Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. ULC

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”
fot. jcomp, Freepik
Urząd Lotnictwa Cywilnego, we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury, Polską Agencją Żeglugi Powietrznej, Związkiem Regionalnych Portów Lotniczych, Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, Enter Air, Polskimi Portami Lotniczymi S.A., Strażą Graniczną oraz Uniwersytetem Wrocławskim, zakończył 15 września ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną „Włącz tryb pasażera z klasą”.

Celem kampanii było podniesienie świadomości pasażerów w zakresie konsekwencji niewłaściwych zachowań, promowanie kultury życzliwości i odpowiedzialności podczas podróży lotniczej oraz ograniczenie liczby incydentów zakłócających bezpieczeństwo i komfort lotów.

W ramach działań przeprowadzono ankietę online*, w której wzięło udział ponad 1500 osób. Wyniki badania pokazują, że:
  • większość respondentów (94%) ocenia swoją wiedzę na temat zasad zachowania w samolocie i na lotnisku jako dobrą lub bardzo dobrą,
  • 99% badanych deklaruje znajomość konsekwencji niewłaściwych zachowań, takich jak mandat, odmowa wejścia na pokład czy awaryjne lądowanie,
  • najczęściej wskazywane nieakceptowalne zachowania to: palenie w miejscach niedozwolonych, żarty o materiałach wybuchowych, ignorowanie poleceń personelu oraz głośne i agresywne zachowania,
  • 32% pasażerów doświadczyło zakłóceń lotu z powodu niewłaściwego zachowania innych osób, a 63% przyznało, że takie incydenty wpłynęły negatywnie na ich własną podróż,
  • według respondentów incydenty najczęściej mają miejsce na pokładzie samolotu (50%) i na lotnisku (26%).

Z zebranych opinii wynika, że pasażerowie oczekują stanowczych reakcji wobec osób nieprzestrzegających zasad - najczęściej wskazywano na odmowę lotu (42%) i wysokie kary finansowe (32%). Jednocześnie podkreślają wagę edukacji i dostarczania jasnych informacji jako skutecznych narzędzi prewencyjnych.


– Kultura podróżowania to coś, co tworzymy wspólnie - na lotnisku, na pokładzie samolotu, w każdej interakcji i sytuacji. Jest wykładnią naszej odpowiedzialności i kultury osobistej, szacunku do innych ludzi, czyjeś pracy, troski o komfort i bezpieczeństwo własne i innych (personelu i współpasażerów) – podkreśla prof. dr hab. Barbara Wiśniewska-Paź z Uniwersytetu Wrocławskiego.

Wyniki ankiety wskazują, że pasażerowie widzą zasadność organizacji tego typu kampanii edukacyjnych - ponad 65% ankietowanych uważa, że tego typu działania mogą realnie poprawić zachowania podróżnych.

Zebrane opinie respondentów wskazują, że kluczem do poprawy komfortu i bezpieczeństwa podróży są działania edukacyjne, rzetelna informacja oraz adekwatne konsekwencje wobec osób łamiących zasady.

Pełen raport z badania, zawierający szczegółowe wyniki oraz wnioski, jest dostępny na stronie internetowej Urzędu Lotnictwa Cywilnego.


*Opracowanie wyników badania zostało przygotowane przez prof. dr hab. Barbarę Wiśniewską - Paź z Uniwersytetu Wrocławskiego (Centrum Studiów i Edukacji na rzecz Bezpieczeństwa).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Pasażer i linie lotnicze

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Rafał Dybiński 24 września 2025

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

Litwa chce więcej rejsów LOT

Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Mateusz Kieruzal 20 września 2025

Zobacz również:

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Pasażer i linie lotnicze

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Rafał Dybiński 24 września 2025

Litwa chce więcej rejsów LOT

Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Mateusz Kieruzal 20 września 2025

Prawo jazdy dla 17-latków… walczy z wykluczeniem transportowym?

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Pasażer i linie lotnicze

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Rafał Dybiński 24 września 2025

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

Litwa chce więcej rejsów LOT

Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Mateusz Kieruzal 20 września 2025

Zobacz również:

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Pasażer i linie lotnicze

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Rafał Dybiński 24 września 2025

Litwa chce więcej rejsów LOT

Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Mateusz Kieruzal 20 września 2025

Prawo jazdy dla 17-latków… walczy z wykluczeniem transportowym?

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij