Lotnisko Bratysława zwykle pozostawało w cieniu wiedeńskiego odpowiednika. To właśnie w stolicy Austrii linie lotnicze decydowały się na rozwój. Wkrótce się to zmieni – Wizz Air uczyni Bratysławę swoją kolejną bazą operacyjną, uruchamiając loty na 12 trasach.
Niskokosztowiec z Europy Środkowo-Wschodniej lubi iść pod prąd. W czasie pandemii budżetowy przewoźnik uruchamiał kolejne bazy operacyjne w wielu europejskich miastach (większość baz już nie istnieje), wskazując na jedyną w swoim rodzaju szansę rynkową na rozwój po zniesieniu restrykcji w podróżowaniu.
Baza w Abu Zabi – Półwysep Arabski jawił się jako nowe „El Dorado” – wkrótce zostanie zlikwidowana, plany rozwoju w Arabski Saudyjskiej wstrzymane, więc węgierski operator zamierza rozwijać się mocniej na macierzystych rynkach, w tym w Polsce, która jest jednym z najważniejszych rynków dla Węgrów.
Bratislava, get ready to fly! We've added incredible new destinations to our network. From city breaks to beach escapes, your perfect trip is waiting. Don't miss out, book your ticket now to WIZZ into new experiences! https://t.co/RDiSCj50NRpic.twitter.com/RX52Iq7pNY
Oprócz Polski, rozwój odnotuje Słowacja, a konkretnie: Bratysława. Port lotniczy im. Milana Rastislava Štefánika zwykle pozostawał w cieniu wiedeńskiego Schwechatu (uwolnienie slotów przyciągnęło do austriackiej stolicy wszystkie „tanie” linie lotnicze z Europy, w tym Wizz Aira, który zaoferował i oferuje dość rozbudowaną siatkę połączeń docelowych).
Likwidacja Wizz Air Abu Dhabi sprawi, że bratysławskie lotnisko stanie się bazą operacyjną dla dwóch airbusów A321neo. Pierwszy samolot o wąskim kadłubie linie lotnicze zbazują w listopadzie, podczas gdy druga maszyna dołączy do słowackiej bazy miesiąc później. Bazowanie dwóch wąskokadłubowców pozwoli na uruchomienie lotów z Bratysławy do: Aten, Alicante, Barcelony, Bazylei, Lamezii Terme, Malagi, Neapolu, Palermo, Niszu, Oslo, Płowdiwu i Warny.
Słowacja nie będzie stricte nowością dla Węgrów, którzy od dłuższego czasu obecni są na tamtejszym rynku, łączac Koszyce i Poprad z Londynem (rejsy z i do portu lotniczego Luton). Bratysławska baza ma umożliwić roczny przewóz około jednego miliona pasażerów, co jest dużym wolumenem, jeśli pod uwagę weźmie się wynik pasażerski lotniska lotniczy im. Milana Rastislava Štefánika za rok 2024, w którym obsłużono 1,94 mln pasażerów. A rok wcześniej było to 1,81 mln podróżnych. Największym przewoźnikiem był (i wciąż jest) Ryanair.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.