Rolls-Royce: Robot „owad” pomoże z wadliwymi silnikami - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Rolls-Royce: Robot „owad” pomoże z wadliwymi silnikami


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-07-31 08:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rolls-Royce: Robot „owad” pomoże z wadliwymi silnikami
fot. Spaceaero2/ Wikimedia
Tylko w tym roku Rolls-Royce przeznaczy na naprawę i przeglądy wadliwych silników odrzutowych ok. 400 mln funtów. Wygląda jednak na to, że brytyjski koncern znalazł rozwiązanie tego palącego problemu – zamierza stworzyć flotę niewielkich robotów, które w przyszłości będą naprawiać usterki w silnikach odrzutowych i zduszą problem…w zarodku.
O szczegółach projektu James Kell z Rolls-Royce'a mówił już w rozmowie z magazynem Digital Trends. – Pracujemy właśnie nad szeregiem miniaturowych urządzeń, które pozwolą dostać się do silnika odrzutowego i przeprowadzą inspekcję lub dokonają naprawy. W ten sposób Rolls-Royce będzie mógł skrócić proces konserwacji, wymienić uszkodzone części na nowe bez konieczności wymontowywania całego silnika w celu przeglądu. Jak to wygląda w praktyce? Robot „owad” będzie wprowadzany do silnika odrzutowego za pomocą specjalnej rurki, która następnie zbierze dane o usterce i podpowie inżynierom, w jaki sposób należy ją naprawić.

Na razie jednak robot jest jedynie koncepcją i obiektem prac Rolls-Royce. Z czasem, gdy zostanie opracowany i przetestowany, trafi do hangarów, a stamtąd wprost do silników odrzutowych – później być może do silników samochodowych. 10-milimetrowe (0,4 cala) „stworzenia” będą uzbrojone w małe aparaty fotograficzne i mają za zadanie transmitować sygnał z powrotem do operatora.

Rolls-Royce ogłosił już wcześniej, iż znalazł nową technikę przeprowadzania inspekcji, pozwalającą na sprawdzanie silników bez ich demontażu ze skrzydeł, co ułatwi zakończenie wstępnych kontroli w terminie. To spore obciążenie dla linii lotniczych. W związku z tymi ograniczeniami, wszystkie maszyny, które są wyposażone w Trent 1000 TEN Package muszą utrzymać podczas lotu dystans 140 minut do najbliższego lotniska, a nie jak to było dotychczas – 330 minut. –Trasy atlantyckie, ani te prowadzące nad lądem nie ucierpią. Tam limit 140 minut z powodzeniem wystarczy. Problemem mogą się okazać trasy nad Pacyfikiem – mówił Robert Mann, cytowany przez Blooomberg, ekspert ds. lotnictwa. Kilka dni temu do siatki narodowego przewoźnika wrócił B787-8 Dreamliner SP-LRE, który czekał na naprawę wadliwych silników Rolls-Royce’a. Na niezbędne naprawy czeka jeszcze SP-LRF. Więcej na ten temat piszemy tutaj

Rosnące koszty powodują, że prawdopodobnie nie obejdzie się bez masowych zwolnień. W efekcie firma może zlikwidować 4 tys. stanowisk, w tym zarządczych, głównie w Wielkiej Brytanii.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Rolls-Royce przyspiesza z naprawą silników

Biznes i przemysł

Rolls-Royce przyspiesza z naprawą silników

Magdalena Wosińska 01 czerwca 2018

Dreamlinerom grożą ograniczenia lotów. Powodem silniki Rolls-Royce’a

Biznes i przemysł

Dreamlinerom grożą ograniczenia lotów. Powodem silniki Rolls-Royce’a

Magdalena Wosińska 16 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS