Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa ogłasza sukces mariażu z Deutsche Bahn

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Lufthansa ogłasza sukces mariażu z Deutsche Bahn
Fot. Deutsche Bahn
Niemieckie linie lotnicze Lufthansa wraz z narodowym przewoźnikiem kolejowym Deutsche Bahn odnotowały 25-procentowy wzrost połączonej usługi kolejowo-powietrznej, która jest oferowana w porcie lotniczym we Frankfurcie nad Menem. W kwietniu 2021 r. obie spółki podpisały umowę mającą na celu rozszerzenie kolejowych usług dowozowych do i z największego niemieckiego lotniska.

Zwiększenie wykorzystania transportu kolejowego i naziemnego w stosunku do lotów to duży impuls w wysiłkach Europy na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Francja zakazała krótkich lotów na trasach, na których pociągi mogą odbyć podróż w ciągu dwóch i pół godziny lub mniej, podczas gdy linie lotnicze i przewoźnicy kolejowi w Belgii, Włoszech, Holandii, Hiszpanii i Szwajcarii ujawnili ostatnio rozszerzone partnerstwa. Deutsche Bahn, kolejowa spółka, która współpracuje z Lufthansą od lat 80., dołączyła do lotniczego sojuszu Star Alliance, jako pierwszy partner nie-lotniczy, aby lepiej zorganizować intermodalność podróży.

Oferta pod nazwą „Lufthansa Express Rail” została rozszerzona i obejmuje obecnie 24 destynacje, co oznacza wzrost o siedem miast w porównaniu z pierwotną ofertą, która została udostępniona pasażerom dwa lata temu, poinformowały niemieckie linie w komunikacie. Liczba codziennych połączeń wzrosła w tym okresie ze 135 do 240. Jednym z nowych miast objętych ofertą było niemieckie Münster.

Po połączeniu miasta za pośrednictwem „Lufthansa Express Rail” popyt na podróże kolejowo-lotnicze wzrósł o 27 proc. Inne miasta, które zyskały połączenie z lotniskiem we Frankfurcie, to Brema, Berlin, Drezno, Hamburg, Monachium i Osnabrück. – Tam, gdzie lotnictwo i kolej współpracują, odnotowujemy dwucyfrowe wskaźniki wzrostu – powiedział Michael Peterson, szef działu kolei dalekobieżnych Deutsche Bahn, który obejmuje szybkie pociągi ICE. – Nasze rozszerzone usługi dowozowe do największego niemieckiego lotniska we Frankfurcie nad Menem są częścią tego sukcesu – dodał Peterson.

Chociaż ani Lufthansa, ani Deutsche Bahn nie ujawniły dokładnej liczby pasażerów, jaka skorzystała z oferowanej połączonej usługi transportowej, spółki twierdzą, że popyt na wspólne trasy lotniczo-kolejowe – lub podróżnych, którzy rezerwują zarówno lot, jak i połączenie kolejowe na jednym bilecie – w pełni odbudował się po pandemii w października 2021 roku, a następnie wzrósł w roku ubiegłym. Dane nie obejmują podróżnych, którzy osobno kupili bilety lotnicze i kolejowe. W 2019 roku niemieckie linie informowały, że sprzedały około 575 tys. wspólnych biletów.
Deutsche Bahn położy teraz nacisk na rozwój połączonej oferty na lotnisku w Monachium. Stolica Bawarii powinna otrzymać ulepszoną usługę air-rail w najbliższej przyszłości. Niemiecki operator kolejowy określił to przedsięwzięcie jako „sprawę pilną”. Jednym z projektów, które mają być zrealizowane pod tym parasolem, jest druga główna linia monachijskiej kolei podmiejskiej S-Bahn do i z portu lotniczego. W perspektywie średniookresowej nowa dwutorowa obwodnica Erding powinna również umożliwić zwiększenie przepływów pasażerów na lotnisko w Monachium. Prace na pierwszym 4,5-kilometrowym odcinku między lotniskiem a Schwaigerloh rozpoczęły się w listopadzie ubiegłego roku. Linia powinna zostać uruchomiona pod koniec 2025 roku.

