Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

MAKS 2019: Yakutia zamawia SSJ100 i MC-21


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-08-30 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MAKS 2019: Yakutia zamawia SSJ100 i MC-21
Fot. SpaceAero2 Russia
Podczas trwającego salonu lotniczego MAKS 2019 pod Moskwą linia Yakutia Airlines złożyła zamówienie na dwie rosyjskie maszyny wąskokadłubowe. Przewoźnik doda do swojej floty kolejne SSJ 100 oraz MC-21.
Linia lotnicza ujawniła podczas MAKS 2019 w Moskwie, że zamierza dodać do floty pięć suchojów SSJ100 oraz do 10 najnowszych samolotów Irkuta MC-21-300 (pięć zamówionych i pięć opcji). Yakutia poinformowała także, że planuje wyleasingować około 10 dodatkowych Superjetów w latach 2020–2021. Ma to na celu rozbudowę bazy na lotnisku w Chabarowsku oraz siatki połączeń do miast w Chinach, Korei Południowej i Japonii. Według Andrieja Fiedotowa, wicepremiera regionu Jakucji, modernizacja floty jest ważna dla strategii przyciągania turystyki do regionu.

Obecna flota przewoźnika składa się z 21 samolotów: sześciu Antonowów An-26, jednego boeinga B737-700, pięciu B737-800, trzech bombardierów Q300, jednego Q400 oraz czterech suchojów Superjet 100. Przewoźnik oczekuje na dostawę 25 samolotów: 10 boeingów B737 MAX 7, pięciu SSJ100 oraz 10 MC-21-300.

Nowy samolot wąskokadłubowy z Rosji

Chociaż faktycznie model powinno się oznaczać jako "MS-21" (rosyjska litera "C" to łacińskie "S"), w praktyce w międzynarodowej nomenklaturze przyjęto rosyjski zapis. MC-21 (МС-21 "Магистральный самолет 21 века" – "Główny samolot na 21. wiek") to seria trzech wersji (-200, -300, -400) samolotów wąskokadłubowych średniego zasięgu, mogących pomieścić od 150 do 230 pasażerów. Zasięg wszystkich ma wynosić ok. 5000 km. Do wyboru będą silniki Aviadvigatel PD-14A oraz Pratt & Whitney PW1400G. Samolot został zaprojektowany przez firmę Irkut oraz biuro konstrukcyjne Jakowlewa. MS-21 to ulepszona wersja samolotu Jakowlew Jak-242, który nigdy nie został wyprodukowany. Nowa maszyna ma zastąpić wysłużone Tupolewy Tu-154 oraz w przyszłości nowsze samoloty Tu-204/214.

Największe zamówienie dotychczas złożył Aerofłot, który podpisał kontrakt na 50 samolotów MS-21. Niemal wszyscy klienci to rosyjskie firmy, choć z Irkutem rozmawiał podobno także Ryanair. Łącznie zamówiono 175 maszyn tego typu.

Regionalny Suchoj

Suchoj Superjet 100 (Sukhoi Superjet SSJ) to regionalny samolot pasażerski zaprojektowany przez firmę Suchoj oraz biuro konstrukcyjne Jakowlewa i Iljuszyna. Awionikę dla samolotu dostarcza firma Thales, układy sterujące Liebherr, a silniki PowerJet. Montaż maszyn odbywa się w zakładzie w Komsomolsku nad Amurem, ale produkcja seryjna jest też w zakładach w europejskiej części Federacji Rosyjskiej. Konsultantem projektu jest Boeing, a partnerem strategicznym Alenia Aeronautica. We Włoszech działa także firma SuperJet International – spółka joint venture pomiędzy firmą Alenia Aermacchi (51 proc.), a holdingiem Suchoja (49 proc.), która jest odpowiedzialna za wykonanie dostaw dla zachodnich odbiorców SSJ100. W zakładzie każda maszyna otrzymuje pełny wystrój kabiny pasażerskiej i malowanie danego przewoźnika oraz przygotowanie dokumentacji lotniczej do dostawy. Do tej pory zamówiono 301 Suchojów SSJ100 wraz ze 100 opcjami, a do końca kwietnia 2019 r. dostarczono łącznie 148 samolotów tego typu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Emirates wycofuje pierwsze A380 by wesprzeć latającą flotę SuperJumbo

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wycofuje pierwsze A380 by wesprzeć latającą flotę SuperJumbo

Piotr Bożyk 07 września 2019

Lublin Airport: 21-proc. spadek w sierpniu

Infrastruktura i lotniska

Lublin Airport: 21-proc. spadek w sierpniu

Piotr Bożyk 07 września 2019

 

Ryanair: Pasażerów więcej, ale brakuje MAX-ów

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Pasażerów więcej, ale brakuje MAX-ów

05 listopada 2019

Holandia. Nowy Dreamliner w KLM

Pasażer i linie lotnicze

Holandia. Nowy Dreamliner w KLM

05 listopada 2019

EASA: Boeingi 737 MAX wrócą w I kwartale 2020

Biznes i przemysł

EASA: Boeingi 737 MAX wrócą w I kwartale 2020

05 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5