Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Condor pozywa Polską Grupę Lotniczą. LOT: To całkowicie bezzasadne


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-11-09 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Condor pozywa Polską Grupę Lotniczą. LOT: To całkowicie bezzasadne
fot. Condor
Niemieckie linie lotnicze Condor, które miały zostać przejęte przez Polską Grupę Lotniczą – właściciela m.in. Polskich Linii Lotniczych LOT – złożyły pozew wobec PGL-owi za odstąpienie od transakcji. – Pozew złożony do sądu we Frankfurcie jest bezzasadny – mówią władze przewoźnika.
O tym, że PGL zainteresowany jest przejęciem wakacyjnej linii Condor z Niemiec, informowaliśmy w styczniu tego roku. W międzyczasie, na skutek wybuchu pandemii koronawirusa, i – jak twierdzi PGL – niespełnieniu niektórych warunków przez Condor Flugdienst GmbH (CFG), polska strona zdecydowała się odstąpić od umowy. O pozwie złożonym przez Condora 31 lipca tego roku Grupa nie informowała opinii publicznej, a wiadomość o nim umieściła w sprawozdaniu z działalności.

Condor domaga się odszkodowania, ale zdaniem PGL, która otrzymała pismo procesowe 3 września tego roku, to nieuzasadniona próba wzbogacenia się. – Pozew złożony do sądu we Frankfurcie jest bezzasadny. Na razie nie mamy żadnych terminów w tej sprawie – skomentował dla Rynku Lotniczego Krzysztof Moczulski, rzecznik PGL.

Condor Flugdienst GmbH to linie lotnicze z siedzibą w Kelsterbachu koło Frankfurtu nad Menem; są największą wakacyjną linią lotniczą w Niemczech. Głównym hubem jest port lotniczy Frankfurt. Po bankructwie poprzedniego właściciela, którym był Thomas Cook Group, spółka została wyłączona z masy upadłościowej i wystawiona na sprzedaż. PGL wygrał przetarg na spółkę niewypłacalnej brytyjskiej grupy turystycznej Thomas Cook w procesie przetargowym. W wyścigu brało także udział dwóch innych inwestorów finansowych. Polska, aby doszło do przejęcia, musiała także spłacić pożyczkę pomostową w wysokości 380 mln euro, gwarantowaną przez państwo niemieckie wraz z odsetkami.

Jak poinformował jednocześnie senator Krzysztof Brejza, PGL został sądownie ukarany grzywną za nieujawnienie w terminie informacji na temat kosztów nieudanego zakupu i doradztwa przy transakcji Condora. Sąd postanowił o nałożenie na firmę kary w wysokości… 300 zł. PGL musi również zapłacić 597 zł tytułem zwrotu kosztów postępowania dla senatora Brejzy, który był wnioskodawcą.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Prezes Condora: Dałbym LOT-owi drugą szansę!

Prawo i polityka

Prezes Condora: Dałbym LOT-owi drugą szansę!

Artur Bogdanowicz/ współpraca Simetra 15 czerwca 2020

Polska Grupa Lotnicza rezygnuje z przejęcia Condora!

Biznes i przemysł

Polska Grupa Lotnicza rezygnuje z przejęcia Condora!

Emilia Derewienko 13 kwietnia 2020

Plan ratunkowy Condora zatwierdzony!

Pasażer i linie lotnicze

Plan ratunkowy Condora zatwierdzony!

Rafał Dybiński 09 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5