Partner serwisu
Biznes i przemysł

Rolls Royce: 1,4 mld funtów kosztów napraw silników Trent 1000

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rolls Royce/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Rolls Royce: 1,4 mld funtów kosztów napraw silników Trent 1000
fot. Rolls-Royce plc
Brytyjski producent silników lotniczych zamknął rok stratą operacyjną na poziomie 852 mln funtów. Za taki wynika Rolls Royce’a odpowiadają przede wszystkim koszty obsługi wadliwych silników Trent 1000, które pochłonęły już ponad 1,4 mld funtów.

Pomimo taki wyników, które trzeba przyznać nie były dla nikogo wielkim zaskoczeniem, firma nie jest w bardzo złej kondycji i nadal cieszy się zaufaniem inwestorów. Warren East z Rolls Royce’a podkreślał, że poza problemami z silnikami Trent 1000 firma notuje wzrost produkcji oraz rosnące przychody i zyski ze sprzedaży poszczególnych produktów.

W mijającym roku brytyjska firma dostarczyła rekordową liczbę 510 silników do samolotów szerokokadłubowych, i przypadło na nią ok. 60% wszystkich nowych zamówień w tym segmencie.

Jak informuje agencja Reutres, podczas prezentacji wyników rocznych przedsiębiorstwa Warren East powiedział, że wprowadzanie poprawek do silników Trent 1000 postępuje, a w przyszłym roku powinny zostać zakończone prace nad nową wersją sprawiających tak duże . Powiedział, że liczba uziemionych samolotów ze względu na niezbędne sprawy powinna spaść do wartości jednocyfrowych do końca drugiego kwartału 2020 roku.

Rolls Royce zapewnił przy tym, że epidemia koronawirusa wywołującego chorobę COVID, nie powinna mieć wpływu na wyniki w bieżącym roku. Przedstawiciele spółki zapewniają, że dostawa silników szerokokadłubowych przebiega normalnie, a łańcuch dostaw nie został zakłócony.

Ciężka sytuacja przewoźników lotniczych związana z silnikami Rolls-Royce’a trwa już od prawie dwóch lat i ma charakter globalny – trudności sprawiają zużywające się szybciej niż zakładał producent łopatki silnika. Jeszcze na początku tego roku 2019 liczono na to, że problem silników Trent 1000 zostanie rozwiązany do maja, ale tak się nie stało. Później pojawiały się kolejne daty, ale problemu nie udało się dotąd rozwiązać.

Linie lotnicze, takiej jak nasz krajowy LOT, muszą się ratować wynajmowanie dodatkowych samolotów do obsługi połączeń, na których wykorzystywane są maszyny wyposażone w te silniki. To m.in. dlatego od wielu miesięcy trwa współpraca naszego narodowego przewoźnika z Air Belgium.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Pasażer i linie lotnicze

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Urząd Lotnictwa Cywilnego 25 września 2025

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

Zobacz również:

Rolls-Royce wycofał z użytkowania testowego B747-200

Biznes i przemysł

Rolls-Royce wycofał z użytkowania testowego B747-200

Piotr Bożyk 15 sierpnia 2025

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Biznes i przemysł

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Artur Bogdanowicz/ współpraca Simetr 25 grudnia 2019

Pozostałe z wątku:

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Pasażer i linie lotnicze

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Urząd Lotnictwa Cywilnego 25 września 2025

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

Zobacz również:

Rolls-Royce wycofał z użytkowania testowego B747-200

Biznes i przemysł

Rolls-Royce wycofał z użytkowania testowego B747-200

Piotr Bożyk 15 sierpnia 2025

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Biznes i przemysł

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Artur Bogdanowicz/ współpraca Simetr 25 grudnia 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij