Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Rolls-Royce: Silniki napędzające A330neo nie są wadliwe


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-03-27 16:57
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ aerotime.aero

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rolls-Royce: Silniki napędzające A330neo nie są wadliwe
for. wikimedia/ Alex Cheban
Rolls-Royce zaprzeczył, jakoby silniki Trent 7000, które napędzają Airbusy A330neo, miały te same wady fabryczne, co Trent 1000. To właśnie ta pechowa seria doprowadziła do uziemienia wielu samolotów w okresie świątecznym.
Zarówno A330-900, jak i A330-800 zostały opracowane z myślą jedynie o silnikach Rolls-Royce'a Trent 7000. Airbus już od początku ma problem z pozyskaniem, a przede wszystkim utrzymaniem klientów. Kilka tygodni temu Hawaiian Airlines odrzuciło zamówienie na sześć samolotów Airbus A330-800neo na rzecz 787, teraz ponoć to Boeing jest bliżej wygrania kontraktu z American Airlines. Dziennikarze The Bloomberg zasugerowali, że słaba sprzedaż maszyny może być spowodowana usterkami silników Trent 7000, analogicznej do zeszłorocznej awarii serii Trent 1000, które napędzają Boeingi 787.

W przypadku „1000” przyczyną usterki były problemy z powłokami łopatek sprężarki osiowej komory ciśnienia pośredniego (intermediate pressure turbine – IPT) korodującymi w wysokiej temperaturze przez związki siarki zawarte w atmosferze. Samoloty obsługujące loty Air New Zealand z Auckland do Tokio Narity oraz do Buenos Aires były z tego powodu zmuszone do zawrócenia, po tym gdy wkrótce po starcie na pokładach maszyn pojawiły się problemy mechaniczne. Inny przykład dotyczył linii ANA – All Nippon Airlines, które odwołały pod koniec sierpnia kilkanaście lotów z powodu usterek tych silników. Warto przypomnieć, że takie same silniki mają Boeingi LOT-u.

Rolls-Royce w oświadczeniu zdementował hipotezę The Bloomberg i zwrócił uwagę, że w modelu Trent 7000 poprawiono wadę wykrytą w serii 1000. Producent zapowiedział także, że przeznaczy 484 miliony dolarów na naprawę problemów z powłokami łopatek w silnikach napędzających Dreamlinery. Na ten moment Airbus nie skomentował sprawy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Enter Air uruchamia obsługę techniczną

Biznes i przemysł

Enter Air uruchamia obsługę techniczną

Emilia Derewienko 28 marca 2018

Nowa siatka połączeń w Kraków Airport

Infrastruktura i lotniska

Nowa siatka połączeń w Kraków Airport

Redakcja 28 marca 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5