Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

RR: Problemy z Trentami 1000 mogą potrwać dłużej


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-09-21 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

RR: Problemy z Trentami 1000 mogą potrwać dłużej
Silnik Rolls-Royce Trent 1000fot. Piotr Bożyk
Użytkownicy boeingów B787 Dreamliner wyposażonych w silniki Rolls-Royce'a otrzymali informację od producenta, że rozwiązanie utrzymujących się problemów z łopatkami silnika Trent 1000 prawdopodobnie potrwa dłużej niż przewidywano - poinformował portal Flightglobal.
Decyzja Rolls-Royce'a (RR) o przyspieszeniu wymiany łopat dla silników z pakietem B i C - tych, które jeszcze nie otrzymały ostatecznego ich standardu - zaowocowała dodatkowym usunięciem zespołów napędowych z kolejnych maszyn B787. Firma twierdzi, że konsekwentne wypełnianie prac konserwacyjnych spowalnia tempo zmniejszania się liczby uziemionych samolotów. Producent oczekuje, że liczba ta nie osiągnie wartości jednocyfrowych do drugiego kwartału 2020 r., mimo że RR cały czas pracował nad zwiększeniem wydajności w zakresie obsługi silników. W sierpniu br. samolotów z pakietem B i C Trenta 1000, oczekujących na poprawki, było około 25.  Warto dodać, że w najnowszym modelu silnika, Trent 1000 TEN, producent zmaga się również z dodatkowymi problemami związanymi z konserwacją ostrza łopat.

- Bardzo ubolewamy nad dodatkowymi zakłóceniami, które spowodują uziemienia samolotów naszych klientów. Nadal ściśle z nimi współpracujemy, aby zminimalizować wpływ na ich działalność - możemy przeczytać w oświadczeniu firmy Rolls-Royce.

Problemy Rolls Royce'a dają się we znaki także Polskim Liniom Lotniczym LOT. W związku z tym dwa Airbusy A340-300 linii Air Belgium będą dalej użytkowane przez LOT i pozostaną we flocie narodowego przewoźnika niemal do końca roku. Obecnie uziemione są dwa Dreamlinery używane przez PLL LOT. To samoloty o numerach rejestracyjnych SP-LRB, SP-LRH. Wydaje się, że trzeci uziemiony dotychczas Dreamliner, SP-LSB, wykonał ostatnio lot techniczny i w czwartek (19 września) poleciał z pasażerami do Brukseli. Narodowy przewoźnik dysponuje obecnie 14 Dreamlinerami, a w październiku w Warszawie pojawić ma się kolejna maszyna tego typu. Problemy z silnikami dostarczanymi przez brytyjskiego producenta ciągną się już od wielu miesięcy i zmuszają spółkę do pozyskiwania maszyn zastępczych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
B787 Norwegiana zgubił części silnika nad Fiumicino

Pasażer i linie lotnicze

B787 Norwegiana zgubił części silnika nad Fiumicino

Piotr Bożyk 12 sierpnia 2019

LOT: EuroAtlantic poleci z Budapesztu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: EuroAtlantic poleci z Budapesztu

Łukasz Malinowski 09 września 2018

Rolls-Royce: Silniki napędzające A330neo nie są wadliwe

Biznes i przemysł

Rolls-Royce: Silniki napędzające A330neo nie są wadliwe

Magdalena Wosińska 27 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5