Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT w kwietniu odbierze pierwszego Embraera 195. Koniec dostaw w czerwcu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LOT w kwietniu odbierze pierwszego Embraera 195. Koniec dostaw w czerwcu
fot. Rafał Roztocki
Polskie Linie Lotnicze LOT przygotowują się do odbioru sześciu zamówionych, używanych Embraerów 195. Pierwszy z nich wyląduje na Lotnisku Chopina już w kwietniu. Dostawy samolotów zostaną zrealizowane do końca czerwca tego roku. Samoloty należały wcześniej do tanich linii lotniczych Azul z Brazylii.

W ubiegłym roku zapadła decyzja o wyleasingowaniu przez PLL LOT sześciu używanych samolotów typu Embraer 195. Jak poinformował pasażer.com, pierwsza maszyna zostanie odebrana przez narodowego przewoźnika już w kwietniu. Rynek Lotniczy dowiedział się natomiast, że odbiory Embraerów 195 powinny zakończyć się do połowy roku, czyli w czerwcu. Samoloty należały wcześniej do linii lotniczych Azul – brazylijskiego przewoźnika niskokosztowego.

Maszyny, które wyleasinguje LOT to brazylijskie wąskokadłubowe samoloty średniego zasięgu. Polskie linie lotnicze są obecnie posiadaczami sześciu sztuk samolotu typu Embraer 170, dwunastu E175 i sześciu maszyn typu E195. Jak poinformował nas Konrad Majszyk z biura prasowego PLL LOT, w przypadku E195, które mają dopiero dotrzeć do floty narodowego przewoźnika, miejsc na pokładzie będzie nie 112, jak dotychczas w układzie LOT-u – ale 118.

Maszyny będą latać na trasach europejskich. Na pierwszy ogień mają pójść połączenia do Kopenhagi, Monachium, Wiednia czy Zurychu. Prezes LOT-u, Rafał Milczarski, tłumaczył w rozmowie z Rynkiem Lotniczym, że przewoźnik potrzebuje tych samolotów, by rozwijać siatkę połączeń i zapewniać pasażerom częste loty z regionów. – Wśród zamówionych Embraerów są maszyny z 2014 roku, więc tak naprawdę samoloty, które już przeszły kryzys wieku dziecięcego i są w jak najlepszym okresie eksploatacyjnym – zapewniał przed paroma miesiącami.

Przypomnijmy, że LOT oczekuje także na dostawę swojego pierwszego Dreamlinera 787-9, który do Warszawy ma dotrzeć jeszcze w marcu. Łącznie przewoźnik zamówił cztery tego typu samoloty. Linie lotnicze są również w trakcie odbioru sześciu wąskokadłubowych Boeingów 737 MAX 8. Pierwsze dwa z nich weszły pod skrzydła przewoźnika w grudniu ubiegłego roku. Dostawy MAX-ów mają zakończyć się w 2019 roku.

Czytaj również: Używane Embraery, nowe Dreamlinery i MAX-y. Jaka ma być docelowa flota PLL LOT?
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

inf pras. 29 sierpnia 2023

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Punktualność spada. LOT czwarty w Europie

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

inf pras. 29 sierpnia 2023

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Punktualność spada. LOT czwarty w Europie

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5