Po raz pierwszy od 21 lat, SAS zaprezentował dziś (19 września) nową identyfikację wizualną i ujawnił nowy projekt malowania swoich samolotów. Nowe barwy to według przewoźnika nowoczesne podejście do klasycznego skandynawskiego wzornictwa, które podkreśla przyszłość SAS-u.
Nowy wizerunek SAS wdrożony wraz z szeroko zakrojoną modernizacją floty, prezentuje nowoczesną modernizację swojego produktu. Po wprowadzeniu w 2015 r. nowych koncepcji kabin i produktu pokładowego, nowe barwy wprowadzone dziś na rynek spełniają ambicję dostosowania wyglądu zewnętrznego i wnętrza SAS w jedną spójną całość.
- Nowy projekt malowania jest symbolem naszej przyszłości, bardziej zrównoważonej i konkurencyjnej przyszłości dla SAS, ale również uwzględniającej nasze dziedzictwo. Podróżni ze Skandynawii rozpoznają swój dom, podczas gdy podróżni z całego świata spotkają się z renomowanym uczuciem rejonu nordyckiego - powiedział Rickard Gustafson, prezes i dyrektor generalny linii SAS.
Przeprowadzona analiza wśród klientów pokazuje, że podróżni są dumni z przynależności do społeczności SAS i że unikalny niebieski kolor, który stał się znakiem rozpoznawczym SAS, wraz z logo, są jednymi z najsilniejszych elementów, kiedy podróżni podkreślają swoje odczucia wobec marki SAS. Dlatego nowe malowanie obejmuje rozszerzenie niebieskiego koloru na ogonie dalej w dół kadłuba i dodanie nowego dużego srebrnego logo SAS na przedniej części kadłuba samolotu.
- Kluczowe znaczenie dla udanych relacji z naszymi pasażerami mają tysiące pracowników SAS, którzy każdego dnia zapewniają pasażerom najwyższej klasy usługi i doświadczenia związane z podróżowaniem. Są oni twarzą naszej marki, a ich zaangażowanie jest kluczem do bardziej zrównoważonej i konkurencyjnej przyszłości - dodał Gustafson.
Wprowadzenie nowego malowania SAS będzie zgodne z normalnym programem obsługi technicznej samolotu, co oznacza, że istniejąca flota będzie aktualizowana o nowe barwy zgodnie z już zaplanowanym procesem przemalowania co 5-6 lat. Wszystkie samoloty SAS będą posiadać nowe malowanie do końca 2024 r. Jako ciekaowostkę warto dodać, że SAS wybrał zaawansowany materiał powlekający, dostarczony przez AkzoNobel, pozwalający na dodanie mniejszej liczby warstw koloru. Zmniejsza to znacznie wagę samolotu i przekłada się na oszczędność paliwa oraz redukcję emisji CO2. Co więcej, farba zawiera mniej toksyn niż konwencjonalne systemy malarskie, podczas gdy zwiększona trwałość pozwala na dłuższe odstępy czasu pomiędzy całkowitym malowaniem danego samolotu.
Airbusy A350 i A320neo, najnowocześniejsze i najbardziej paliwooszczędne samoloty na rynku, będą pierwszymi, na których pojawi się nowy projekt malowania. Wkrótce pierwsze maszyny w nowych barwach opuszczą lakiernię w Tuluzie. Obecnie we flocie SAS-u znajduje się 159 samolotów: 10 ATR-ów 72-600, cztery A319, 11 A320, 27 A320neo, osiem A321, dziewięć A330-300, siedem A340-300, trzy boeingi B737-600, 27 B737-700, 29 B737-800 oraz 24 bombardiery CRJ900. Przewoźnik oczekuje na dostawę 64 airbusów: 53 A320neo (zastąpią flotę B737), trzech A321XLR oraz ośmiu A350-900, które od tego roku zaczną zastępować wysłużone A340-300.