Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
07-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7
Fot. Boeing Airplanes
Boeing ubiega się o uzyskanie zwolnienia ze szczególnych wymogów certyfikacyjnych w ramach procesu certyfikacyjnego B737 MAX 7 ze względu na problemy z przegrzewaniem się układu zapobiegającego oblodzeniu silnika. Amerykański producent statków powietrznych spodziewa się, że najmniejszy samolot z rodziny 737 MAX uzyska certyfikat i wejdzie do służby w przyszłym roku.

Boeing złożył w listopadzie wniosek do Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), w którym poprosił amerykańskiego regulatora lotniczego o uzyskanie preferencyjnych warunków certyfikacji jednego z układów w boeingu 737 MAX 7 – samolotu, którego producent stara się bezskutecznie certyfikować, a o sprawie pierwszy poinformował portal „FlightGlobal”. FAA w opublikowanej nocie stwierdziła, że Boeing zwrócił się o „częściowe zwolnienie z [pewnych zasad] odnoszących się do konstrukcji wlotu gondoli silnika i układu przeciwoblodzeniowego silnika”.

Wniosek Boeinga związany jest z wydaną przez FAA w sierpniu dyrektywą zdatności do lotu, w której regulator ostrzegł operatorów MAX-ów przed używaniem układu przeciwoblodzeniowego silnika w suchym powietrzu. Do wydania dyrektywy skłoniły odbyte przez pilotów loty testowe, które wykazały, że uruchomienie systemu przeciwoblodzeniowego na dłużej niż pięć minut, w określonych warunkach, może doprowadzić do przegrzania się i uszkodzenia osłony wlotowej silników.

Ze złożonego do Federalnej Administracji Lotnictwa wniosku wynika, że producent z USA stara o wyłączenie w procesie certyfikacyjnym przepisów związanych z przedłużającymi się operacjami nad wodami oraz „stopniem, w jakim prawdopodobieństwo awarii niektórych krytycznych systemów i podzespołów jest niewielkie”. Boeing chce również, aby wyłączone zostało stosowanie przepisów, zaostrzonych w wyniku dwóch katastrof z udziałem B737 MAX, nakładających na producentów obowiązek uwzględniania temperatury i wilgotności przy określaniu trwałości materiału danej części.

Boeing chce, aby FAA zgodziła się na certyfikację B737 MAX 7 na takich samych zasadach, jak wcześniejsze samoloty nowej generacji, które są w eksploatacji linii lotniczych z całego świata. Producent, aby złagodzić potencjalne przegrzewanie się części konstrukcji wlotowej silników, wskazuje, że pracuje nad wprowadzeniem „długoterminowego rozwiązania” zaistniałego problemu. „Aktualizacja” konstrukcji samolotu ma zostać wdrożona we wszystkich wyprodukowanych do tej pory boeingach 737 MAX. Agencja, potwierdzając działania interwencyjne amerykańskiego producenta samolotów, wskazała, że Boeing rozważa wprowadzenie zmian konstrukcyjnych w nowych samolotach.

Jest wielce prawdopodobne, że konstruktor zawnioskuje o podobne wyłączenia przy certyfikacji największego wąskokadłubowego samolotu, B737 MAX 10. Boeing planuje zwiększyć miesięczną produkcję najnowszych boeingów, aby każdego miesiąca w 2025 roku linie montażu końcowego w Everett i Renton opuszczało 57 maszyn.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij