Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

LOT: Dzisiaj inauguracja połączenia do Pekinu-Daxing


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski/ Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2020-01-15 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/ LOT

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Dzisiaj inauguracja połączenia do Pekinu-Daxing
Fot. Dariusz Kłosiński, Lotnisko Chopina
Dzisiaj wieczorem pierwszy samolot Polskich Linii Lotniczych LOT wystartuje z Warszawy na lotnisko Pekin-Daxing. Nowe połączenie ma duże szansę na sukces, ale rusza z opóźnieniem. Problemy z silnikami Dreamlinerów uniemożliwiły rozpoczęcie lotów pod koniec października ubiegłego roku.
PLL LOT podjęły decyzję o przesunięciu uruchomienia połączeń na nowe lotnisko Pekin-Daxing na styczeń 2020 roku w połowie października, gdy okazało się, że kolejne problemy z silnikami Rolls-Royce’a uziemiły trzy Boeingi 787 i na obsługę nowej trasy zabrakłoby sprawnych maszyn.

– Od kilku lat ubiegaliśmy się o zwiększenie częstotliwości rejsów do Chin, ponieważ dostrzegamy w tym połączeniu ogromny potencjał biznesowy. To nie tylko doskonała propozycja dla pasażerów, podróżujących turystycznie i biznesowo między Polską a Chinami, ale również dla osób rozpoczynających swoją podróż z wielu miast Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej – mówił wówczas Rafał Milczarski, prezes LOT-u.

Dobra decyzja LOT

Ostatnie dekady przyniosły dynamiczny rozwój gospodarczy Chin, które stają się najważniejszą gospodarką świata. Coraz mocniejsze są także więzy pomiędzy Polską a Państwem Środka. Chińskie firmy wchodzą na polski rynek budowlany, a wielu krajowych producentów żywności jest zainteresowanych eksportem od Azji. Przykłady można mnożyć, a o wadze relacji gospodarczych z Chinami nie trzeba chyba nikogo przekonywać.

– Chiny będą w niedalekiej przyszłości numerem jeden na mapie gospodarczej, więc potrzeba rozwoju komunikacji lotniczej jest tutaj bezdyskusyjna. Obecność na nowym, największym dzisiaj na świecie lotnisku Pekin-Daxing może tylko umocnić LOT, zwłaszcza, że zapewnione będą dzięki temu codzienne połączenia ze stolicą Chin – podkreśla Adrian Furgalski, prezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Musimy jednak pamiętać o tym, że pozycja LOT w Chinach ciągle jest stosunkowo słaba i poważnym wyzwaniem będzie pozyskanie slotów na kolejnych lotniskach. – Chiny są bardzo protekcjonistycznym rynkiem, a lokalne władze silnie wspierają i chronią krajowych przewoźników. Do tego pasażerowie z Chin wolą podróżować krajowymi liniami, więc liniom z Europy bardzo ciężko przełamać wysoką barierę wejścia. Najpoważniejszą konkurencją jest Finnair (4 miasta w Chinach oraz Hong Kong) oraz Lufthansa (5 miast oraz Hong Kong) – zaznacza Dominik Sipiński, analityk lotniczy ch-aviation i Polityki Insight.

Warto latać nie tylko do Pekinu

– Zwiększenie częstotliwości połączeń do Pekinu to dobra decyzja, która nie byłaby możliwa bez uruchomienia Daxing z uwagi na brak wolnych slotów na dotychczasowym lotnisku. Daxing ma zalety związane m.in. z brakiem ograniczeń przepustowości oraz najwyższej klasy infrastrukturą. Jednak z drugiej strony sojuszowi partner LOT-u Air China oferuje względnie niewielką liczbę lotów z Daxing, samo lotnisko jest względnie mało popularne wśród mieszkańców Pekinu, a do tego obsługa dwóch portów lotniczych w jednym mieście (szczególnie na tak trudnym rynku jak Chiny) generuje dodatkowe trudności operacyjne – zauważa Sipiński.

Nie oznacza to jednak, ze nie trzeba się starać o dodatkowe sloty na chińskich lotniskach. Ruch pomiędzy stolicami na dłuższą metę będzie bowiem niewystarczający, a znaczna część chińskiego biznesu skoncentrowana w innych częściach kraju.

– Ambicje są cenne i potrzebne. Pomijając już potencjał, który będzie rósł i rzeczywiście kiedyś może na 100 lotów tygodniowo pojawić się zapotrzebowanie [to nawiązanie do wypowiedzi prezesa Milczarskiego – przyp.autora], należy pamiętać jednak o konieczności rozpoczęcia politycznych rozmów o nowej umowie dwustronnej z Chinami, bo obecna siatka LOT wykorzysta ją w stu procentach. Wydaje się, że patrząc na inne rejony Chin niż tylko stolica, powinny być rozważane połączenia zwłaszcza do Szanghaju i Hongkongu – zauważa Adrian Furgalski, wiceprezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

O przyszłości przewozów do Chin mogą jednak zdecydować czynniki niezależne od LOT czy nawet porozumień bilateralnych pomiędzy państwami. W większości przypadków konieczne będzie bowiem uzyskiwanie zgód na przeloty nad Syberią, o co nie jest łatwo. Szerzej na ten temat pisaliśmy w raporcie „LOT stawia na Azję”.

Tak będzie latał LOT

Rejsy między Lotniskiem Chopina w Warszawie a największym i najnowocześniejszym lotniskiem Pekin-Daxing w Chinach będą wykonywane z częstotliwością czterech połączeń w tygodniu. Dreamlinery LOT-u polecą na tej trasie według następującego rozkładu:
  • LO89 WAW – PKX 22:40-14:20+1 w poniedziałki, środy, piątki i soboty;
  • LO90 PKX – WAW 16:00-18:45 we wtorki, czwartki, soboty i niedziele.
Ponadto, LOT utrzyma dotychczasowe trzy częstotliwości połączeń na lotnisko Beijing Capital (PEK) według rozkładu:
  • LO91 WAW – PEK 16:30- 06:35+1 we wtorki, czwartki i niedziele;
  • LO92 PEK – WAW 08:45-12:20 w poniedziałki, środy i piątki.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: Rekordowe 57 tys. ton ładunków w 2019 r.

Biznes i przemysł

LOT: Rekordowe 57 tys. ton ładunków w 2019 r.

Łukasz Malinowski 14 stycznia 2020

LOT: A320 od Avion Express już w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

LOT: A320 od Avion Express już w Warszawie

Redakcja 14 stycznia 2020

LOT rozbudował strukturę sprzedaży w Ameryce Łacińskiej

Pasażer i linie lotnicze

LOT rozbudował strukturę sprzedaży w Ameryce Łacińskiej

Redakcja/inf. pras. 11 stycznia 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5