Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing w marcu bez żadnego zamówienia na B737. Po raz pierwszy od siedmiu lat

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing w marcu bez żadnego zamówienia na B737. Po raz pierwszy od siedmiu lat
Fot. Boeing
Amerykański producent nie otrzymał w marcu żadnego zamówienia na samoloty Boeing 737. To pierwszy taki miesiąc od siedmiu lat – poinformował Wall Street Journal. Sytuacja jest pokłosiem dwóch niedawnych katastrof modelu MAX 8 w Indonezji i Etiopii oraz globalnego uziemienia tych samolotów.

W marcu amerykański producent dostarczył swoim klientom zaledwie 11 zamówionych wcześniej Boeingów 737 MAX. Dla porównania, w styczniu i lutym, przed katastrofą Ethiopian Airlines, która przesądziła o uziemieniu tych samolotów, Boeing dostarczył kolejno 24 i 27 sztuk tych maszyn.

Władze korporacji zapowiedziały także, że do końca 2019 roku, do odbiorców zostanie dostarczonych 900 maszyn. To jednak może się nie ziścić – eksperci przewidują, że do klientów trafi w tym roku łącznie około 750 samolotów i wyceniają straty finansowe Boeinga na od 2 do 3 mld dolarów. Producenta czeka bowiem wypłata odszkodowań i zmniejszenie produkcji 737, popularnego modelu samolotów wąskokadłubowych.

W ubiegłym tygodniu firma istotnie poinformowała o pomniejszeniu produkcji miesięcznej maszyn typu B737 – z 52 do 42 samolotów, czyli o niespełna 20 proc. Decyzja jest związana z koniecznością wprowadzenia poprawek do podsystemu MCAS, zainstalowanego w MAX-ach. System miał chronić maszyny przed przeciągnięciem, ale najprawdopodobniej to właśnie on przyczynił się w największym stopniu do spowodowania katastrof Lion Air i Ethiopian Airlines.

– Poprosiłem zarząd Boeinga o powołanie komitetu, który dokona przeglądu naszej polityki i procesów w zakresie projektowania i rozwoju budowanych przez nas samolotów – powiedział Dennis Muilenburg w specjalnym oświadczeniu z 5 kwietnia br. Komitet sprawdzi także nasze zasady i procesy, które miały zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa programu 737 MAX, a także innych programów lotniczych producenta.

Tymczasem giełdowa wycena Boeinga, od momentu katastrofy z 10 marca, spadła o 27 mld dolarów. Marzec był pierwszym od maja 2012 roku miesiącem, w którym nie wpłynęło żadne zamówienie na B737.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5