Partner serwisu
Biznes i przemysł

COMAC dostarczył trzeciego zbudowanego C919

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
17-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
COMAC dostarczył trzeciego zbudowanego C919
fot. N509FZ, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
COMAC – chiński producent samolotów – dostarczył China Eastern Airlines trzeciego wąskokadłubowego C919. Drugie pod względem wielkości floty chińskie linie wykorzystują samolot „chińskiej myśli technologicznej” do obsługi lotów między Szanghajem a syczuańskim Chengdu.

COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) to producent samolotów z Państwa Środka, który chce mocniej zaistnieć na międzynarodowym rynku konstruktorów statków powietrznych i rozbić duopol Airbusa i Boeinga. Program C919 został oficjalnie uruchomiony w 2009 r., a pierwszy samolot zjechał z linii montażowej w 2015 roku.

COMAC buduje obecnie C919, który jest dwusilnikowym odrzutowcem, który w zależności od konfiguracji może pomieścić od 150 do 168 pasażerów, a jego zasięg określono, w zależności od wersji, od czterech tys. do pięciu i pół tys. km. Produkowana przez chiński koncern wąskokadłubowa maszyna, która otrzymała certyfikat typu we wrześniu 2022 roku, jest bezpośrednim konkurentem airbusów A320 i boeingów 737.

Trzeci C919 już dostarczony

China Eastern Airlines były pierwszym przewoźnikiem w Chinach, jak i na świecie, które odebrały pierwszego zbudowanego C919, użytkują obecnie dwa chińskie wąskokadłubowe samoloty. W grudniu zeszłego roku producent dostarczył liniom z Szanghaju pierwszy samolot. Po lotach zapoznawczych załogi z samolotem, China Eastern Airlines zdecydowała, że maszyna zostanie wyznaczona do obsługi połączeń lotniczych między Szanghajem a Chengdu.

Na razie samolot wykonuje każdego dnia zaledwie dwa, trwające po trzy godziny, rejsy. Wyloty COMAC-ów (B-919A oraz B-919C), realizujących rejsy z szanghajskiego portu lotniczego Hongqiao do lotniska Tianfu w stolicy prowincji Syczuan, odbywają się o godz. 08:15 i 10:15.

9 grudnia COMAC dostarczył China Eastern Airlines trzeci zbudowany przez siebie samolot. C919 został przebazowany z portu Pudong do szanghajskiego lotniska Hongqiao, które obsługuje wyłącznie ruch krajowy. Trzeci otrzymany przez chińskie linie lotnicze COMAC nosi numery rejestracyjne: B-919D i posiada tą samą konfigurację kabiny, co dwa użytkowane już przez linie samoloty. C919 może zabrać na pokład 164 pasażerów: ośmiu w klasie biznes i 156 w klasie ekonomicznej.

Zamówienie na 100 chińskich wąskokadłubowców

We wrześniu 2023 r. o China Eastern Airlines trafiły na pierwsze strony gazet dzięki przełomowej umowie z COMAC o wartości prawie 10 miliardów dolarów, obejmującej zamówienie na 100 kolejnych C919. Transakcja ta jest obecnie największym jak dotąd pojedynczym zamówieniem na wąskokadłubowy odrzutowiec chińskiej produkcji.

Zgodnie z warunkami umowy, przewoźnik przewiduje otrzymywanie do dziesięciu samolotów rocznie w latach 2025–2027. Liczba odbieranych samolotów ma wzrosnąć do 15 sztuk rocznie w latach 2028–2030, osiągając szczyt w 2031 r., kiedy COMAC powinien przekazywać liniom aż 20 nowych samolotów miesięcznie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linie AZUL zamawiają kolejne airbusy A330neo

Biznes i przemysł

Linie AZUL zamawiają kolejne airbusy A330neo

Piotr Bożyk 17 grudnia 2023

Airbus: Turkish zamawia 220 samolotów, w tym A350, A350F i A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Aegean Airlines przylecą do Poznania?

Pasażer i linie lotnicze

Aegean Airlines przylecą do Poznania?

Mateusz Kieruzal 14 grudnia 2023

Avolon zamawia kolejnych 100 samolotów A321neo

Biznes i przemysł

Incydent z B737 MAX polskiej spółki Ryanaira. Samolot wypełnił się dymem

Pasażer i linie lotnicze

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 10 grudnia 2023

Zobacz również:

Linie AZUL zamawiają kolejne airbusy A330neo

Biznes i przemysł

Linie AZUL zamawiają kolejne airbusy A330neo

Piotr Bożyk 17 grudnia 2023

Airbus: Turkish zamawia 220 samolotów, w tym A350, A350F i A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Aegean Airlines przylecą do Poznania?

Pasażer i linie lotnicze

Aegean Airlines przylecą do Poznania?

Mateusz Kieruzal 14 grudnia 2023

Avolon zamawia kolejnych 100 samolotów A321neo

Biznes i przemysł

Incydent z B737 MAX polskiej spółki Ryanaira. Samolot wypełnił się dymem

Pasażer i linie lotnicze

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 10 grudnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5