Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
03-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował
fot. Mateusz Kieruzal
Boeing w dalszym ciągu zmaga się z dużymi problemami produkcyjnymi. Wady podzespołów produkowanych przez Spirit AeroSystems będą miały negatywny wpływ na liczbę dostarczonych w tym roku wąskokadłubowych MAX-ów.

Pomimo odnotowania w trzecim kwartale straty netto w wysokości 1,6 miliarda dolarów Boeing trzyma się celu, jakim jest wygenerowanie w tym roku wolnych przepływów pieniężnych o wartości od trzech do pięciu mld dolarów. Chociaż kierownictwo Boeinga odmawia określenia celów finansowych na rok 2024, producent samolotów spodziewa się, że wolne przepływy pieniężne będą wyższe niż w 2023 r., biorąc pod uwagę wielkość dostaw samolotów komercyjnych, dostarczenie wybudowanych w trakcie pandemii COVID-19 boeingów 737 i 787 oraz zwiększenie produkcji 777X. Na tym dobre wiadomości się jednak kończą.

Amerykański producent samolotów zmniejszył przewidywaną liczbę boeingów 737 MAX dostarczonych na koniec roku. Boeing zamierzał w bieżącym roku dostarczyć od 400 do 450 wąskokadłubowych odrzutowców, ale problemy z podzespołami (głównie kadłubami) produkowanymi przez Spirit AeroSystems zmusiły koncern lotniczy do zmniejszenia liczby planowanych dostaw. Boeing szacuje obecnie, że dostarczy od 375 do 400 odrzutowców, lecz tak naprawdę ostatecznie zdecyduje firma z Wichity.

Na początku tego miesiąca Boeing poinformował, że rozszerzył zakres swoich inspekcji w związku z wykrytą w B737 MAX wadą produkcyjną, która wynikała z błędnie wywierconych otworów w kadłubach. Zmniejszenie prognozy dostaw oznacza, że w ostatnim kwartale Boeing chce dostarczyć ok. 100 nowych wąskokadłubowców. To będzie wymagało znaczącej intensyfikacji produkcji w ostatnim kwartale, jeśli weźmie się pod uwagę, że w październiku wyprodukowano mniej maszyn. W trzecim kwartale firma dostarczyła 70 MAX-ów, co oznacza spadek o 20 proc. w porównaniu do wcześniejszego kwartału.

Boeing planuje, aby do końca roku linie montażu końcowego w Charleston opuszczało 38 nowych samolotów miesięcznie. Od roku 2025/2026 miesięcznie produkowanych ma być 50 maszyn.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Mateusz Kieruzal 15 czerwca 2025

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Mateusz Kieruzal 15 czerwca 2025

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij