Partner serwisu
Biznes i przemysł

SSJ100 z coraz mniejszą produkcją

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl/ rusaviainsider.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
SSJ100 z coraz mniejszą produkcją
fot. Piotr Bożyk
Spada liczba produkowanych samolotów transportu regionalnego SSJ100. W 2019 montownię Komsomolskiego Zjednoczonego Przemysłu Lotniczego opuściło ledwie 18 sztuk Super Jetów. To o trzy sztuk mniej niż 2018 roku i dwa razy mniej niż w roku 2014, który był rekordowy dla producenta.

W całym zeszłym roku do kontrahentów trafiło ledwie siedem maszyn. Trzy odebrała linia Azymut Airlines, po jednej IrAero, Yakutia Airlines i Siewierstal. Wszyscy wymienieni przewoźnicy to rosyjskie spółki transportowe. Ostatnia z wymienionych linii otrzymała swój samolot pod koniec grudnia. Był nim SSJ100 z wingletami.

Jak podaje producent, to rozwiązanie pozwala zaoszczędzić do 10 milionów rubli rocznie, co odpowiada miesięcznej opłacie leasingowej za jeden samolot. Winglety powodują również zmniejszenie hałasu generowanego przez SSJ100. Rozwiązanie techniczne miało w samolotach opuszczających zakłady z Komsomolsk nad Amurem pojawić się już dwa lata temu.  

Producent zawarł nowe kontrakty na dostawy piętnastu Super Jetów. Dziesięć zamówił Aerofłot, a sześć tajlandzki Kom Airlines. Przedsiębiorstwo podpisał również też dwa listy intencyjne na sprzedaż dziesięciu SSJ100 linii Yakutia i trzech Qanot Shark.

Co jest powodem słabych wyników sprzedażowych SSJ100? Od początku problemy tej maszyny napędza silnik PowerJet SaM146, który powstał specjalnie dla tego samolotu. Jest on efektem kooperacji rosyjskiego i francuskiego przemysłu lotniczego. Jak każda nowa konstrukcja i ta ma swoje wady. Część z silników przeznaczonych do zainstalowania w nowych maszynach musiało trafić do zapasów, jako rezerwowe dla operatorów dostarczonych wcześniej SSJ100.

Według danych ujawnionych w 2018 r. średnio jeden SSJ100 wylatywał 109 godzin miesięcznie. To mniej więcej jedna trzecia tego, czym mogą się pochwalić najpopularniejsze maszyny Airbusa i Boeinga – A320 i B737. Z nimi właśnie miał konkurować SSJ100.

Na to wszystko nakłada się cały czas niewyjaśniona katastrofa z maja 2019 roku. Zginęło w niej 41 osób. Do dziś nie wiadomo jak do niej doszło, ale pierwsze doniesienia po wydarzeniu wskazywały, że maszyna została trafiona piorunem, co doprowadziło do uszkodzenia systemów elektronicznych. Do dziś sprawa jest niewyjaśniona. Nie wzbudza to zaufania, ani przewoźników, ani pasażerów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ryanair przewiózł w listopadzie 11,7 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair przewiózł w listopadzie 11,7 mln pasażerów

Rafał Dybiński 04 grudnia 2023

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Zagranica nie chce rosyjskiego Superjeta. Jedynym dużym klientem Aerofłot

Biznes i przemysł

Silniki napędzają problemy SSJ100. W MC-21 uderzają sankcje

Biznes i przemysł

Brussels Airlines pożegnały SSJ100

Biznes i przemysł

Brussels Airlines pożegnały SSJ100

Aleksander Domański 11 stycznia 2019

SSJ100 i MC-21 znajdują nabywców

Biznes i przemysł

SSJ100 i MC-21 znajdują nabywców

Aleksander Domański 27 listopada 2018

Zobacz również:

Ryanair przewiózł w listopadzie 11,7 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair przewiózł w listopadzie 11,7 mln pasażerów

Rafał Dybiński 04 grudnia 2023

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Zagranica nie chce rosyjskiego Superjeta. Jedynym dużym klientem Aerofłot

Biznes i przemysł

Silniki napędzają problemy SSJ100. W MC-21 uderzają sankcje

Biznes i przemysł

Brussels Airlines pożegnały SSJ100

Biznes i przemysł

Brussels Airlines pożegnały SSJ100

Aleksander Domański 11 stycznia 2019

SSJ100 i MC-21 znajdują nabywców

Biznes i przemysł

SSJ100 i MC-21 znajdują nabywców

Aleksander Domański 27 listopada 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5