Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

LOT: Trzy Dreamlinery uziemione. Problemy z silnikami Rolls-Royce’a


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2018-11-07 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PLL LOT/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Trzy Dreamlinery uziemione. Problemy z silnikami Rolls-Royce’a
fot. Rolls-Royce plc
Obecnie z powodu problemów z silnikami wyłączone z eksploatacji są trzy Boeingi 787-8 użytkowane przez LOT. Narodowy przewoźnik zapewnia, że egzekwuje rekompensaty finansowe od producenta, a braki we flocie uzupełnia wynajętymi samolotami.
Z powodu problemów z silnikami Rolls-Royce’a wyłączone z eksploatacji są obecnie trzy Boeingi 787-8: SP-LRB, SP-LRD i SP-LRF. Jeszcze w połowie lipca uziemiony był tylko jeden samolot, ale prowadzone kontrole wymusiły przekazanie kolejnych silników do producenta. – W sprawie silników Rolls-Royce’a jesteśmy w ścisłym kontakcie z producentem w sprawie ich wymiany. Sytuację utrudnia fakt, że problem ma charakter globalny, tzn. że z powodu usterek silników Rolls-Royce’a wyłączonych jest kilkadziesiąt Dreamlinerów różnych linii na całym świecie – przypomina Konrad Majszyk, ekspert ds. PR z biura komunikacji korporacyjnej PLL LOT.

Wszystkie naprawy wykonywane są na koszt Rolls Royce’a. Sprawa nie jest jednak prosta i wymaga dość sporo czasu. Sam producent informuje, że prace nad jednym silnikiem mogą trwać nawet 40 dni, a w liczbie tej nie jest zawarty czas niezbędny na transport. W razie potrzeby silniki są bowiem wymontowywane i wysyłane do Derby w Wielkiej Brytanii, gdzie wykonywane są niezbędne prace.

– Praca każdego z silników typu Trent 1000 jest ściśle monitorowana przez systemy producenta, czyli firmy Rolls-Royce. Nie ma zagrożenia dla pasażerów, ponieważ wykrycie ewentualnej usterki jest możliwe ze znacznym wyprzedzeniem – podkreśla Majszyk.

Ze względu na niepewną sytuację wynikającą z możliwych uziemień samolotów wyposażonych w wadliwe silniki, LOT zdecydował się na leasing samolotów szerokokadłubowych, którymi stara się uzupełniać siatkę swoich połączeń. Obecnie w ramach umów ACMI Dreamlinery zastępują: Boeing 767-300ER należący do EuroAtlantic Airways obsługujący głównie połączenia z Budapesztu do USA oraz Airbus 340-300 udostępniony przez Hi Fly Malta. Pierwsza z wymienionych maszyn została pozyskana we wrześniu, a w LOT zostanie co najmniej do 8 stycznia 2019 r., zaś wynajęty 19 października Airbus zostanie w LOT do 15 listopada. W obu przypadkach możliwe jest jednak przedłużenie okresu obowiązywania umów.

LOT podkreśla, że monitoruje działania Rolls Royce’a i egzekwuje rekompensaty finansowe z tytułu utraconych przychodów i kosztów ACMI. Producent poprzez problemy z silnikami Trent1000 wpadł w poważne problemy finansowe – w tym roku na przeglądy i naprawy wyda ok. 2 mld złotych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT ucierpiał, ale paraliżu nie było. Eksperci o strajkowym porozumieniu

Biznes i przemysł

LOT ucierpiał, ale paraliżu nie było. Eksperci o strajkowym porozumieniu

Emilia Derewienko 05 listopada 2018

Koniec strajku w PLL LOT!

Prawo i polityka

Koniec strajku w PLL LOT!

Łukasz Malinowski 01 listopada 2018

AirBaltic rosną w Tallinnie, osłabiając Nordicę

Biznes i przemysł

AirBaltic rosną w Tallinnie, osłabiając Nordicę

Tomasz Śniedziewski 05 listopada 2018

 

Wild: W Polsce nie jest potrzebny odpowiednik TGV

Infrastruktura i lotniska

Wild: W Polsce nie jest potrzebny odpowiednik TGV

09 listopada 2018

Kraków-Leeds Bradford z Jet2.com

Pasażer i linie lotnicze

Kraków-Leeds Bradford z Jet2.com

09 listopada 2018

Ostatni rejs Small Planet Airlines

Biznes i przemysł

Ostatni rejs Small Planet Airlines

09 listopada 2018

Coraz bliżej powołania Rady Społecznej ds. CPK

Prawo i polityka

Coraz bliżej powołania Rady Społecznej ds. CPK

09 listopada 2018

Wild: Udział LOT-u w liczbie operacji w CPK taki, jak na Okęciu

Pasażer i linie lotnicze

Wild: Udział LOT-u w liczbie operacji w CPK taki, jak na Okęciu

09 listopada 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS