Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Rolls Royce: 1,4 mld funtów kosztów napraw silników Trent 1000


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2020-02-28 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rolls Royce/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rolls Royce: 1,4 mld funtów kosztów napraw silników Trent 1000
fot. Rolls-Royce plc
Brytyjski producent silników lotniczych zamknął rok stratą operacyjną na poziomie 852 mln funtów. Za taki wynika Rolls Royce’a odpowiadają przede wszystkim koszty obsługi wadliwych silników Trent 1000, które pochłonęły już ponad 1,4 mld funtów.
Pomimo taki wyników, które trzeba przyznać nie były dla nikogo wielkim zaskoczeniem, firma nie jest w bardzo złej kondycji i nadal cieszy się zaufaniem inwestorów. Warren East z Rolls Royce’a podkreślał, że poza problemami z silnikami Trent 1000 firma notuje wzrost produkcji oraz rosnące przychody i zyski ze sprzedaży poszczególnych produktów.

W mijającym roku brytyjska firma dostarczyła rekordową liczbę 510 silników do samolotów szerokokadłubowych, i przypadło na nią ok. 60% wszystkich nowych zamówień w tym segmencie.

Jak informuje agencja Reutres, podczas prezentacji wyników rocznych przedsiębiorstwa Warren East powiedział, że wprowadzanie poprawek do silników Trent 1000 postępuje, a w przyszłym roku powinny zostać zakończone prace nad nową wersją sprawiających tak duże . Powiedział, że liczba uziemionych samolotów ze względu na niezbędne sprawy powinna spaść do wartości jednocyfrowych do końca drugiego kwartału 2020 roku.

Rolls Royce zapewnił przy tym, że epidemia koronawirusa wywołującego chorobę COVID, nie powinna mieć wpływu na wyniki w bieżącym roku. Przedstawiciele spółki zapewniają, że dostawa silników szerokokadłubowych przebiega normalnie, a łańcuch dostaw nie został zakłócony.

Ciężka sytuacja przewoźników lotniczych związana z silnikami Rolls-Royce’a trwa już od prawie dwóch lat i ma charakter globalny – trudności sprawiają zużywające się szybciej niż zakładał producent łopatki silnika. Jeszcze na początku tego roku 2019 liczono na to, że problem silników Trent 1000 zostanie rozwiązany do maja, ale tak się nie stało. Później pojawiały się kolejne daty, ale problemu nie udało się dotąd rozwiązać.

Linie lotnicze, takiej jak nasz krajowy LOT, muszą się ratować wynajmowanie dodatkowych samolotów do obsługi połączeń, na których wykorzystywane są maszyny wyposażone w te silniki. To m.in. dlatego od wielu miesięcy trwa współpraca naszego narodowego przewoźnika z Air Belgium.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing: All Nippon Airways zamawia 15 Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Boeing: All Nippon Airways zamawia 15 Dreamlinerów

Aleksander Domański 25 lutego 2020

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Biznes i przemysł

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Artur Bogdanowicz/ współpraca Simetr 25 grudnia 2019

LOT: Cztery Dreamlinery uziemione, jeden na przeglądzie. Są za to trzy A340

Biznes i przemysł

LOT: Cztery Dreamlinery uziemione, jeden na przeglądzie. Są za to trzy A340

Łukasz Malinowski 18 grudnia 2019

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5