Partner serwisu
Biznes i przemysł

EASA certyfikowała ATR-y 42 i 72 z silnikami PW127XT-M

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
14-10-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
EASA certyfikowała ATR-y 42 i 72 z silnikami PW127XT-M
Fot. ATR Aircraft
Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) przyznała wczoraj (13 października) certyfikat typu samolotom ATR 42 i 72 napędzanym nowym silnikiem Pratt & Whitney Canada PW127XT-M.

Dzięki zastosowaniu najnowszych materiałów i technologii dostępnych na rynku, nowa seria silników umożliwia osiągnięcie kolejnego poziomu wydajności i wydłużonego czasu pracy (XT) na skrzydle samolotu, przynosząc korzyści w postaci 20 proc. redukcji kosztów utrzymania i 3 proc. poprawy zużycia paliwa w porównaniu z silnikiem PW127-M. Linia Air Corsica będzie pierwszym klientem nowej jednostki napędowej, a dostawy tych maszyn rozpoczną się w połowie listopada br.

- Otrzymanie certyfikatu typu EASA jest ważnym krokiem w kierunku wejścia do służby tego nowego standardowego silnika w samolotach ATR. Nasze zespoły współpracowały z partnerami z Pratt & Whitney Canada i władzami EASA w celu zabezpieczenia certyfikacji i zapewnienia klientom jeszcze bardziej ekonomicznego i zrównoważonego zasilania regionalnych samolotów turbośmigłowych. Dzięki korzyściom w zakresie kosztów utrzymania, oszczędności oraz możliwości SAF, pomoże on liniom lotniczym takim jak Air Corsica, naszemu pierwszemu klientowi, wypełnić zobowiązania branży w zakresie lotnictwa niskoemisyjnego - powiedział Stephane Viala, starszy wiceprezes ds. inżynierii ATR-a.

Nowy standard silników turbośmigłowych

Silnik ten wyznacza nowy standard w zakresie zrównoważonego rozwoju i ekonomiki eksploatacji w lotnictwie regionalnym. Dzięki zastosowaniu serii PW127XT klienci ATR będą mogli korzystać z wydłużonego o 40 proc. czasu pracy na skrzydle, co pozwoli na wydłużenie czasu pomiędzy remontami silnika do 20 tys. godzin, a w rezultacie zmniejszy się liczba zdarzeń technicznych w całym cyklu życia samolotu. Pozwoli to na obniżenie kosztów obsługi technicznej silnika o ponad 20 proc.

PW127XT zapewni 3 proc. poprawę efektywności paliwowej dzięki zastosowaniu technologii wtrysku. Dzięki temu nowy silnik zużywać będzie o ponad 40 proc. mniej paliwa w porównaniu z innymi regionalnymi odrzutowcami, co przekłada się na podobny odsetek oszczędności przy emisji CO2. Silnik jest kompatybilny ze zrównoważonymi paliwami lotniczymi (SAF), zgodnie z celem ATR-a, jakim jest osiągnięcie 100 proc. kompatybilności z SAF do 2025 r. i pomaga klientom ATR w wypełnieniu ich zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, aby osiągnąć zerową emisję w lotnictwie do 2050.

- Certyfikacja samolotów ATR napędzanych naszym silnikiem PW127XT-M to dobra wiadomość dla segmentu lotnictwa regionalnego, ponieważ zapewnia on mniejsze koszty utrzymania i poprawę zużycia paliwa w porównaniu do PW127-M. ATR i P&WC pracowały nad uzyskaniem tej certyfikacji w niecały rok po zaprezentowaniu tego przełomowego silnika. Gratulujemy ATR-owi tego ważnego kamienia milowego - powiedział Anthony Rossi, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Pratt & Whitney Canada.

Dzięki nowej serii silników, ATR będzie nadal zaspokajać potrzeby swoich klientów poprzez obniżenie kosztów obsługi technicznej i dostarczanie im rozwiązań dla bardziej zrównoważonej przyszłości lotnictwa. Do tej pory ATR otrzymał zainteresowanie od kilku operatorów, w tym od Air Corsica, pierwszego klienta tej serii silników.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5