Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w kwietniu. LOT trzeci w Europie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Punktualność w kwietniu. LOT trzeci w Europie
fot. Alan Wilson, CC BY-SA 2.0 DEED, flickr.com
Aeromexico okazały się najpunktualniejszymi liniami lotniczymi na świecie w czwartym miesiącu roku 2024. Stary Kontynent w czołowej dziesiątce reprezentowały w kwietniu tylko dwie linie lotnicze. Pogorszyła się terminowość realizacji operacji przez Polskie Linie Lotnicze LOT, które zajęły trzecią lokatę w europejskim rankingu. Kwietniowy wynik mógł zagwarantować LOT-owi obecność w najlepszej „10” linii z całego świata, lecz przewoźnik znad Wisły nie jest uważany za globalnego operatora lotniczego.

Rok 2023 był dla większości linii lotniczych rokiem, w którym odnotowane zostały rekordowe przychody, ale także zyski netto. Kolumbijskie linie Avianca okazały się najpunktualniejszymi przewoźnikiem lotniczym świata w ciągu 365 dni ubiegłego roku. Z kolei Polskie Linie Lotnicze LOT, które zrealizowały ponad 96 tys. rejsów, zajęły czwarte miejsce w rankingu operatorów ze Starego Kontynentu.

Zmiana globalnego lidera

Dla firmy Cirium, która sporządza rankingi punktualności, operacja lotnicza jest terminowa, jeśli przylot/wylot samolotu odbył się o czasie lub w ciągu 15 minut od rozkładowej godziny danej operacji.

W pierwszym miesiącu roku 2024 najbardziej „terminowym” przewoźnikiem okazały się hiszpańskie linie lotnicze Iberia. Luty przynosił zmiany i najbardziej punktualnym operatorem lotniczym świata zostały meksykańskie linie lotnicze Aeromexico. Marcowe notowanie przyniosło zmianę, albowiem na pierwszym miejscu uplasowały się Qatar Airways.

Zakończony 14 dni temu kwiecień przyniósł kolejne przetasowania. Najbardziej punktualnym przewoźnikiem lotniczym w czwartym miesiącu 2024 roku zostały linie lotnicze Aeromexico. Flagowiec z Meksyku, wykonawszy 16 745 rejsów, osiągnął terminowość przylotów na poziomie 88,83 proc. Drugim najlepszym przewoźnikiem zostały japońskie Japan Airlines (JAL), których punktualność wyniosła 88,17 proc. Przewoźnik z Kraju Kwitnącej Wiśni wykonał 25 588 lotów. Na najniższym stopniu podiom uplasowały się inne japońskie linie, All Nippon Airways (ANA). Operator zrealizował 24 198 rejsów i osiągnął wskaźnik punktualności na poziomie 87,21 proc.

Kolejne lokaty w rankingu globalnych przewoźników zajęły linie, takie jak Iberia (15 287 lotów; punktualność 86,91 proc.), LATAM Airlines (43 969; 86,61 proc.), Azul (27 057; 85,83 proc.), Delta Air Lines (140 950; 85,73 proc.), SAS (19 573; 83,13 proc.) oraz West Jet (15 085; 82,70 proc.) i United Airlines. Amerykańskie linie lotnicze wykonały 129 606 lotów, a wskaźnik punktualności przylotów osiągnął poziom 82,24 proc. Linie lotnicze z czołowej „10” zrealizowały łącznie 458 058 operacji; 85,74 proc. samolotów przyleciało do portu docelowego „o czasie”.

Spadek punktualności LOT-u

Na Starym Kontynencie, w kwietniu, realizacja operacji lotniczych „o czasie” najlepiej wyszła Iberii Express, albowiem wskaźnik punktualności przylotów samolotów wyniósł 89,89 proc. Hiszpański operator – spółka-córka flagowych linii lotniczych – wykonał w czwartym miesiącu 2024 roku 3 689 rejsów. Drugie miejsce przypadło Austrian Airlines, który wykonawszy 10 154 lotów osiągnęły wskaźnik terminowości przylotów na poziomie 88,40 proc.

