Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

LOT: Trzy Dreamlinery uziemione. Airbusy A340 zostają do grudnia


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2019-09-03 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PLL LOT/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Trzy Dreamlinery uziemione. Airbusy A340 zostają do grudnia
fot. Piotr Bożyk
Dwa Airbusy A340-300 będą dalej użytkowane przez LOT. Pozostaną we flocie narodowego przewoźnika niemal do końca roku. Wszystko przez wydłużające się problemy z silnikami Rolls-Royce Trent 1000, które wymuszają uziemienie trzech Dreamlinerów.
Obecnie uziemione są trzy Dreamlinery używane przez PLL LOT. To samoloty o numerach rejestracyjnych SP-LSB, SP-LRB, SP-LRH. Narodowy przewoźnik dysponuje obecnie 14 Dreamlinerami, a w październiku w Warszawie pojawić ma się kolejna maszyna. Problemy z silnikami dostarczanymi przez brytyjskiego producenta ciągną się już od wielu miesięcy i zmuszają spółkę do pozyskiwania maszyn zastępczych.

− W związku z uziemieniem D787 LOT podjął decyzję o wzmocnieniu floty dalekodystansowej dwoma Airbusami A340 (OO-ABE, OO-ABD) do 24 grudnia 2019 r. Samoloty te spełniają nasze najwyższe standardy dot. bezpieczeństwa i komfortu. Na ich pokładach możemy zaoferować 45 foteli w LOT Business Class i 212 w LOT Economy Class – mówi Jakub Panek z biura komunikacji korporacyjnej LOT. Samoloty zostały wyleasingowane w formue ACMI od linii Air Belgium.
.
Air Belgium to belgijskie linie lotnicze z siedzibą w Mont-Saint-Guibert i główną bazą lotnisku Bruksela-Charleroi. Flota Air Belgium składa się z czterech Airbusów A340-300, których wiek wynosi 11 lat. Maszyny zostały pozyskane w 2017 r. od linii Finnair, która wymieniała je wtedy na najnowsze A350-900. Samoloty są leasingowane od firmy Airbus Financial Services, spółki córki Airbusa zajmującej się krótko i długoterminowym wynajmem samolotów.

Jeszcze na początku tego roku liczono na to, że problem silników Trent 1000 zostanie rozwiązany do maja, ale tak się nie stało. Co więcej LOT musi szukać także maszyn zastępczych do obsługi trans na których latać miały uziemione na całym świecie Boeingi 737 MAX. Wyłączenie tych ostatnich maszyn mogło pozbawić LOT nawet 200 mln USD przychodów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Poznań: Gorszy sierpień. Zima może być rekordowa

Infrastruktura i lotniska

Poznań: Gorszy sierpień. Zima może być rekordowa

Aleksander Domański 25 września 2019

Coraz bliżej zniesienia wiz do USA? Mosbacher: Technicznie wszystko jest gotowe

Prawo i polityka

Coraz bliżej zniesienia wiz do USA? Mosbacher: Technicznie wszystko jest gotowe

Emilia Derewienko 24 września 2019

Milczarski: Po zniesieniu wiz zapowiemy kolejny kierunek do USA

Pasażer i linie lotnicze

Milczarski: Po zniesieniu wiz zapowiemy kolejny kierunek do USA

Emilia Derewienko, współpraca: Roman Czubiński 24 września 2019

 

Heathrow wdrożyło system antydronowy

Infrastruktura i lotniska

Heathrow wdrożyło system antydronowy

20 stycznia 2020

Budapeszt nie zwalnia tempa chińskiej ekspansji

Infrastruktura i lotniska

Budapeszt nie zwalnia tempa chińskiej ekspansji

20 stycznia 2020

Gdańsk: Blisko 5,4 mln pasażerów w 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Gdańsk: Blisko 5,4 mln pasażerów w 2019 roku

20 stycznia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5