Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT: Trzy Dreamlinery uziemione. Problemy z silnikami Rolls-Royce’a

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PLL LOT/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LOT: Trzy Dreamlinery uziemione. Problemy z silnikami Rolls-Royce’a
fot. Rolls-Royce plc
Obecnie z powodu problemów z silnikami wyłączone z eksploatacji są trzy Boeingi 787-8 użytkowane przez LOT. Narodowy przewoźnik zapewnia, że egzekwuje rekompensaty finansowe od producenta, a braki we flocie uzupełnia wynajętymi samolotami.

Z powodu problemów z silnikami Rolls-Royce’a wyłączone z eksploatacji są obecnie trzy Boeingi 787-8: SP-LRB, SP-LRD i SP-LRF. Jeszcze w połowie lipca uziemiony był tylko jeden samolot, ale prowadzone kontrole wymusiły przekazanie kolejnych silników do producenta. – W sprawie silników Rolls-Royce’a jesteśmy w ścisłym kontakcie z producentem w sprawie ich wymiany. Sytuację utrudnia fakt, że problem ma charakter globalny, tzn. że z powodu usterek silników Rolls-Royce’a wyłączonych jest kilkadziesiąt Dreamlinerów różnych linii na całym świecie – przypomina Konrad Majszyk, ekspert ds. PR z biura komunikacji korporacyjnej PLL LOT.

Wszystkie naprawy wykonywane są na koszt Rolls Royce’a. Sprawa nie jest jednak prosta i wymaga dość sporo czasu. Sam producent informuje, że prace nad jednym silnikiem mogą trwać nawet 40 dni, a w liczbie tej nie jest zawarty czas niezbędny na transport. W razie potrzeby silniki są bowiem wymontowywane i wysyłane do Derby w Wielkiej Brytanii, gdzie wykonywane są niezbędne prace.

– Praca każdego z silników typu Trent 1000 jest ściśle monitorowana przez systemy producenta, czyli firmy Rolls-Royce. Nie ma zagrożenia dla pasażerów, ponieważ wykrycie ewentualnej usterki jest możliwe ze znacznym wyprzedzeniem – podkreśla Majszyk.

Ze względu na niepewną sytuację wynikającą z możliwych uziemień samolotów wyposażonych w wadliwe silniki, LOT zdecydował się na leasing samolotów szerokokadłubowych, którymi stara się uzupełniać siatkę swoich połączeń. Obecnie w ramach umów ACMI Dreamlinery zastępują: Boeing 767-300ER należący do EuroAtlantic Airways obsługujący głównie połączenia z Budapesztu do USA oraz Airbus 340-300 udostępniony przez Hi Fly Malta. Pierwsza z wymienionych maszyn została pozyskana we wrześniu, a w LOT zostanie co najmniej do 8 stycznia 2019 r., zaś wynajęty 19 października Airbus zostanie w LOT do 15 listopada. W obu przypadkach możliwe jest jednak przedłużenie okresu obowiązywania umów.

LOT podkreśla, że monitoruje działania Rolls Royce’a i egzekwuje rekompensaty finansowe z tytułu utraconych przychodów i kosztów ACMI. Producent poprzez problemy z silnikami Trent1000 wpadł w poważne problemy finansowe – w tym roku na przeglądy i naprawy wyda ok. 2 mld złotych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

SAS w SkyTeam. Co z code-share z LOT-em?

Biznes i przemysł

SAS w SkyTeam. Co z code-share z LOT-em?

Mateusz Kieruzal 29 marca 2024

LOT: Rumunia i Mołdawia kluczowymi rynkami. Do Oradei od 1 lipca?

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Więcej B737 MAX, ale co z biznesem?

Biznes i przemysł

LOT. Więcej B737 MAX, ale co z biznesem?

Łukasz Malinowski 22 marca 2024

Zobacz również:

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Łukasz Malinowski 19 marca 2024

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Prawo i polityka

20 lat E-Jetów Embraera w PLL LOT i na świecie (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

SAS w SkyTeam. Co z code-share z LOT-em?

Biznes i przemysł

SAS w SkyTeam. Co z code-share z LOT-em?

Mateusz Kieruzal 29 marca 2024

LOT: Rumunia i Mołdawia kluczowymi rynkami. Do Oradei od 1 lipca?

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Więcej B737 MAX, ale co z biznesem?

Biznes i przemysł

LOT. Więcej B737 MAX, ale co z biznesem?

Łukasz Malinowski 22 marca 2024

Zobacz również:

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Łukasz Malinowski 19 marca 2024

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Prawo i polityka

20 lat E-Jetów Embraera w PLL LOT i na świecie (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5