Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
23-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600
fot. ATR Media
ATR i Air Corsica potwierdzili w ostatnich dniach zamówienie na dwa samoloty ATR 72-600, złożone podczas tegorocznego Paris Air Show. Dzięki tej umowie Air Corsica wkrótce zakończy pełną transformację swojej floty ATR-ów w wersji -500 do najnowszej generacji samolotów turbośmigłowych 72-600.

Dwa kolejne samoloty mają zostać dostarczone w pierwszej połowie 2024 r., kiedy to Air Corsica w pełni odświeży swoją flotę regionalną. Linia wtedy będzie dysponować siedmioma samolotami w wersji 72-600, napędzanymi najnowszymi silnikami PW127XT, optymalizując niezawodność, komfort, koszty operacyjne oraz emisję CO2 podczas lotów łączonych między czterema portami lotniczymi Korsyki a Niceą i Marsylią.

- Jesteśmy dumni, że możemy wspierać Air Corsica w modernizacji floty i wspólnie ustanawiać nowe standardy dla lotnictwa regionalnego. Air Corsica była pierwszym klientem silnika PW127XT i pierwszym operatorem ATR na świecie, który zainstalował gniazda USB we wszystkich swoich fotelach. W miarę jak nasz produkt ewoluuje, aby sprostać nowym potrzebom rynku i wprowadzać kolejne innowacje, pozostaje najbardziej niezawodnym, wydajnym i opłacalnym samolotem na rynku, a także najbardziej zrównoważoną platformą do obsługi tras regionalnych. Dzięki temu ATR i Air Corsica stanowią idealne połączenie - powiedziała Nathalie Tarnaud Laude, prezeska ATR-a.

Długoletni partner ATR-a

Od samego początku istnienia linii, czyli od ponad 33 lat, Air Corsica zawsze wybierała ATR-y do obsługi lotów z Korsyki. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa i obniżonym kosztom operacyjnym, ATR zapewnia szybkie, niezawodne i trwałe połączenia lotnicze, będące siłą napędową rozwoju gospodarczego i społecznego wyspy.

Warto także dodać, że Air Corsica była pierwszym operatorem, który pod koniec 2022 r. odebrał dostawę ATR-a 72-600 wyposażonego w nowy silnik PW127XT, dzięki któremu linia może poczynić znacze oszczędności w kosztach użytkowania swojej floty ATR-ów.

Nowy standard silników turbośmigłowych

Silnik Pratt & Whitney PW127XT wyznacza nowy standard w zakresie zrównoważonego rozwoju i ekonomiki eksploatacji w lotnictwie regionalnym. Dzięki zastosowaniu nowej serii XT klienci ATR-a będą mogli korzystać z wydłużonego o 40 proc. czasu pracy na skrzydle, co pozwoli na wydłużenie czasu pomiędzy remontami silnika do 20 tys. godzin, a w rezultacie zmniejszy się liczba zdarzeń technicznych w całym cyklu życia samolotu. Pozwoli to także na obniżenie kosztów obsługi technicznej silnika o ponad 20 proc.

PW127XT zapewni 3 proc. poprawę efektywności paliwowej dzięki zastosowaniu technologii wtrysku. Dzięki temu nowy silnik zużywać będzie o ponad 40 proc. mniej paliwa w porównaniu z innymi regionalnymi odrzutowcami, co przekłada się na podobny odsetek oszczędności przy emisji CO2. Silnik jest kompatybilny ze zrównoważonymi paliwami lotniczymi (SAF), zgodnie z celem ATR-a, jakim jest osiągnięcie 100 proc. kompatybilności z SAF do 2025 r. i pomaga klientom w wypełnieniu ich zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, aby osiągnąć zerową emisję w lotnictwie do 2050 r.

Flota Air Corsica

Obecnie flota linii składa się z 12 samolotów: jednego ATR-a 42-500, pięciu ATR-ów 72-600, czterech airbusów A320 i dwóch A320neo. Przewoźnik oczekuje na dostawę pięciu samolotów: trzech ATR-ów 72-600 oraz dwóch airbusów A320neo.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Transavia odebrała pierwszego airbusa A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Transavia odebrała pierwszego airbusa A321neo

Piotr Bożyk 22 grudnia 2023

Sunclass Airlines odebrały pierwszego A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Airbus: easyJet zamawia 157 samolotów z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Dostawa pierwszego ATR-a 72-600  z nowym silnikiem PW127XT do Air Corsica

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Transavia odebrała pierwszego airbusa A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Transavia odebrała pierwszego airbusa A321neo

Piotr Bożyk 22 grudnia 2023

Sunclass Airlines odebrały pierwszego A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Airbus: easyJet zamawia 157 samolotów z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Dostawa pierwszego ATR-a 72-600  z nowym silnikiem PW127XT do Air Corsica

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5