Partner serwisu
Prawo i polityka

ULC: Procedujemy wniosek PGL o AOC dla nowej spółki

Dalej Wstecz
Autor:

simetra

Data publikacji:
26-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
ULC: Procedujemy wniosek PGL o AOC dla nowej spółki
Fot. Łukasz Malinowski
Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) poinformował, że procedowany jest już wniosek Polskiej Grupy Lotniczej (PGL) o wydanie Certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) dla nowej spółki LOT Polish Airlines SA.

Z informacji przekazanej nam przez ULC wynika, że wniosek znajduje się na etapie wstępnej oceny dokumentów. Zgodnie z harmonogramem certyfikacji, przewidywany maksymalny czas do zakończenia procesu wynosi 120 dni. Certyfikat wydawane jest przewoźnikowi przez krajową organizację lotniczą w celu umożliwienia wykorzystywania samolotów w celach komercyjnych.

Stosowny certyfikat AOC zawiera listę statków powietrznych wraz z ich numerami rejestracyjnymi, celem i rejonem używania, ograniczonym do określonych portów lotniczych lub rejonu geograficznego.LOT Polish Airlines SA została założona pod koniec maja bieżącego roku.

AOC poświadcza uznanie przez odpowiednią organizację krajową personelu operatora, infrastruktury i procedur. To niezbędny krok w celu założenia nowego przewoźnika powietrznego. PLL LOT już wcześniej potwierdzał złożenie wniosku do ULC, jednak zarówno przewoźnik jak i PGL nie informują o tym jakie mają plany wobec nowego podmiotu.

Przedstawiciele rządu nie wykluczają, że kontrolowana upadłość LOT będzie jednym ze scenariuszy wychodzenia spółki z kryzysu, w jakim znalazła się ze względu na pandemię koronawirusa. – Scenariusz dotyczący kontrolowanej upadłości Polskich Linii Lotniczych LOT jest oczywiście możliwy, ale to absolutnie ostateczność – mówił w połowie czerwca antenie RMF FM Jacek Sasin, minister aktywów państwowych. Sam przewoźnik podkreśla, że „nie spełnia przesłanek mówiących o upadłości
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Pasażer i linie lotnicze

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Mateusz Kieruzal 16 października 2023

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Biznes i przemysł

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Łukasz Malinowski, Kasper Fiszer 17 października 2023

Zobacz również:

ULC: Połowa roku 2023 roku lepsza niż przed pandemią

Infrastruktura i lotniska

ULC: Połowa roku 2023 roku lepsza niż przed pandemią

Łukasz Malinowski 16 października 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

ULC: Ryanair, LOT i Wizz przewieźli w Polsce najwięcej pasażerów w 2022 roku

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Pasażer i linie lotnicze

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Mateusz Kieruzal 16 października 2023

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Biznes i przemysł

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Łukasz Malinowski, Kasper Fiszer 17 października 2023

Zobacz również:

ULC: Połowa roku 2023 roku lepsza niż przed pandemią

Infrastruktura i lotniska

ULC: Połowa roku 2023 roku lepsza niż przed pandemią

Łukasz Malinowski 16 października 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

ULC: Ryanair, LOT i Wizz przewieźli w Polsce najwięcej pasażerów w 2022 roku

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5