Partner serwisu
Biznes i przemysł

Rolls-Royce: Do 2030 r. Trent XWB pozostanie jedynym silnikiem airbusa A350-900

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
13-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Rolls-Royce: Do 2030 r. Trent XWB pozostanie jedynym silnikiem airbusa A350-900
fot. Piotr Bożyk
Rolls-Royce poinformował w czwartek (11 marca), że osiągnął porozumienie z Airbusem, dzięki któremu przedłużono obecną umowę, dotyczącą Trenta XWB-84 jako jedynego silnika dla A350-900, o kolejne pięć lat, do 2030 r.

Rolls-Royce zapewnił sobie wyłączność na silniki dla airbusów A350-900 do końca obecnej dekady, wykluczając tym samym możliwość wejścia na rynek bliżniaczej jednostki napędowej konkurencyjnego producenta silników. Umowa oznacza, że Trent XWB pozostanie jedynym silnikiem w A350-900 przynajmniej do 2030 r.

Dyrektor generalny Rolls-Royce'a Warren East, przemawiając podczas ostatniego briefingu prasowego, powiedział, że około rok temu pojawiła się "ogromna liczba spekulacji" na temat tego, czy General Electric może zaoferować nowy silnik dla A350. - Cieszymy się, że udało nam się zakończyć te spekulacje na resztę obecnej dekady - powiedział East.

Airbus wcześniej odrzucił wszelkie sugestie dotyczące nowej opcji silników dla A350, twierdząc, że często prowadzi rozmowy z producentami silników na temat potencjalnego rozwoju, ale nie ma na razie żadnych planów zaoferowania alternatywy dla Trentów XWB. Warto także dodać, że w ubiegłym roku operatorzy airbusów A350-900 zostali poinformowani o pęknięciach na łopatach silnika Trent XWB-84. Producent wtedy uspokajał linie lotnicze oraz inwestorów i nie uziemił na dłużej żadnego z A350. Firma zmagała się dotychczas z problemami dotykającymi części innego szerokokadłubowego samolotu.

Największy silnik w historii Rolls-Royce'a

Silniki Rolls-Royce Trent XWB napędzają airbusa A350. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB, które składają się z dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000.

A350 – najnowocześniejszy samolot w rodzinie Airbusa

A350 XWB jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). Airbus zebrał zamówienia na 913 samolotów A350, w tym na 745 maszyn w wersji A350-900.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Rolls Royce: 1,4 mld funtów kosztów napraw silników Trent 1000

Biznes i przemysł

Rolls Royce: 1,4 mld funtów kosztów napraw silników Trent 1000

Łukasz Malinowski 28 lutego 2020

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Biznes i przemysł

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Artur Bogdanowicz/ współpraca Simetr 25 grudnia 2019

RR: Problemy z Trentami 1000 mogą potrwać dłużej

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Rolls Royce: 1,4 mld funtów kosztów napraw silników Trent 1000

Biznes i przemysł

Rolls Royce: 1,4 mld funtów kosztów napraw silników Trent 1000

Łukasz Malinowski 28 lutego 2020

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Biznes i przemysł

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Artur Bogdanowicz/ współpraca Simetr 25 grudnia 2019

RR: Problemy z Trentami 1000 mogą potrwać dłużej

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5