Partner serwisu
Biznes i przemysł

COMAC C919 planem Air Karachi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
COMAC C919 planem Air Karachi
fot. China Eastern Airlines
Powstające linie lotnicze Air Karachi rozważają leasing do trzech chińskich samolotów typu C919, finalizując plany uruchomienia lotów krajowych. Niższe koszty zakupu maszyn i ich leasingu mają pozwolić na oferowanie rekordowo niskich cen przelotów.

COMAC C919 wszedł do komercyjnej służby w 2023 roku, będąc obecnie eksploatowanym przez trzy główne chińskie linie lotnicze – Air China, China Eastern Airlines i China Southern Airlines. Kamieniem milowym dla producenta był 1 stycznia 2024 roku, kiedy przewoźnik z Szanghaju rozpoczął realizację rejsów do Hongkongu samolotem rodzimej produkcji – jak dotychczas jest to jedyna „międzynarodowa” trasa dla C919.

Możliwe, że wkrótce pasażerski statek powietrzny rodem z Państwa Środka zadebiutuje poza Chińską Republiką Ludową, gdyż linie lotnicze Air Karachi rozważają dzierżawę do trzech samolotów typu C919. Pakistański start-up jeszcze nie realizuje regularnych operacji lotniczych – operator jest na drodze do uzyskania certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC). Ostatnio Pakistański Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał licencję na regularny przewóz pasażerów (RPT), co jest prekursorem uzyskania AOC i pozwala liniom Air Karachi na dalsze opracowywanie planów uruchomienia działalności.

Hanif Gohar, dyrektor generalny pakistańskiego przewoźnika, uważa, że wykorzystywanie samolotów typu COMAC oznaczałoby niższe koszty operacyjne. Kluczowy dla powstających linii lotniczych jest także koszt zakupu wąskokadłubowych samolotów produkcji chińskiej. C919 jest prawie o połowę tańszy niż w przypadku porównywalnych samolotów produkcja globalnych gigantów, takich jak: Airbus i Boeing, co sprawiłoby, że koszty leasingu byłyby niższy. Dzięki temu możliwa byłaby o około 40-proc. obniżka cen biletów lotniczych na trasach krajowych.

Jak donosi serwis „ProPakistani”, pakistański regulator lotniczy miał podobno potwierdzić, że nie ma żadnych barier regulacyjnych uniemożliwiających korzystanie z chińskich samolotów w pakistańskiej przestrzeni powietrznej do celów komercyjno-pasażerskich. C919 nie posiada na razie certyfikatu chińskiego regulatora, z wyjątkiem Hongkongu, do regularne operowania poza Państwem Środka. W pierwszej fazie rozruchu operacji, loty krajowe Air Karachi mieliby obsługiwać chińscy piloci.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hangzhou piątą destynacją Emirates w Chinach

Pasażer i linie lotnicze

Hangzhou piątą destynacją Emirates w Chinach

Emirates 02 sierpnia 2025

USA znoszą ograniczenia dotyczące eksportu silników dla COMAC-a

Biznes i przemysł

USA blokują rozwój samolotów budowanych przez Chiny

Prawo i polityka

Air 001 – nowa marka na niebie

Pasażer i linie lotnicze

Air 001 – nowa marka na niebie

Itaka 25 kwietnia 2025

Ekspansja COMAC. Debiut C909 w Wietnamie

Biznes i przemysł

Ekspansja COMAC. Debiut C909 w Wietnamie

Mateusz Kieruzal 19 kwietnia 2025

COMAC dostarczył trzeciego zbudowanego C919

Biznes i przemysł

COMAC dostarczył trzeciego zbudowanego C919

Mateusz Kieruzal 17 grudnia 2023

Zobacz również:

Hangzhou piątą destynacją Emirates w Chinach

Pasażer i linie lotnicze

Hangzhou piątą destynacją Emirates w Chinach

Emirates 02 sierpnia 2025

USA znoszą ograniczenia dotyczące eksportu silników dla COMAC-a

Biznes i przemysł

USA blokują rozwój samolotów budowanych przez Chiny

Prawo i polityka

Air 001 – nowa marka na niebie

Pasażer i linie lotnicze

Air 001 – nowa marka na niebie

Itaka 25 kwietnia 2025

Ekspansja COMAC. Debiut C909 w Wietnamie

Biznes i przemysł

Ekspansja COMAC. Debiut C909 w Wietnamie

Mateusz Kieruzal 19 kwietnia 2025

COMAC dostarczył trzeciego zbudowanego C919

Biznes i przemysł

COMAC dostarczył trzeciego zbudowanego C919

Mateusz Kieruzal 17 grudnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij