatwo wznowić operacje lotnicze, kiedy przez jakiś czas nie prowadziło się podstawowej działalności, jaką jest wykonywanie lotów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Blue Air zostanie przejęty przez rumuński rząd

Prawo i polityka

Blue Air zostanie przejęty przez rumuński rząd

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2022

Rumuński Blue Air zawiesza wszystkie operacje

Biznes i przemysł

Rumuński Blue Air zawiesza wszystkie operacje

Mateusz Kieruzal 07 września 2022

Jassy z większą liczbą tras Blue Air. Ambitne plany na 2023 rok

Pasażer i linie lotnicze

Blue Air ukarany finansowo za łamanie prawa covidowego

Prawo i polityka

Blue Air. Nowe wakacyjne trasy i trzy loty dziennie na Heathrow

Pasażer i linie lotnicze

Rumuński Blue Air zawieszają loty na 33 trasach

Biznes i przemysł

Rumuński Blue Air zawieszają loty na 33 trasach

Mateusz Kieruzal 04 stycznia 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Blue Air zostanie przejęty przez rumuński rząd

Prawo i polityka

Blue Air zostanie przejęty przez rumuński rząd

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2022

Rumuński Blue Air zawiesza wszystkie operacje

Biznes i przemysł

Rumuński Blue Air zawiesza wszystkie operacje

Mateusz Kieruzal 07 września 2022

Jassy z większą liczbą tras Blue Air. Ambitne plany na 2023 rok

Pasażer i linie lotnicze

Blue Air ukarany finansowo za łamanie prawa covidowego

Prawo i polityka

Blue Air. Nowe wakacyjne trasy i trzy loty dziennie na Heathrow

Pasażer i linie lotnicze

Rumuński Blue Air zawieszają loty na 33 trasach

Biznes i przemysł

Rumuński Blue Air zawieszają loty na 33 trasach

Mateusz Kieruzal 04 stycznia 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5