Trzecia lokata przypadła Polskim Liniom Lotniczym LOT, które odnotowały spadek punktualności operacji w porównaniu z trzecim miesiącem roku. W styczniu terminowość przylotów wyniosła 77,65 proc., by w lutym wzrosnąć do 86,68 proc. W marcu LOT wynik jeszcze poprawił. Linie wykonały 7 933 lotów, a 89,15 proc. samolotów, z żurawiem na stateczniku pionowym, wylądowało “o czasie” na lotnisku docelowym. Kwiecień przyniósł zmianę in minus. Linie znad Wisły zrealizowały 8 393 lotów, a wskaźnik punktualności wyniósł 87,26 proc. Gdyby firma Cirium uznawała LOT za przewoźnika globalnego, flagowy przewoźnik lotniczy Rzeczypospolitej Polskiej mógłby zająć pozycję w światowej „10”.



Czwarte miejsce w kwietniowym zajęły linie Vueling, które wykonały 19 340 lotów i osiągnęły punktualność przylotów na poziomie 87,18 proc. Kolejne miejsca zajęły linie, takie jak Iberia (15 287; 86,91 proc.), Norwegian Air Shuttle (7 672; 85,59 proc.), Air Europa (5 492; 84,58 proc.), Brussels Airlines (5 284; 83,45 proc.). Dziewiąta lokata przypadła liniom SAS, które zrealizowały 19 573 rejsy, a 83,13 proc. samolotów przyleciało do portu docelowego „o czasie”. Ostatnie miejsce w rankingu linii ze Starego Kontynentu zajęły Aegean Airlines. Terminowość operacji greckich linii lotniczych, przy wykonaniu 8 520 lotów, wyniosła 82,92 proc.

Dobre wyniki LOT-u w 2023 

W ubiegłym roku Polskie Linie Lotnicze LOT radziły sobie – jeśli pod uwagę weźmie się punktualność operacji – dobrze, a w niektórych miesiącach nawet bardzo dobrze. Najlepszy wynik LOT osiągnął we wrześniu. Aż 87,5 proc. operacji odbyło się o czasie. Operacje LOT-u najmniej punktualne były w lipcu. Wtedy wskaźnik terminowości wyniósł 75,7 proc. Punktualność LOT-u poniżej 80 proc. została odnotowana jeszcze w czerwcu (76,8 proc.), sierpniu (79,5 proc.), oraz wrześniu, kiedy wskaźnik terminowości realizowanych operacji wyniósł 77,7 proc.

W czwartym oraz szóstym miesiącu zeszłego roku PLL LOT zostały uznane za najbardziej punktualnego przewoźnika lotniczego w Europie. LOT był również najbardziej terminowym przewoźnikiem pierwszego półrocza 2023 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT ograniczył loty Budapeszt – Seul

Pasażer i linie lotnicze

LOT ograniczył loty Budapeszt – Seul

Mateusz Kieruzal 09 maja 2024

Grupa eSky zacieśnia współpracę z PLL LOT

Biznes i przemysł

LOT pozyskał trzy embraery E195-E2!

Pasażer i linie lotnicze

LOT pozyskał trzy embraery E195-E2!

Mateusz Kieruzal/ Łukasz Malinowski 07 maja 2024

Zobacz również:

Czy LOT kupi czeskie linie Smartwings?

Biznes i przemysł

Czy LOT kupi czeskie linie Smartwings?

Mateusz Kieruzal 29 kwietnia 2024

LOT w gronie linii dostępnych w systemie DRCT

Pasażer i linie lotnicze

LOT w gronie linii dostępnych w systemie DRCT

PMA Aviation 23 kwietnia 2024

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

LOT ograniczył loty Budapeszt – Seul

Pasażer i linie lotnicze

LOT ograniczył loty Budapeszt – Seul

Mateusz Kieruzal 09 maja 2024

Grupa eSky zacieśnia współpracę z PLL LOT

Biznes i przemysł

LOT pozyskał trzy embraery E195-E2!

Pasażer i linie lotnicze

LOT pozyskał trzy embraery E195-E2!

Mateusz Kieruzal/ Łukasz Malinowski 07 maja 2024

Zobacz również:

Czy LOT kupi czeskie linie Smartwings?

Biznes i przemysł

Czy LOT kupi czeskie linie Smartwings?

Mateusz Kieruzal 29 kwietnia 2024

LOT w gronie linii dostępnych w systemie DRCT

Pasażer i linie lotnicze

LOT w gronie linii dostępnych w systemie DRCT

PMA Aviation 23 kwietnia 2024

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5