ATR dostarczył w mijającym tygodniu pierwszy samolot ATR 72-600 dla linii Air Corsica. Jest to także pierwsza maszyna ATR-a dostarczona z nowym silnikiem Pratt & Whitney PW127XT.
Air Corsica zamówiła pięć nowych samolotów ATR 72-600, które będą napędzane nowym silnikiem Pratt & Whitney Canada, PW127XT, podczas Dubai Airshow 2021. Dostawa pierwszego samolotu stanowi ważny krok w modernizacji floty Air Corsica i jej zrównoważonym rozwoju.
Pasażerowie Air Corsica będą mogli korzystać z bardziej przestronnej kabiny z większymi schowkami i 70 nowymi fotelami, a także z wysokiego komfortu w kabinie i dalszych innowacji, ponieważ samolot będzie wyposażony w porty USB do ładowania urządzeń elektronicznych podczas lotu - co jest pierwszym takim rozwiązaniem w kabinach ATR-ów.
- Air Corsica i ATR rozwijają się razem od czasu pierwszego lotu ATR-a w barwach linii w 1990 r. Przez dziesięciolecia wykazywały zaangażowanie w latanie najnowszymi technologiami i najbardziej odpowiedzialnymi dostępnymi samolotami. W miarę jak nasz produkt ewoluuje, aby sprostać nowym potrzebom rynku i wprowadzać kolejne innowacje, pozostaje najbardziej niezawodnym, wydajnym i opłacalnym samolotem na rynku, a także najbardziej zrównoważoną platformą do obsługi tras regionalnych. Dzięki temu ATR i Air Corsica stanowią idealne połączenie - powiedziała Nathalie Tarnaud Laude, Dyrektor Generalna ATR.
Linia będzie również optymalizować obsługę techniczną całej swojej floty ATR poprzez 12-letnią umowę GMA. Nowy dokument typu "pay-by-the-hour" obejmuje usługi w zakresie napraw, remontów i jednostek wymienialnych liniowo, a także zawiera dostępność i konserwację lopat śmigieł, podwozia i krawędzi natarcia oraz długoterminową umowę cenową na dostawę ponad 2 tys. części zamiennych.
Nowy standard silników turbośmigłowychSilnik Pratt & Whitney, który otrzymał
w październiku br. certyfikat EASA, wyznacza nowy standard w zakresie zrównoważonego rozwoju i ekonomiki eksploatacji w lotnictwie regionalnym. Dzięki zastosowaniu serii PW127XT klienci ATR-a będą mogli korzystać z wydłużonego o 40 proc. czasu pracy na skrzydle, co pozwoli na wydłużenie czasu pomiędzy remontami silnika do 20 tys. godzin, a w rezultacie zmniejszy się liczba zdarzeń technicznych w całym cyklu życia samolotu. Pozwoli to także na obniżenie kosztów obsługi technicznej silnika o ponad 20 proc.
PW127XT zapewni 3 proc. poprawę efektywności paliwowej dzięki zastosowaniu technologii wtrysku. Dzięki temu nowy silnik zużywać będzie o ponad 40 proc. mniej paliwa w porównaniu z innymi regionalnymi odrzutowcami, co przekłada się na podobny odsetek oszczędności przy emisji CO2. Silnik jest kompatybilny ze zrównoważonymi paliwami lotniczymi (SAF), zgodnie z celem ATR-a, jakim jest osiągnięcie 100 proc. kompatybilności z SAF do 2025 r. i pomaga klientom w wypełnieniu ich zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, aby osiągnąć zerową emisję w lotnictwie do 2050 r.
Długoletni partner ATR-aOd samego początku istnienia linii, czyli od ponad 31 lat, Air Corsica zawsze wybierała ATR do obsługi lotów z Korsyki. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa i obniżonym kosztom operacyjnym, ATR zapewnia szybkie, niezawodne i trwałe połączenia lotnicze, będące siłą napędową rozwoju gospodarczego i społecznego. Obecnie flota linii składa się z 13 samolotów: jednego ATR-a 42-500, pięciu ATR 72-500, jednego ATR 72-600, czterech airbusów A320 i dwóch A320neo.