Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT: Pierwszy Boeing 737 MAX 8 przyleciał do Warszawy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Na Lotnisku Chopina wylądował dzisiaj (2 grudnia) pierwszy z sześciu Boeingów 737 MAX 8 zamówionych przez LOT. Na początek nowe samoloty będą obsługiwać połączenie z Warszawy do Londynu-Heathrow.

Maszyna leciała z fabryki w Renton w USA, z międzylądowaniem na Islandii.

– To wyjątkowy moment dla LOT-u. Jesteśmy jednym z pierwszych przewoźników na świecie, który do obsługi połączeń średniego i krótkiego zasięgu będzie wykorzystywał Boeingi 737 MAX 8 – powiedział na konferencji prasowej po lądowaniu Rafał Milczarski, prezes LOT-u. – Jesteśmy obecnie najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Jestem przekonany, że nowe samoloty pomogą nam jeszcze bardziej zwiększyć efektywność kosztów naszych operacji i znacząco podnieść jakość oferty. Dzięki najbardziej zaawansowanym technologicznie samolotom Boeinga: B787 Dreamliner i nowym B737 MAX LOT jest liderem w wyznaczaniu nowej jakości dla branży lotniczej w regionie – dodał.

Nowe Boeingi 737 MAX 8 w konfiguracji LOT-u są wyposażone w 186 foteli, po trzy w każdym z dwóch rzędów. Producent reklamuje je, jako najnowocześniejsze obecnie samoloty wąskokadłubowe na świecie. 

Do końca grudnia LOT ma zamiar odebrać jeszcze jednego Boeinga 737 MAX 8 – maszyna będzie wykonywała rejsy m.in. do Londynu i Madrytu od początku 2018 roku. Kolejne trzy MAX-y dołączą do floty w roku 2018, a ostatni – w 2019 roku. W sumie do końca 2019 dzięki współpracy z leasingodawcą Air Lease Corporation (ALC) LOT pozyska aż sześć maszyn tego typu, które obsługiwać będą najpopularniejsze trasy przewoźnika. Samoloty będą wykorzystywane do obsługi najpopularniejszych tras krótkiego i średniego zasięgu polskiego przewoźnika, w tym do Londynu, Madrytu i Tel Awiwu.

MAX-y polecą też do m.in. Frankfurtu, Wiednia, Barcelony, Kijowa, Amsterdamu i Astany. B737 MAX 8 uzupełnią flotę popularnych maszyn z rodziny 737 w barwach LOT.

Jak zapewnia producent, MAX jest znacznie cichszy, bardziej wydajny i przyjazny dla środowiska niż jakikolwiek inny dostępny na rynku samolot tej klasy. Nowy typ wingletów i silniki najnowszej generacji pozwalają na zużycie paliwa niższe o 15% w stosunku do modelu B737 NG, redukcję hałasu nawet o 40% w porównaniu do innych maszyn tej klasy i znaczącą niższą emisję CO2. Zamówienie nowych samolotów wąskokadłubowych jest jednym z elementów strategii rentownego wzrostu, którą LOT wdraża od początku 2016 roku.

W przyszłym roku narodowy przewoźnik powiększy flotę regionalną o co najmniej sześć używanych Embraerów E195, mieszczących do 112 pasażerów. To oznacza podwojenie liczby tego typu maszyn w barwach polskiej linii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

inf pras. 29 sierpnia 2023

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Punktualność spada. LOT czwarty w Europie

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

inf pras. 29 sierpnia 2023

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Punktualność spada. LOT czwarty w Europie

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5