Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

ITA Airways odbiorą w czerwcu pierwszego A350-900. Poleci z Rzymu do Buenos Aires


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-11-24 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Il Messaggero/ITA Airways

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ITA Airways odbiorą w czerwcu pierwszego A350-900. Poleci z Rzymu do Buenos Aires
Fot. ITA Airways
Pierwszy z czterech zamówionych szerokokadłubowych airbusów wersji A350-900 wzmocni flotę ITA Airways w czerwcu 2022 roku. Informację przekazał w rozmowie z "Il Messaggero" prezes nowego narodowego włoskiego przewoźnika Fabio Lazzerini.
Data odbioru pierwszego z czterech zamówionych A350-900 nie jest przypadkowa. Na czerwiec planowane jest bowiem uruchomienie bezpośrednich rejsów z Rzymu do Buenos Aires. To będzie najdłuższa trasa w sieci narodowych linii lotniczych Włoch.

Połączenie do stolicy Argentyny nie są w stanie obsłużyć A330-200. Tych również szerokokadłubowych samolotów następca Alitalii posiada aktualnie siedem w swojej startowej flocie. Alternatywą było międzylądowanie w brazylijskim Sao Paulo, ale ostatecznie porzucono takie rozwiązanie i zdecydowano się zaczekać na dostawę A350-900.

ITA Airways planują do 2025 roku obsługiwać 74 miejsc docelowych na 89 trasach. Przewoźnik z Półwyspu Apenińskiego w pierwszej fazie działalności lata do 44 destynacji, realizując przy tym 59 połączeń. Sieć włoskich linii lotniczych powiększy się do 58 miejsc docelowych i 74 tras w 2022 roku.

Oprócz regularnych rejsów ITA Airways oferują również loty czarterowe. Pierwszy z nich przewiózł piłkarzy Interu Mediolan z portu Malpensa do stołecznego lotniska Fiumicino na spotkanie z Lazio Rzym. – To dopiero pierwsze kroki w ambitnym projekcie. Pragniemy stworzyć linie lotnicze, które połączą nasz kraj ze światem – przekonywał Lazzerini kilka dni po rozpoczęciu działalności nowego narodowego przewoźnika z Półwyspu Apenińskiego.

Startowa flota ITA Airways składała się z 52 samolotów. Ponad połowa, bowiem 27 z nich, to airbusy A320. Poza nimi nowy narodowy przewoźnik Włoch wykorzystuje osiemnaście odrzutowców A319 i wspomnianych już wyżej siedem szerokokadłubowych A330. Flota linii lotniczych z Półwyspu Apenińskiego, które wstąpiły do sojuszu SkyTeam, wzrośnie do 78 samolotów w 2022 roku, a za cztery lata ma ich już być 105.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zaskoczenia nie ma. Linie ITA Airways zostały członkiem sojuszu SkyTeam

Pasażer i linie lotnicze

Zaskoczenia nie ma. Linie ITA Airways zostały członkiem sojuszu SkyTeam

Avgeek 01 listopada 2021

Rzym: Protest byłych stewardes Alitalii. Zdjęły uniformy i buty

Prawo i polityka

Rzym: Protest byłych stewardes Alitalii. Zdjęły uniformy i buty

Rafał Dybiński 22 października 2021

ITA Airways planują obsługiwać 89 tras do 2025 roku. Na razie bez Polski

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways planują obsługiwać 89 tras do 2025 roku. Na razie bez Polski

Rafał Dybiński 19 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5