Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing w marcu bez żadnego zamówienia na B737. Po raz pierwszy od siedmiu lat


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-04-11 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing w marcu bez żadnego zamówienia na B737. Po raz pierwszy od siedmiu lat
Fot. Boeing
Amerykański producent nie otrzymał w marcu żadnego zamówienia na samoloty Boeing 737. To pierwszy taki miesiąc od siedmiu lat – poinformował Wall Street Journal. Sytuacja jest pokłosiem dwóch niedawnych katastrof modelu MAX 8 w Indonezji i Etiopii oraz globalnego uziemienia tych samolotów.
W marcu amerykański producent dostarczył swoim klientom zaledwie 11 zamówionych wcześniej Boeingów 737 MAX. Dla porównania, w styczniu i lutym, przed katastrofą Ethiopian Airlines, która przesądziła o uziemieniu tych samolotów, Boeing dostarczył kolejno 24 i 27 sztuk tych maszyn.

Władze korporacji zapowiedziały także, że do końca 2019 roku, do odbiorców zostanie dostarczonych 900 maszyn. To jednak może się nie ziścić – eksperci przewidują, że do klientów trafi w tym roku łącznie około 750 samolotów i wyceniają straty finansowe Boeinga na od 2 do 3 mld dolarów. Producenta czeka bowiem wypłata odszkodowań i zmniejszenie produkcji 737, popularnego modelu samolotów wąskokadłubowych.

W ubiegłym tygodniu firma istotnie poinformowała o pomniejszeniu produkcji miesięcznej maszyn typu B737 – z 52 do 42 samolotów, czyli o niespełna 20 proc. Decyzja jest związana z koniecznością wprowadzenia poprawek do podsystemu MCAS, zainstalowanego w MAX-ach. System miał chronić maszyny przed przeciągnięciem, ale najprawdopodobniej to właśnie on przyczynił się w największym stopniu do spowodowania katastrof Lion Air i Ethiopian Airlines.

– Poprosiłem zarząd Boeinga o powołanie komitetu, który dokona przeglądu naszej polityki i procesów w zakresie projektowania i rozwoju budowanych przez nas samolotów – powiedział Dennis Muilenburg w specjalnym oświadczeniu z 5 kwietnia br. Komitet sprawdzi także nasze zasady i procesy, które miały zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa programu 737 MAX, a także innych programów lotniczych producenta.

Tymczasem giełdowa wycena Boeinga, od momentu katastrofy z 10 marca, spadła o 27 mld dolarów. Marzec był pierwszym od maja 2012 roku miesiącem, w którym nie wpłynęło żadne zamówienie na B737.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing zmniejszy produkcję B737

Biznes i przemysł

Boeing zmniejszy produkcję B737

Piotr Bożyk 08 kwietnia 2019

Prezes Boeinga komentuje raport wstępny Ethiopiana

Biznes i przemysł

Prezes Boeinga komentuje raport wstępny Ethiopiana

Piotr Bożyk 05 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5