Partner serwisu
Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
26-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga
fot. Boeing Defense
Jednostka obronna Boeinga znów zanotowała stratę. W trzecim kwartale były to 924 mln dolarów. Amerykański producent samolotów wskazuje, że do tak dużej straty przyczyniły się w głównej mierze rosnące koszty budowy dwóch nowych Air Force One.

Ponad połowa strat Boeing Defence, Space & Security wynika ze straty w wysokości 482 milionów dolarów na pracach firmy związanych z budową dwóch nowych samolotów VC-25B (nowych Air Force One) dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, które zamówił w trakcie swojej prezydentury Donald Trump. Boeing przypisuje ponoszenie wyższych kosztów zmianom inżynieryjnym i niestabilności siły roboczej, a także fiaskiem negocjacji z dostawcami podzespołów.

Przy kwocie 660 mln dolarów, którą Boeing odnotował wcześniej w ramach programu VC-25B w pierwszym kwartale 2022 r. i kwocie 168 mln dolarów na początku 2020 r., straty w programie przekroczyły obecnie 1,3 mld dolarów. Kwartalna sprzedaż oddziału wynosząca prawie 5,5 mld dolarów utrzymała się w zasadzie na niezmienionym poziomie rok do roku, począwszy od trzeciego kwartału 2022 roku, powiedział Brian West, wiceprezes wykonawczy i dyrektor finansowy Boeinga.

Air Force One zjada finanse

Z kolei dyrektor generalny Boeinga, Dave Calhoun, wyraził niezadowolenie z tempa poprawy wyników jednostki obronnej, jednocześnie stwierdzając, że sektor obronny jest na dobrej drodze do poprawy swoich rezultatów w ciągu najbliższych dwóch lub trzech lat. – Widzimy pewne wczesne oznaki postępu, jednak poprawa finansowa przy niższych wolumenach wymaga czasu. Powrót do dobrych wyników jest wolniejszy niż byśmy chcieli. Jesteśmy jednak pewni przyszłości, a nasza droga do normalizacji wyników marży [jednostki obronnej, od red.] w latach 2025-2026 pozostaje niezmieniona – powiedział Calhoun.

Boeing spodziewał się zanotować stratę, lecz nie aż tak wysoką. Koszty produkcji Air Force One obniżyły marżę do 16,9 proc. kwartalnej straty. Boeing chce, aby sektor obronny w ciągu najbliższych dwóch/trzech lat osiągał jednocyfrowe marże zysku. Kierownictwo amerykańskiego koncernu oczekuje, że przepływy pieniężne działu obronnego wykażą poprawę w 2024 r., lecz ciągle wzrastające koszty budowy dwóch nowych Air Force One „nadal prawdopodobnie będą przeszkodą” w osiągnięciu rentowności.

W ostatnich latach jednostka obronna Boeinga zmagała się z dużymi opóźnieniami w realizacji ważnych programów, rosnącymi kosztami, powtarzającymi się stratami i obawami dotyczącymi jakości prac nad kluczowymi samolotami, takimi jak tankowiec KC-46A Pegasus i VC-25B. Opóźnienie nowego „AF1” wynosi już kilka lat.

Polityka Trumpa powodem strat

Calhoun powiedział, że Boeing pracuje nad stabilizacją swojej działalności w sektorze obronnym, w tym szuka sposobów na bardziej efektywne działanie, inwestowanie w inżynierię i podejście do kontraktowania w bardziej zdyscyplinowany sposób.

Boeing nie podpisał w ostatnim czasie żadnych dalszych kontraktów rozwojowych po stałej cenie i nie planuje tego robić. To nie pierwszy raz, kiedy Boeing wyraża ubolewanie z powodu zawarcia takich umów. W kwietniu 2022 r. dyrektor generalny koncernu stwierdził, że Boeing nigdy nie powinien był akceptować warunków administracji prezydenta Trumpa, ponieważ agresywnie renegocjowała ona kontrakt na dwa nowe Air Force One, które zamówione zostały cztery lata wcześniej.

Producent statków powietrznych z USA pracuje nad wyzwaniami związanymi z budową nowych Air Force One. – W środowisku o stałych cenach wszelkie nieplanowane przeszkody mogą spowodować nieodwracalne koszty. Ostatecznie mamy dwa samoloty do zbudowania. Pokonujemy te przeszkody i jesteśmy zaangażowani w dostarczenie naszym klientom dwóch wyjątkowych samolotów – podsumował Calhoun.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finnair odświeży pokłady embraerów E190

Pasażer i linie lotnicze

Finnair odświeży pokłady embraerów E190

Piotr Bożyk 26 października 2023

Privilege Style wycofały ostatniego boeinga B757

Biznes i przemysł

Privilege Style wycofały ostatniego boeinga B757

Piotr Bożyk 23 października 2023

Aerolíneas Argentinas wybierają embraery E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Aerolíneas Argentinas wybierają embraery E195-E2

Piotr Bożyk 22 października 2023

Zobacz również:

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

Biznes i przemysł

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

inf. pras. Boeing 13 października 2023

Polski MON zwiedził linię produkcyjną śmigłowca AH-64 Apache

Biznes i przemysł

Boeing: Gigantyczny popyt na nowe samoloty w Chinach

Biznes i przemysł

Boeing: Gigantyczny popyt na nowe samoloty w Chinach

Mateusz Kieruzal 30 września 2023

Pozostałe z wątku:

Finnair odświeży pokłady embraerów E190

Pasażer i linie lotnicze

Finnair odświeży pokłady embraerów E190

Piotr Bożyk 26 października 2023

Privilege Style wycofały ostatniego boeinga B757

Biznes i przemysł

Privilege Style wycofały ostatniego boeinga B757

Piotr Bożyk 23 października 2023

Aerolíneas Argentinas wybierają embraery E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Aerolíneas Argentinas wybierają embraery E195-E2

Piotr Bożyk 22 października 2023

Zobacz również:

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

Biznes i przemysł

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

inf. pras. Boeing 13 października 2023

Polski MON zwiedził linię produkcyjną śmigłowca AH-64 Apache

Biznes i przemysł

Boeing: Gigantyczny popyt na nowe samoloty w Chinach

Biznes i przemysł

Boeing: Gigantyczny popyt na nowe samoloty w Chinach

Mateusz Kieruzal 30 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5