Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

SSJ100 z coraz mniejszą produkcją


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2020-01-08 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl/ rusaviainsider.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

SSJ100 z coraz mniejszą produkcją
fot. Piotr Bożyk
Spada liczba produkowanych samolotów transportu regionalnego SSJ100. W 2019 montownię Komsomolskiego Zjednoczonego Przemysłu Lotniczego opuściło ledwie 18 sztuk Super Jetów. To o trzy sztuk mniej niż 2018 roku i dwa razy mniej niż w roku 2014, który był rekordowy dla producenta.
W całym zeszłym roku do kontrahentów trafiło ledwie siedem maszyn. Trzy odebrała linia Azymut Airlines, po jednej IrAero, Yakutia Airlines i Siewierstal. Wszyscy wymienieni przewoźnicy to rosyjskie spółki transportowe. Ostatnia z wymienionych linii otrzymała swój samolot pod koniec grudnia. Był nim SSJ100 z wingletami.

Jak podaje producent, to rozwiązanie pozwala zaoszczędzić do 10 milionów rubli rocznie, co odpowiada miesięcznej opłacie leasingowej za jeden samolot. Winglety powodują również zmniejszenie hałasu generowanego przez SSJ100. Rozwiązanie techniczne miało w samolotach opuszczających zakłady z Komsomolsk nad Amurem pojawić się już dwa lata temu.  

Producent zawarł nowe kontrakty na dostawy piętnastu Super Jetów. Dziesięć zamówił Aerofłot, a sześć tajlandzki Kom Airlines. Przedsiębiorstwo podpisał również też dwa listy intencyjne na sprzedaż dziesięciu SSJ100 linii Yakutia i trzech Qanot Shark.

Co jest powodem słabych wyników sprzedażowych SSJ100? Od początku problemy tej maszyny napędza silnik PowerJet SaM146, który powstał specjalnie dla tego samolotu. Jest on efektem kooperacji rosyjskiego i francuskiego przemysłu lotniczego. Jak każda nowa konstrukcja i ta ma swoje wady. Część z silników przeznaczonych do zainstalowania w nowych maszynach musiało trafić do zapasów, jako rezerwowe dla operatorów dostarczonych wcześniej SSJ100.

Według danych ujawnionych w 2018 r. średnio jeden SSJ100 wylatywał 109 godzin miesięcznie. To mniej więcej jedna trzecia tego, czym mogą się pochwalić najpopularniejsze maszyny Airbusa i Boeinga – A320 i B737. Z nimi właśnie miał konkurować SSJ100.

Na to wszystko nakłada się cały czas niewyjaśniona katastrofa z maja 2019 roku. Zginęło w niej 41 osób. Do dziś nie wiadomo jak do niej doszło, ale pierwsze doniesienia po wydarzeniu wskazywały, że maszyna została trafiona piorunem, co doprowadziło do uszkodzenia systemów elektronicznych. Do dziś sprawa jest niewyjaśniona. Nie wzbudza to zaufania, ani przewoźników, ani pasażerów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zamieszanie z meksykańskimi SSJ100. Czy Interjet w końcu z nich zrezygnuje?

Biznes i przemysł

Zamieszanie z meksykańskimi SSJ100. Czy Interjet w końcu z nich zrezygnuje?

Aleksander Domański 08 października 2019

MAKS 2019: Yakutia zamawia SSJ100 i MC-21

Pasażer i linie lotnicze

MAKS 2019: Yakutia zamawia SSJ100 i MC-21

Piotr Bożyk 30 sierpnia 2019

Koniec SSJ100? Rosyjska walka z rzeczywistością

Prawo i polityka

Koniec SSJ100? Rosyjska walka z rzeczywistością

Aleksander Domański 07 maja 2019

 

Heathrow wdrożyło system antydronowy

Infrastruktura i lotniska

Heathrow wdrożyło system antydronowy

20 stycznia 2020

Budapeszt nie zwalnia tempa chińskiej ekspansji

Infrastruktura i lotniska

Budapeszt nie zwalnia tempa chińskiej ekspansji

20 stycznia 2020

Gdańsk: Blisko 5,4 mln pasażerów w 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Gdańsk: Blisko 5,4 mln pasażerów w 2019 roku

20 stycznia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5