Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

O’Leary: CPK to był głupi plan głupiego rządu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
O’Leary: CPK to był głupi plan głupiego rządu
Grafika ZDG TOR/CPK
– Jeśli masz dwa i pół lotniska w Warszawie, to nie wydajesz 10 miliardów na nowe, centralne, żeby kazać wszystkim z niego korzystać. Ryanair nigdy nie poleci z CPK, a jesteśmy największym przewoźnikiem w Polsce – mówił dziś w Warszawie w swoim stylu Michael O'Leary, kontrowersyjny prezes Ryanair.

Podczas konferencji prezentującej nowe trasy Ryanaira, prezes irlandzkiego przewoźnika jak zwykle nie szczędził złośliwości Modlinowi. – Niekompetentny zarząd PPL wspierany przez niekompetentny rząd zablokował nie tylko rozbudowę Modlina, ale też Okęcia – mówił O'Leary.

Ryanair chce przedstawić nowemu rządowi swój plan wzrostu

Zdaniem prezesa Ryanair wszystko, czego potrzeba w Modlinie to powiększenie istniejącego budynku oraz płyty. To będzie kosztować jego zdaniem ok. 20 milionów dolarów i może być gotowe już na lato 2025 roku. – Dzięki takiej prostej inwestycji możemy powiększyć naszą bazę z 6 do 12 samolotów – stwierdził, zapewniając, że rozbudowę może sfinansować sam przewoźnik, co proponował poprzedniemu rządowi. Miałoby to podnieść przepustowość lotniska do 5-6 mln pasażerów.

– Jesteśmy pozytywnie nastawieni do nowego rządu. Poprzedni rząd walczył z Europą. Nowy chce z nią współpracować – stwierdził prezes Ryanair, zapowiadając przedstawienie nowej władzy plany wzrostu przewoźnika w Polsce. Zakłada on wzrost z 17 mln do 24 mln pasażerów w ciągu siedmiu lat.

Zdaniem irlandzkiego przewoźnika, kwestia rozbudowy Modlina jest pilniejsza, niż postulowane przez niego (zawsze) obniżenie stawek lotniskowych. – Hiszpańskie, tureckie czy greckie lotniska obniżają stawki. Żeby Polska pozostała konkurencyjna też musi to robić. Lotniska i tak więcej zarabiają na parkingach, jedzeniu i punktach handlowych. Ale pilniejsza jest kwestia rozbudowy, bo nie ma gdzie rosnąć ani w Modlinie, ani na Okęciu – mówił O'Leary.

CPK jak komunizm

Standardowo, O'Leary w ostrych słowach krytykował projekt CPK. – To był głupi plan głupiego rządu, żeby wyrzucić na śmietnik 10 mld (euro – przyp. JM). – Jeśli masz dwa lotniska i potencjalnie trzecie w Radomiu, to nie budujesz centralnego lotniska od nowa. To robili komuniści. Wymyślali wielkie projekty i kazali ludziom potem z tego korzystać. Życie tak nie działa, nie potrzeba centralnego lotniska z podziemną stacją kolejową. Ludzie sami dotrą na lotnisko – perorował O'Leary.

– Będzie tworzona nowa polityka dotycząca lotnictwa. Ostatnia koncentrowała się na CPK. Będziemy się temu przyglądać – powiedział z kolei Michał Kaczmarzyk, dyrektor Ryanair Sun dodając, że nie wyobraża sobie zamknięcia lotniska w Radomiu. – A żeby lotnisko działało, muszą być przewoźnicy. Rząd będzie musiał to uwzględnić – stwierdził. Kaczmarzyk jest przekonany, że irlandzki przewoźnik oraz jego spółka-córka Buzz nie wykluczają rozwoju w Radomiu, ale ze względu na mały popyt nie jest to priorytet dla niskokosztowca.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Oferta grupy Lufthansa dostępna dzięki Sabre

Biznes i przemysł

Oferta grupy Lufthansa dostępna dzięki Sabre

inf. pras. Sabre Corporation 30 stycznia 2024

Finnair odwoła 550 lotów z powodu ogólnokrajowego strajku w Finlandii

Pasażer i linie lotnicze

Emirates zwiększają liczbę połączeń i rejsów A380 do Australii

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Biznes i przemysł

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2023

O’Leary nie wierzy w tegoroczną certyfikację boeingów 737 MAX 10

Biznes i przemysł

O’Leary: Era lotów za jeden i 10 euro to przeszłość

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Oferta grupy Lufthansa dostępna dzięki Sabre

Biznes i przemysł

Oferta grupy Lufthansa dostępna dzięki Sabre

inf. pras. Sabre Corporation 30 stycznia 2024

Finnair odwoła 550 lotów z powodu ogólnokrajowego strajku w Finlandii

Pasażer i linie lotnicze

Emirates zwiększają liczbę połączeń i rejsów A380 do Australii

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Biznes i przemysł

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2023

O’Leary nie wierzy w tegoroczną certyfikację boeingów 737 MAX 10

Biznes i przemysł

O’Leary: Era lotów za jeden i 10 euro to przeszłość

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5