Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

LOT: Trzy Dreamlinery uziemione. Airbusy A340 zostają do grudnia


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2019-09-03 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PLL LOT/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Trzy Dreamlinery uziemione. Airbusy A340 zostają do grudnia
fot. Piotr Bożyk
Dwa Airbusy A340-300 będą dalej użytkowane przez LOT. Pozostaną we flocie narodowego przewoźnika niemal do końca roku. Wszystko przez wydłużające się problemy z silnikami Rolls-Royce Trent 1000, które wymuszają uziemienie trzech Dreamlinerów.
Obecnie uziemione są trzy Dreamlinery używane przez PLL LOT. To samoloty o numerach rejestracyjnych SP-LSB, SP-LRB, SP-LRH. Narodowy przewoźnik dysponuje obecnie 14 Dreamlinerami, a w październiku w Warszawie pojawić ma się kolejna maszyna. Problemy z silnikami dostarczanymi przez brytyjskiego producenta ciągną się już od wielu miesięcy i zmuszają spółkę do pozyskiwania maszyn zastępczych.

− W związku z uziemieniem D787 LOT podjął decyzję o wzmocnieniu floty dalekodystansowej dwoma Airbusami A340 (OO-ABE, OO-ABD) do 24 grudnia 2019 r. Samoloty te spełniają nasze najwyższe standardy dot. bezpieczeństwa i komfortu. Na ich pokładach możemy zaoferować 45 foteli w LOT Business Class i 212 w LOT Economy Class – mówi Jakub Panek z biura komunikacji korporacyjnej LOT. Samoloty zostały wyleasingowane w formue ACMI od linii Air Belgium.
.
Air Belgium to belgijskie linie lotnicze z siedzibą w Mont-Saint-Guibert i główną bazą lotnisku Bruksela-Charleroi. Flota Air Belgium składa się z czterech Airbusów A340-300, których wiek wynosi 11 lat. Maszyny zostały pozyskane w 2017 r. od linii Finnair, która wymieniała je wtedy na najnowsze A350-900. Samoloty są leasingowane od firmy Airbus Financial Services, spółki córki Airbusa zajmującej się krótko i długoterminowym wynajmem samolotów.

Jeszcze na początku tego roku liczono na to, że problem silników Trent 1000 zostanie rozwiązany do maja, ale tak się nie stało. Co więcej LOT musi szukać także maszyn zastępczych do obsługi trans na których latać miały uziemione na całym świecie Boeingi 737 MAX. Wyłączenie tych ostatnich maszyn mogło pozbawić LOT nawet 200 mln USD przychodów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Powrót lotów pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą

Pasażer i linie lotnicze

Powrót lotów pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą

Aleksander Domański 05 września 2019

Flotę LOT-u zasilą kolejne dwa Boeingi 737-800

Biznes i przemysł

Flotę LOT-u zasilą kolejne dwa Boeingi 737-800

Piotr Bożyk, Emilia Derewienko 03 września 2019

LOT: 15. Dreamliner prawie gotowy. Dwa kolejne w 2020 r.

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 15. Dreamliner prawie gotowy. Dwa kolejne w 2020 r.

Łukasz Malinowski 03 września 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5