Partner serwisu
Biznes i przemysł

Grupa AF-KLM wybrała silniki CFM LEAP-1A dla rodziny A320neo

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
10-07-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Grupa AF-KLM wybrała silniki CFM LEAP-1A dla rodziny A320neo
Fot. Airbus Media
Grupa Air France-KLM ogłosiła w ostatnich dniach podpisanie umowy z firmą CFM International na zakup 200 silników LEAP-1A, które zasilą nową flotę airbusów A320neo i A321neo.

Decyzja ta jest następstwem zamówienia przez AF-KLM w grudniu ubiegłego roku 100 samolotów z rodziny airbusa A320neo. Celem zamówienia jest odnowienie floty KLM i Transavia Netherlands oraz odnowienia i rozbudowania floty Transavia France.

- Air France-KLM poświęca się poprawie swoich wyników ekonomicznych i środowiskowych. Samoloty najnowszej generacji, takie jak nasze nadchodzące A320neo i A321neo, umożliwiają obniżenie kosztów jednostkowych o 10 proc., emitują 15 proc. mniej CO2 i generują 50 proc. mniej hałasu, częściowo dzięki swoim zaawansowanym silnikom. Dzięki tej umowie Air France-KLM i CFM International opierają się na swojej wieloletniej relacji, aby uczynić lotnictwo bardziej zrównoważonym - powiedział Benjamin Smith, prezes zarządu Air France-KLM.

Silnik LEAP-1A produkowany jest przez CFM International, joint venture 50/50 GE Aviation i Safran Aircraft Engines. Jednostka napędowa CFM najnowszej generacji przyczynia się do globalnej wydajności i efektywności rodziny airbusów A320neo. CFM International jest również dostawcą silników do obecnej floty boeingów B737NG (CFM56-7B) i airbusów A320ceo (CFM56-5B) grupy AF-KLM.

- Jesteśmy zaszczyceni możliwością dalszego rozszerzenia naszego partnerstwa z jedną z największych grup w branży i bycia integralną częścią strategii zrównoważonego rozwoju Air France-KLM. Odnowione zaufanie Air-France-KLM to cenne uznanie dla osiągów silnika LEAP w zakresie zrównoważonego rozwoju i wydajności paliwowej. Nie możemy się doczekać wprowadzenia LEAP do ich nowej floty i wspierania operacji KLM, Transavia Netherlands i Transavia France - powiedział Gaël Méheust, prezes i dyrektor generalny CFM International.

Zamówienie 100 airbusów z rodziny A320neo

Grupa Air France-KLM zdecydowała się zamówić 100 samolotów z rodziny A320neo. Umowa zawiera także prawa zakupu 60 dodatkowych samolotów tego typu. Nowe samoloty zmodernizują i odmłodzą floty linii KLM i Transavia Netherlands, także odnowią i rozszerzą flotę Transavia France. Zamówienie obejmuje zarówno airbusy A320neo jak i A321neo, ale na razie brak szczegółów jak zostanie ono podzielone. Pierwsze dostawy spodziewane są w drugiej połowie 2023 r., a szczegóły dotyczące konfiguracji kabin pasażerskich zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Pasażer i linie lotnicze

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Avgeek 28 stycznia 2023

Cel Air France-KLM na 2030 rok: Emisji CO2 mniej o 30 proc.

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Rafał Dybiński 31 października 2022

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Pasażer i linie lotnicze

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Avgeek 28 stycznia 2023

Cel Air France-KLM na 2030 rok: Emisji CO2 mniej o 30 proc.

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Rafał Dybiński 31 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5