Wizz Air zamknie bazę w Wiedniu, relokując pięć samolotów na inne, bardziej perspektywiczne rynki. Oznacza to porażkę Węgrów, którzy uruchomili austriacką bazę w momencie, kiedy wiedeński port lotniczy otworzył się na „tanie” linie lotnicze.
Lotnisko w Wiedniu długo opierało się przed ekspansją przewoźników o niskokosztowym modelu biznesowym, promując rozwój tradycyjnych operatorów, w tym Austrian Airlines. Uwolnienie slotów wywołało „desant” budżetowych linii lotniczych na port Schwechat. Swoje bazy w Wiedniu założyli easyJet, Level, Ryanair, a także Wizz Air, który traktował swój krok jako game-changer na wiedeńskim rynku atrakcyjnych cenowo podroży lotniczych.
Wiedeńska baza szybko urosła – z jednego bazowanego airbusa A321, do pięciu A321neo, które mogą przewozić jednorazowo 239 pasażerów. Oprócz „tradycyjnych” kierunków w Anglii, Hiszpanii i Włoszech, które zaoferowały węgierskie linie lotnicze, sieć połączeń Wizz Aira w Wiedniu wzbogaciła się również o: Arabię Saudyjską, Armenię czy Egipt, na co pozwalały bilateralne umowy lotnicze Austrii.
Walka o pasażerów i rynek między Ryanairem (de facto Buzzem i Laudą) i Wizz Airem jest zwykle wyniszczająca i kończy się porażką Węgrów. Tak jest i w przypadku austriackiej stolicy. Węgrzy – po „analizie strategicznej” – zdecydowali zamknąć bazę w Wiedniu. Na decyzję wpłynęły plany uczynienia bazą Bratysławy. Dwa z pięciu airbusów opuści lotnisko Schwechat już 26 października, czego efektem będzie likwidacja lotów do Bilbao i Londynu-Gatwick. Trzy pozostałe samoloty opuszczą stolicę Austrii 15 marca 2026 roku. Wtedy zlikwidowane zostaną pozostałe trasy, które obsługiwała wiedeńska baza.
Węgrzy nie wskazali, do których baz trafi pięć samolotów, lecz można domniemywać, że mogą być to inne państwa z Europy Środkowo-Wschodniej,
w tym Polska, jak i Bałkany, gdzie rozwój ułatwia
likwidacja bazy w Abu Zabi. W ostatnim czasie Wizz Air ogłosił, że
Suczawa,
Warszawa-Modlin,
Bratysława oraz
Tuzla (dzięki dopłatom), staną się nowymi bazami operacyjnymi, a m.in.:
Katowice,
Kraków i
Kiszyniów dostaną kolejne samoloty do swoich baz. Węgrzy planują również rozwój w
Skopje i
Ochrydzie – wzrost działalności w Macedonii Północnej skorelowany jest z rządowymi dopłatami, jak i w
Giumri, albowiem Armenia dofinansuje loty na Cypr.