Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Duże zamówienie AF-KLM. Grupa stawia na airbusy z rodziny A320neo. Zastąpią B737 w KLM i Transavii


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-12-18 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Duże zamówienie AF-KLM. Grupa stawia na airbusy z rodziny A320neo. Zastąpią B737 w KLM i Transavii
fot. Air France-KLM
Duże zamówienie AF-KLM. Grupa stawia na airbusy z rodziny A320neo. Zastąpią B737 w KLM i Transavii
Duże zamówienie AF-KLM. Grupa stawia na airbusy z rodziny A320neo. Zastąpią B737 w KLM i Transavii
Duże zamówienie AF-KLM. Grupa stawia na airbusy z rodziny A320neo. Zastąpią B737 w KLM i Transavii
Duże zamówienie AF-KLM. Grupa stawia na airbusy z rodziny A320neo. Zastąpią B737 w KLM i Transavii
Duże zamówienie AF-KLM. Grupa stawia na airbusy z rodziny A320neo. Zastąpią B737 w KLM i Transavii
Duże zamówienie AF-KLM. Grupa stawia na airbusy z rodziny A320neo. Zastąpią B737 w KLM i Transavii
Grupa Air France-KLM poinformowała wczoraj (17 grudnia), że zamówiła 100 samolotów z rodziny airbusa A320neo wraz z prawem zakupu dodatkowych 60 samolotów tego typu. Maszyny trafią do linii KLM oraz Transavia gdzie będą zastępować boeingi 737 NG. Grupa AF-KLM podpisała także list intencyjny w sprawie zakupu czterech airbusów A350F dla Air France Cargo.
O tym, że Airbus zbliża się do możliwego przełomu w konkursie na nowe samoloty KLM-u, potencjalnie wypierając Boeinga jako dostawcę odrzutowców średniodystansowych dla przewoźnika pisaliśmy, na bazie depeszy Reutersa, w ubiegłym tygodniu w artykule "Airbus przejmuje prowadzenie w konkursie na nowe samoloty dla linii KLM". Teraz wiemy, że tak też się stało i 16 grudnia 2021 r. zarząd Air France-KLM podjął decyzję o realizacji celu całej grupy, jakim jest poprawa wyników ekonomicznych i środowiskowych poprzez wprowadzenie samolotów nowej generacji. W ten sposób grupa AF-KLM wykazała również zdolność do wykorzystania synergii zakupowych dotyczących floty. To już druga linia lotnicza, którą w ciągu tygodnia stracił Boeing jeżeli chodzi o flotę regionalną i średniodystansową. W ostatnim czasie australijski Qantas podjął decyzję o wymianie swojej floty boeingów B717 i B737 na nowe airbusy z rodziny A320neo i A220.

Zamówienie 100 airbusów z rodziny A320neo

Grupa Air France-KLM zdecydowała się zamówić 100 samolotów z rodziny A320neo. Umowa zawiera także prawa zakupu 60 dodatkowych samolotów tego typu. Nowe samoloty zmodernizują i odmłodzą floty linii KLM i Transavia Netherlands, także odnowią i rozszerzą flotę Transavia France. Zamówienie obejmuje zarówno airbusy A320neo jak i A321neo, ale na razie brak szczegółów jak zostanie ono podzielone. Pierwsze dostawy spodziewane są w drugiej połowie 2023 r., a szczegóły dotyczące konfiguracji kabin pasażerskich zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Korzystając z najnowszych innowacji technologicznych, samoloty z rodziny A320neo oferują najlepsze osiągi w swojej kategorii dla potrzeb sieciowych linii lotniczych wchodzących w skład grupy AF-KLM. W porównaniu z samolotami poprzedniej generacji oferują redukcję kosztów jednostkowych o ponad 10 proc., a także 15 proc. zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2. Ich ślad akustyczny jest również o 50 proc. niższy.

Odnowa floty to pierwszy krok redukcji emisji CO2 ze skutkiem natychmiastowym. Obok stosowania zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) jest to jeden z filarów trajektorii dekarbonizacji całej grupy, której celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. i -50 proc. emisji CO2 na pasażera/km do 2030 r., czyli -15 proc. w wartościach bezwzględnych.

Nowe samoloty będą obsługiwać głównie trasy średniodystansowe w Europie, w szczególności z Amsterdamu - hubu linii KLM i głównej bazy Transavia Netherlands oraz z Paryża Orly, głównej bazy Transavia France.

AF-KLM stawia także na airbusy w wersji cargo

Grupa Air France-KLM podpisała również list intencyjny (LOI) w sprawie zakupu czterech airbusów A350F – z prawem zakupu kolejnych czterech maszyn tego typu. W kontekście stałego i zrównoważonego wzrostu popytu na cargo lotnicze, zamówienie to zwiększy zdolności przewozowe Air France Cargo. Grupa Air France-KLM będzie jednym z pierwszych operatorów, którzy będą obsługiwać loty cargo nowym A350F. Prawdopodobnie nowe maszyny zastąpią obecnie użytkowane boeingi B747-400F. Warto dodać, że Air France użytkuje obecnie 12 z 38 zamówionych pasażerskich A350-900, co jeszcze bardziej uwspólni użytkowaną flotę.

- Te ewolucyjne zamówienia postawią linie lotnicze naszej grupy na drodze do lepszych wyników, jednocześnie przyspieszając naszą trajektorię dekarbonizacji. Jest to duży krok naprzód dla KLM, Transavii i Air France, które będą korzystać z najlepszych dostępnych samolotów dostosowanych do potrzeb ich siatki połączeń. Znakomite osiągi całej rodziny A320neo oraz nowego A350F, które są cichszymi, bardziej paliwooszczędnymi i bardziej opłacalnymi samolotami, sprawiają, że są one najlepszym wyborem dla długoterminowego rozwoju naszej floty. Będą one miały zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia naszych ambitnych celów, w tym zerowej emisji CO2 netto do 2050 r. - powiedział Benjamin Smith, dyrektor generalny Air France-KLM Group.

Obecnie flota grupy AF-KLM, w skład której wchodzą linie Air France, HOP!, KLM Cityhopper, KLM, Martinair, Transavia oraz Transavia France, składa się z 517 samolotów: czterech airbusów A220-300, 15 A318, 30 A319, 43 A320, 19 A321, 26 A330, 12 A350-900, 14 boeingów B737-700, 120 B737-800, pięciu B737-900, czterech B747-400F, 36 B777-200ER, 59 B777-300ER, dwóch B777F, 23 B787-9, pięciu B787-10, 14 CRJ1000, siedmiu embraerów E195-E2, 15 E170, 17 E175 oraz 47 E190.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus przejmuje prowadzenie w konkursie na nowe samoloty dla linii KLM

Pasażer i linie lotnicze

Airbus przejmuje prowadzenie w konkursie na nowe samoloty dla linii KLM

Avgeek 10 grudnia 2021

Air France odebrały pierwszego airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Air France odebrały pierwszego airbusa A220-300

Avgeek 29 września 2021

Air France przygotowuje się na przylot pierwszego airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Air France przygotowuje się na przylot pierwszego airbusa A220-300

Avgeek 28 lipca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5