Lufthansa zaznacza, że Deutsche Bahn oferuje w Monachium również przejazdy do i z lotniska we Frankfurcie pociągami Sprinter. Ta usługa w ubiegłym roku odnotowała wzrost popytu o 45 proc. Dzięki nowym, szybszym połączeniom pociągami Sprinter podróż koleją między Monachium a Kolonią została skrócona do mniej niż czterech godzin. Jest to częścią połączenia Düsseldorf – Lotnisko Frankfurt – Monachium, którego czas przejazdu został skrócony o pół godziny, do czterech godzin i 20 minut. Czas przejazdu pociągiem na trasie Lotnisko Hamburg – Hanower – Frankfurt został skrócony o 10 minut, do 3 godzin i 45 minut. Szybkim pociągiem można także dostać się do portu we Frankfurcie z Norymbergi.

Wprowadzenie usługi łączonych przejazdów kolejowo-lotniczych było pierwszym krokiem w planie redukcji lotniczych zanieczyszczeń. Przeniesienie ruchu pasażerskiego krótkodystansowego do pociągów miało spowodować mniejszą podaż krótkich lotów wewnątrz Niemiec, które służą jako tzw. feedery dalekodystansowych połączeń lotniczych. Wszędzie tam, gdzie pasażerowie akceptują ofertę i coraz częściej przesiadają się na kolej, niemiecka branża lotnicza ma w konsekwencji zmniejszać częstotliwość lotów, a także zrezygnować z połączeń, takich jak połączenie lotnicze między Kolonią a Frankfurtem czy między Berlinem a Norymbergą.

Łatwiejszy transfer między samolotami i pociągami to drugi krok, aby usługa łączona była akceptowalna przez pasażerów. Zoptymalizowane wyznaczanie tras i oznakowanie mają ułatwić podróżującym przesiadkę między dwoma środkami transportu publicznego. Dla klientów intermodalnych oferowane jest priorytetowe przejście przez lotniskową kontrolę bezpieczeństwa. Uproszczona została również obsługa bagażu. Po wylądowaniu na lotnisku we Frankfurcie walizki klientów Express Rail mają pierwszeństwo. Aby zastąpić loty dowozowe i uniknąć podróży samochodem na lotniska, kluczowym czynnikiem jest połączenie dużych węzłów komunikacyjnych z koleją. Pięć portów lotniczych jest już połączonych z transportem dalekobieżnym i lokalnym (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Kolonia/Bonn i Lipsk/Halle). Ponadto siedem portów lotniczych jest połączonych z lokalnymi usługami kolejowymi. Są to Drezno, Friedrichshafen, Hamburg, Hanower, Lubeka, Monachium i Stuttgart. Lotnisko w stolicy Mercedesa, Stuttgarcie, zostanie podłączone do ruchu dalekobieżnego od grudnia 2025 r.

Rezerwacja biletów Lufthansa Express Rail jest bardzo elastyczna. Od kwietnia 2021 r. pociągi są dostępne tak długo, jak długo będzie dostępny lot łączony. Jednocześnie wcześniejsze dokonanie rezerwacji, w niektórych przypadkach, powoduje, że kwota płacona za bilety jest mniejsza. W przypadku, gdy pociąg ma opóźnienie, bilety lotnicze są automatycznie przebudowywane. Wszystkie dotychczasowe funkcje Lufthansa Express Rail, takie jak rezerwacja miejsc w pociągu, naliczanie mil na przejazd pociągiem oraz podróż pierwszą klasą i dostęp do poczekalni DB dla klasy biznes i pierwszej, są nadal dostępne. Pociągi Express Rail są łatwiejsze do zidentyfikowania, gdyż na wielu z nich   występuje wspólny branding Deutsche Bahn i Lufthansy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Michał Szymajda 15 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Pasażer i linie lotnicze

Więcej pociągów między Niemcami i Austrią

Pasażer i linie lotnicze

Więcej pociągów między Niemcami i Austrią

Artur Bogdanowicz 13 września 2023

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Michał Szymajda 15 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Pasażer i linie lotnicze

Więcej pociągów między Niemcami i Austrią

Pasażer i linie lotnicze

Więcej pociągów między Niemcami i Austrią

Artur Bogdanowicz 13 września 2023

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5