Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

SAS odebrał pierwszego airbusa A350-900


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-11-29 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

SAS odebrał pierwszego airbusa A350-900
Fot. Airbus Media
Jako czwarta w Europie linia SAS (SK) odebrała wczoraj (28 listopada) A350-900 (SE-RSA), który jest samolotem numer jeden tego typu we flocie. Po ceremonii przekazania maszyny w Tuluzie, gdzie nadano mu imię Ingegerd Viking, samolot odleci dziś wieczorem (29 listopada) na lotnisko w Kopenhadze, gdzie nastąpi jego uroczyste powitanie, a wkrótce także inauguracja na pierwszych trasach dalekodystansowych.
SAS zamówił osiem airbusów A350 w czerwcu 2013 r. podczas Paris Air Show. Samoloty zastąpią istniejącą flotę dalekodystansową airbusów A340-300. Według najnowszego harmonogramu dostaw kolejne dwa airbusy A350-900 dotrą do linii jeszcze w tym roku, a na 2020 r. zaplanowano dostawy reszty maszyn. Nowe A350 zabiorą na pokład 300 pasażerów w trzyklasowej konfiguracji pokładu: 40 w klasie biznes (1-2-1), 32 w ekonomicznej plus (2-4-2) oraz 228 w klasie ekonomicznej (3-3-3). Na pokładzie na pasażerów będzie czekać nowy wystrój kabiny Airspace by Airbus, Wi-Fi oraz najnowszy system IFE firmy Panasonic z ponad 1400 godzinami rozrywki pokładowej. Samolot  SE-RSA, to także pierwszy szerokokadłubowy samolot SAS-u w nowym malowaniu przewoźnika.

Według linii już sam Airbus A350 zapewni pasażerom lepsze warunki podróży poprzez większą przestrzeń i ciszę dzięki zmniejszonemu poziomowi hałasu, wysokim sufitom oraz oświetleniu LED, które można konfigurować w zależności od potrzeb i pory dnia. Pasażerowie będą mieli także większy komfort dzięki wyższemu poziomowi wilgotności, a ciśnienie w kabinie A350 będzie równe wysokości zaledwie 6000 stóp (1820 m). Latanie najnowocześniejszym samolotem Airbusa przyniesie także korzyści dla środowiska, ponieważ 25-30 proc. niższe zużycie paliwa przełoży się na zmniejszoną emisję CO2. Jest to elementem większego planu. Wymiana floty na nowocześniejsze konstrukcje Airbusa ma doprowadzić do tego, że w 2023 roku skandynawski przewoźnik będzie miał ślad węglowy mniejszy od obecnego o 25 proc. Jest to szczególnie istotne w wypadku firmy operującej najsilniej na rynkach, gdzie coraz powszechniejszym problemem jest flygskam, czyli "wstyd przed lataniem"

– Wielki postęp technologiczny tego szeroko zakrojonego planu odnowienia naszej floty, da linii SAS flotę dalekodystansową, która będzie najwyższej klasy. Zwiększy to naszą konkurencyjność i wzmocni naszą ofertę dla klienta – zarówno w odniesieniu do komfortu, obsługi, jak i wydajności. My już czekamy na naszych przyszłych pasażerów na pokładzie tych super wydajnych i cichych samolotów – powiedział Rickard Gustafson, prezes SAS-u.

Obecnie we flocie SAS-u znajduje się 159 samolotów: 10 ATR-ów 72-600, cztery A319, 11 A320, 30 A320neo, osiem A321, dziewięć A330-300, siedem A340-300, jeden A350-900, jeden boeing B737-600, 24 B737-700, 29 B737-800 oraz 25 bombardierów CRJ900. Przewoźnik oczekuje na dostawę 60 nowoczesnych i ekologicznych airbusów: 50 A320neo (zastąpią flotę B737), trzech A321XLR oraz siedmiu A350-900, które od tego roku zaczną zastępować wysłużone A340-300.

Gdzie polecą najnowsze samoloty SAS-u?

A350 Scandinavian pojawią się początkowo na następujących trasach dalekodystansowych do:
  • Chicago O’Hare - od 28 stycznia 2020 raz dziennie (6 razy w tygodniu A350 and raz w tygodniu A340 od 3 lutego 2020)
  • Pekinu - od 7 lutego 2020 raz dziennie
Następnie przewoźnik w kolejnych miesiącach poleci najnowszymi maszynami do:
  • Nowego Jorku,
  • Tokio,
  • Szanghaju,
  • Hongkongu,
  • i San Francisco.
A350 – najnowocześniejszy samolot w rodzinie Airbusa

A350 XWB jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Airbus zebrał zamówienia na 913 samolotów A350, w tym na 783 maszyny w wersji A350-900 i 180 A350-1000. Do tej pory zostało dostarczonych 320 A350: 288 A350-900 oraz 32 A350-1000 (stan na 31.10.2019).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
SAS wycofa wkrótce z floty boeingi B737-600

Pasażer i linie lotnicze

SAS wycofa wkrótce z floty boeingi B737-600

Piotr Bożyk 07 października 2019

SAS zaprezentował nowe malowanie samolotów

Pasażer i linie lotnicze

SAS zaprezentował nowe malowanie samolotów

Piotr Bożyk 19 września 2019

SAS przenosi loty do Los Angeles ze Sztokholmu do Kopenhagi

Pasażer i linie lotnicze

SAS przenosi loty do Los Angeles ze Sztokholmu do Kopenhagi

Aleksander Domański 06 września 2019

 

CPK planuje działania ze spółkami Skarbu Państwa

Infrastruktura i lotniska

CPK planuje działania ze spółkami Skarbu Państwa

02 grudnia 2019

CPK: Będzie sieciowa prognoza ruchu kolejowego

Infrastruktura i lotniska

CPK: Będzie sieciowa prognoza ruchu kolejowego

02 grudnia 2019

Kraków Airport: Znaczące wzrosty pasażerskie w listopadzie

Infrastruktura i lotniska

Kraków Airport: Znaczące wzrosty pasażerskie w listopadzie

02 grudnia 2019

Enter Air: Ponad 26-proc. wzrost po III kwartale

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air: Ponad 26-proc. wzrost po III kwartale

02 grudnia 2019

Irkut ukończył montaż czwartego MC-21-300

Biznes i przemysł

Irkut ukończył montaż czwartego MC-21-300

02 grudnia 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5