Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Przejęcie Condora. Flotowe plany PGL


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2020-01-24 16:23
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Przejęcie Condora. Flotowe plany PGL
Grafika Jakub Zdan
Dzisiejsza konferencja przedstawicieli PLL LOT i Condora przyniosła ciekawą zapowiedź. Prezes Rafał Milczarski stojący na czele Polskiej Grupy Lotniczej zapowiedział zakup 30 samolotów szerokokadłubowych. Aż dwadzieścia z tych maszyn trafiłoby do niemieckiej linii.
Nie ma co ukrywać, że flota zakupionej właśnie linii czarterowej nie należy do najmłodszych. Inwestycje są konieczne. PGL jak widać, jest tego świadom i już zapowiada zakupy. Z biznesowego punktu widzenia istotne jest, że teraz pozycja negocjacyjna polskiej spółki będzie lepsza. Nie ukrywajmy, że na rynku obowiązuje zasada „duży może więcej”.

To jedna z korzyści płynących z transakcji. Kolejną jest to, że będzie można razem szkolić pilotów. Jest jeszcze coś. W końcu we flocie kontrolowanej przez PGL pojawia się samoloty Airbusa. Zasadniczo już takie są, ale trafiają one do nas na zasadzie „mokrego leasingu”. Teraz zaś mówimy o pełnoprawnym posiadaniu maszyn europejskiego konsorcjum. A należy przypomnieć, że szef LOT już nie raz dawał jasno znać, że jest zainteresowany współpracą i z tym producentem. 

Również podczas niedawnej inauguracji lotów do nowego lotniska w Pekinie, prezes Milczarski poruszył tę kwestię. Mówił też o sposobie pozyskiwania maszyn przez PGL i spółce leasingowej powołanej w tym celu. Teraz ta kwestia nabiera dodatkowego znaczenia.

– Spółka leasingowa została założona i się rozwija. Zrealizowała już pierwsze kilka transakcji na samoloty szkoleniowe Tecnam dla LOT Flight Academy. W przypadku tego typu podmiotu leasingowego kluczową kwestią nie jest dokonywanie wyłącznie transakcji. Chodzi o to, żeby w atrakcyjnej cenie zakupić wartościowe aktywo i zapewnić mu odpowiednie wsparcie techniczne. W przyszłości PGL Leasing będzie dedykowany do finansowania przede wszystkim samolotów dalekodystansowych. Bariera wejścia na rynek leasingu samolotów shorthaulowych jest wysoka z racji na dużą konkurencję na rynku – stwierdził prezes. – W zakresie pozyskania samolotów pracujemy z naszymi konsultantami i to są bardzo zaawansowane prace analityczne. Musimy porównać technicznie i operacyjnie różne typy samolotów: airbusa A350-900 i -1000 oraz boeinga B787-9 i -10. Gdy zakończymy analizy, wówczas przystąpimy do rozmów z potencjalnymi dostawcami – dodał, po raz kolej nie skreślając Airbusa.

Przy okazji dalekowschodniego wojażu udało się nam również zapytać Rafała Milczarskiego o męczącą wielu przewoźników sprawę najnowszej wersji 737. – Dopuszczenie Maxów to oczywiście decyzja EASA, ale mam nadzieję, że polecą one jeszcze w tym roku. Trudno mi powiedzieć kiedy ta decyzja zostanie podjęta, ale jestem przekonany, że samoloty te będą wtedy w pełni bezpieczne – skomentował szef PGL. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wirus z Chin. Nowe środki bezpieczeństwa na Lotnisku Chopina

Pasażer i linie lotnicze

Wirus z Chin. Nowe środki bezpieczeństwa na Lotnisku Chopina

Redakcja 24 stycznia 2020

Ile Polska Grupa Lotnicza wyda na zakup Condora?

Biznes i przemysł

Ile Polska Grupa Lotnicza wyda na zakup Condora?

Aleksander Domański 24 stycznia 2020

Morawiecki: Przejęcie Condora to dowód siły polskiej gospodarki

Prawo i polityka

Morawiecki: Przejęcie Condora to dowód siły polskiej gospodarki

Aleksander Domański 24 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5