Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Niższe niż zakładano oferowanie United w 2022 roku. Powrót B777-200


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2022-01-21 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Niższe niż zakładano oferowanie United w 2022 roku. Powrót B777-200
fot. United Airlines
Linie lotnicze United Airlines obniżyły znacząco swoje prognozy dotyczące oferowania w 2022 roku - informuje Agencja Reutera. Wcześniej przewidywano, że będzie nawet nieznacznie wyższe od poziomu z 2019 roku. Takie oferowanie jest jednak wciąż poza zasięgiem jednego z największych przewoźników powietrznych świata.
Linie lotnicze z Chicago, których ceny akcji spadły o blisko 2,5 proc. po najnowszym komunikacie, ostrzegają przed wyższymi kosztami mimo odnotowania mniejszej niż zakładano straty w czwartym kwartale ubiegłego roku. Turbulencje wywołane wariantem omikron koronawirusa SARS-CoV-2 boleśnie uderzają w całą branżę, cierpiącej najbardziej z powodu braków kadrowych związanych z kwarantannami pracowników, którzy mieli kontakt z zakażonymi osobami.

Priorytetem dla United Airlines na kilka najbliższych miesięcy będzie elastyczne dopasowanie oferowanie do popytu. Wcześniejsze przewidywania dotyczące o 5 proc. wyższego poziomu niż w 2019 roku są już nieaktualne. Najnowsze prognozy zakładają w 2022 roku od 82 do 84 proc. oferowania sprzed pandemii. Przychody osiągną poziom najwyżej do 80 proc. tych z 2019 roku. Bardziej realny jest jednak 75 proc.

Dla przewoźnika z Chicago wyjątkowo trudny był miniony tydzień, kiedy to w ciągu jednej doby zachorowała jedna trzecia pracowników linii lotniczych w nowojorskim porcie Newark-Liberty. Zakażenia omikronem potwierdzono tam u ponad 3000 osób zatrudnionych w United Airlines.

Zachęty finansowe dla członków załóg, gwarantujące dodatkowe premie w styczniu, a także liczne odwołania lotów z powodu złych warunków atmosferycznych, zwiększyły koszty przewoźnika o niemal 15 proc. w odniesieniu do tego samego okresu z 2019 roku. Dobrą wiadomością jest natomiast powrót do służby boeingów 777-200, wyposażonych w silniki Pratt & Whitney (PW). Szerokokadłubowce uziemiono po rejsie do Honolulu, podczas którego doszło do awarii silnika i awaryjnego lądowania w Denver.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Czy 5G może uziemić niektóre samoloty? Amerykańscy przewoźnicy interweniują

Biznes i przemysł

Czy 5G może uziemić niektóre samoloty? Amerykańscy przewoźnicy interweniują

Łukasz Malinowski 18 stycznia 2022

Chiński ULC nakazuje zawiesić loty do USA

Prawo i polityka

Chiński ULC nakazuje zawiesić loty do USA

Mateusz Kieruzal 12 stycznia 2022

USA: Przewoźnicy podnoszą wynagrodzenia stewardess i pilotów

Biznes i przemysł

USA: Przewoźnicy podnoszą wynagrodzenia stewardess i pilotów

Rafał Dybiński 03 stycznia 2022

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5