Partner serwisu
Biznes i przemysł

Rolls-Royce: Robot „owad” pomoże z wadliwymi silnikami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Rolls-Royce: Robot „owad” pomoże z wadliwymi silnikami
fot. Spaceaero2/ Wikimedia
Tylko w tym roku Rolls-Royce przeznaczy na naprawę i przeglądy wadliwych silników odrzutowych ok. 400 mln funtów. Wygląda jednak na to, że brytyjski koncern znalazł rozwiązanie tego palącego problemu – zamierza stworzyć flotę niewielkich robotów, które w przyszłości będą naprawiać usterki w silnikach odrzutowych i zduszą problem…w zarodku.

O szczegółach projektu James Kell z Rolls-Royce'a mówił już w rozmowie z magazynem Digital Trends. – Pracujemy właśnie nad szeregiem miniaturowych urządzeń, które pozwolą dostać się do silnika odrzutowego i przeprowadzą inspekcję lub dokonają naprawy. W ten sposób Rolls-Royce będzie mógł skrócić proces konserwacji, wymienić uszkodzone części na nowe bez konieczności wymontowywania całego silnika w celu przeglądu. Jak to wygląda w praktyce? Robot „owad” będzie wprowadzany do silnika odrzutowego za pomocą specjalnej rurki, która następnie zbierze dane o usterce i podpowie inżynierom, w jaki sposób należy ją naprawić.

Na razie jednak robot jest jedynie koncepcją i obiektem prac Rolls-Royce. Z czasem, gdy zostanie opracowany i przetestowany, trafi do hangarów, a stamtąd wprost do silników odrzutowych – później być może do silników samochodowych. 10-milimetrowe (0,4 cala) „stworzenia” będą uzbrojone w małe aparaty fotograficzne i mają za zadanie transmitować sygnał z powrotem do operatora.

Rolls-Royce ogłosił już wcześniej, iż znalazł nową technikę przeprowadzania inspekcji, pozwalającą na sprawdzanie silników bez ich demontażu ze skrzydeł, co ułatwi zakończenie wstępnych kontroli w terminie. To spore obciążenie dla linii lotniczych. W związku z tymi ograniczeniami, wszystkie maszyny, które są wyposażone w Trent 1000 TEN Package muszą utrzymać podczas lotu dystans 140 minut do najbliższego lotniska, a nie jak to było dotychczas – 330 minut. –Trasy atlantyckie, ani te prowadzące nad lądem nie ucierpią. Tam limit 140 minut z powodzeniem wystarczy. Problemem mogą się okazać trasy nad Pacyfikiem – mówił Robert Mann, cytowany przez Blooomberg, ekspert ds. lotnictwa. Kilka dni temu do siatki narodowego przewoźnika wrócił B787-8 Dreamliner SP-LRE, który czekał na naprawę wadliwych silników Rolls-Royce’a. Na niezbędne naprawy czeka jeszcze SP-LRF. Więcej na ten temat piszemy tutaj

Rosnące koszty powodują, że prawdopodobnie nie obejdzie się bez masowych zwolnień. W efekcie firma może zlikwidować 4 tys. stanowisk, w tym zarządczych, głównie w Wielkiej Brytanii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rolls-Royce sprzedaje aktywa, by walczyć ze skutkami COVID-19

Biznes i przemysł

Rolls-Royce sprzedaje aktywa, by walczyć ze skutkami COVID-19

Emilia Derewienko 28 sierpnia 2020

Rolls-Royce: Problemy z silnikami Trent dla A350-900. Możliwe pęknięcia łopat

Biznes i przemysł

Rolls-Royce z pożyczką w wysokości 2 miliardów funtów

Biznes i przemysł

Koronawirus. Wielka Brytania wesprze pracowników Rolls-Royce’a

Biznes i przemysł

Koronawirus. Rolls-Royce zwolni 8 tysięcy pracowników

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Rolls-Royce sprzedaje aktywa, by walczyć ze skutkami COVID-19

Biznes i przemysł

Rolls-Royce sprzedaje aktywa, by walczyć ze skutkami COVID-19

Emilia Derewienko 28 sierpnia 2020

Rolls-Royce: Problemy z silnikami Trent dla A350-900. Możliwe pęknięcia łopat

Biznes i przemysł

Rolls-Royce z pożyczką w wysokości 2 miliardów funtów

Biznes i przemysł

Koronawirus. Wielka Brytania wesprze pracowników Rolls-Royce’a

Biznes i przemysł

Koronawirus. Rolls-Royce zwolni 8 tysięcy pracowników

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5