Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Walsh (IATA): Działania lotniska Londyn-Heathrow są śmieszne


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-07-14 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Walsh (IATA): Działania lotniska Londyn-Heathrow są śmieszne
fot. Heathrow Airport
Dyrektor generalny Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych, Willie Walsh, w mocnych słowach skrytykował nowe ograniczenia wprowadzone w londyńskim porcie lotniczym Heathrow. Były szef IAG, British Airrways i Aer Lingus powiedział, że lotnisko nie doceniło szybkości ożywienia się ruchu lotniczego i skupiło się na zyskach kosztem linii lotniczych, które muszą teraz zapłacić duży rachunek za błędne zarządzanie portem lotniczym.
Według Walsha posunięcie zarządcy lotniska, dotyczące ograniczenia maksymalnej dziennej przepustowości i zakomunikowanie liniom lotniczym, żeby zredukowały liczbę sprzedawanych miejsc w celu zmniejszenia zakłóceń w ruchu lotniczym, jest bez sensu. Walsh uznał jednak, że wprowadzone środki dają liniom lotniczym oraz pasażerom możliwość zaplanowania podróży, która nie będzie utrudniona.

– Jestem zaskoczony, że Londyn-Heathrow nie był w stanie lepiej się zachować. Linie lotnicze przewidywały większy ruch niż przewidywało to lotnisko. Wyraźnie się pomylili – powiedział Walsh Agencji Reutera.

Port lotniczy Londyn-Heathrow zakomunikował, że tego lata ograniczy liczbę odlatujących pasażerów. Dziennie przez port może przewinąć się do 100 tys. pasażerów. Podjęte działanie ma ograniczyć opóźnienia i odwołania lotów. Dyrektor londyńskiego lotniska wezwał linie lotnicze do zaprzestania sprzedaży biletów na loty. – Kluczowe funkcje na lotnisku wciąż są w znacznym stopniu niedostatecznie obsadzone. W szczególności obsługa naziemna, z którą linie lotnicze zawierają umowy na zapewnienie personelu do odprawy, załadunek i rozładunek bagaży. Robią wszystko, co w ich mocy, korzystając z dostępnych zasobów, a my udzielamy im możliwie największego wsparcia, ale jest to znaczne ograniczenie przepustowości lotniska – przyznał Holland-Kaye, prezes portu lotniczego Heathrow w Londynie.

– Dokonując tej interwencji teraz, naszym celem jest ochrona lotów dla ogromnej większości pasażerów przemieszczających się latem przez Heathrow i zapewnienie, że każdy, kto wyląduje na naszym lotnisku dokończy w bezpieczny sposób swoją podróż – zaznaczył Holland-Kaye, który wdrożył limity po konsultacjach z krajowym regulatorem i ministerstwem transportu, zachęcając od kilku dni przewoźników do redukcji lotów oraz zaprzestania sprzedaży biletów na rejsy w bieżącym sezonie letnim w celu ograniczenia liczby pasażerów.

Walsh od dawna zaciekle krytykował Heathrow, jedno z najbardziej ruchliwych międzynarodowych lotnisk na świecie, które pełni funkcje przesiadkowego hubu. – Powiedzieć liniom lotniczym, aby przestały sprzedawać bilety.... To jest przecież śmieszne – powiedział Walsh. – Heathrow stara się zmaksymalizować rentowność, jaką uzyskuje z lotniska, kosztem linii lotniczych – dodał dyrektor generalny IATA.

Walsh zakwestionował, czy lotnisko płaci cenę za niedoszacowanie popytu jako taktykę negocjacyjną z lokalnymi regulatorami lotniczymi. – Cynik we mnie powiedziałby, że to gra polegającą na próbie oszukania brytyjskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, jeśli chodzi o regulacje gospodarcze, poprzez zmniejszanie liczby pasażerów – powiedział Walsh, odnosząc się do zmiany wysokości opłat lotniczych ponoszonych przez linie lotnicze, korzystające z głównego portu lotniczego w stolicy Wielkiej Brytanii. – Od pewnego czasu linie lotnicze czuły, że oszukują system i próbują przekonać CAA, aby przyjrzał się niższym prognozom pasażerskim i podniósł średnią opłatę pasażerską na korzyść Heathrow – dodał Walsh.

– Lotnictwo znajduje się pod znaczną presją w miarę wzrostu popytu. Na Heathrow mamy do czynienia z 40-letnim wzrostem w ciągu zaledwie czterech miesięcy, a to, czego potrzebujemy, to współpraca i inwestycje w usługi w celu ochrony pasażerów, a nie nieprzemyślane komentarze emerytowanych szefów linii lotniczych – powiedział rzecznik portu lotniczego Londyn-Heathrow, którego cytuje Agencja Reutera.

Według szacunków IATA na początku 2020 roku ruch lotniczy w Wielkiej Brytanii doznał gwałtownego załamania. Wynosił zaledwie 3 proc. normalnego poziomu w porównaniu do 2019 roku. Walsh powiedział, że nie spodziewa się, że zakłócenia powtórzą się w przyszłym roku. Lotniska nie będą miały już „żadnej wymówki”, żeby nie być gotowe. Dyrektor Zrzeszenia nie spodziewa się, że zawirowania na europejskim niebie znacząco zmienią perspektywy branży w 2022 roku. Na koniec wskazał, że ruch lotniczy w Azji, który przez lockdowny był zamknięty najdłużej, zaczyna się szybko odbudowywać.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Prawo i polityka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Łukasz Malinowski 08 lipca 2022

Lufthansa kasuje 3 tys. lotów. Kryzys na europejskim niebie

Biznes i przemysł

Lufthansa kasuje 3 tys. lotów. Kryzys na europejskim niebie

Mateusz Kieruzal 26 czerwca 2022

Przewoźnicy oskarżają lotniska. Opłaty rosną, a jakość usług fatalna

Pasażer i linie lotnicze

Przewoźnicy oskarżają lotniska. Opłaty rosną, a jakość usług fatalna

Łukasz Malinowski 23 czerwca 2022

 

Bydgoszcz. Budowa parkingów Park&Ride na finiszu

Infrastruktura i lotniska

Bydgoszcz. Budowa parkingów Park&Ride na finiszu

14 sierpnia 2022

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Biznes i przemysł

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

14 sierpnia 2022

Malaysia Airlines planują zamówienie airbusów A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Malaysia Airlines planują zamówienie airbusów A330neo

14 sierpnia 2022

Aer Lingus odebrał pierwszego airbusa A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Aer Lingus odebrał pierwszego airbusa A320neo

14 sierpnia 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5