Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT może pozyskać B787 po China Southern

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LOT może pozyskać B787 po China Southern
fot. Heathrow AirportDreamliner China Southern Airlines
China Southern Airlines wystawiły ponownie na sprzedaż 10 boeingów 787-8, a Polskie Linie Lotnicze LOT – szukając możliwości rozwoju floty szerokokadłubowej – nie wykluczają pozyskanie Dreamlinerów od przewoźnika z Państwa Środka. Szybkie i bezpośrednie dostawy nowych „Liniowców Marzeń” od Boeinga są wykluczone.

Na otwarcie Centralnego Portu Komunikacyjnego flota PLL LOT ma liczyć 130 samolotów, z czego prawie 30 jednostek będzie szerokokadłubowych. Będzie to wzrost o niemalże 200-proc. Obecnie flota long-haul narodowego przewoźnika składa się z 15 boeingów 787: ośmiu B787-8 i siedmiu B787-9; przewoźnik – w formule ACMI – eksploatuje także jednego B777-200ER od euroAtalntic Airways. Wet-leasing maszyny wkrótce dobiegnie końca.

Michał Fijoł, prezes zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT, w czasie VII Kongresu Rynku Lotniczego, zorganizowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR, zapowiedział wzrost floty dalekodystansowej. – Mamy podpisaną umowę na kolejne dwa Dreamlinery i do 2032 roku będziemy mieć w sumie 29 Dreamlinerów – wyliczył Fijoł. Szef narodowego przewoźnika przypomniał, że rynek samolotów dalekiego zasięgu jest trudny i dotyczy zarówno dostaw z Airbusa, jak i Boeinga. – Mogę tylko pogratulować obu producentom tak wypełnionego portfela zakupów. Niemniej jesteśmy w stanie pozyskiwać takie samoloty – podkreślił prezes PLL LOT.

Rozbudowa floty dalekiego zasięgu, w ramach bezpośrednich dostaw, napotyka na spore ograniczenia, albowiem duzi przewoźnicy z m.in. Zatoki Perskiej złożyli ogromne zamówienia na samoloty szerokokadłubowe, co w niekorzystnym położeniu stawia mniejsze linie lotnicze. – Dlatego w tej chwili – przede wszystkim – kierujemy nasze kroki po tę flotę, która jest dostępna na rynku wtórnym – wyznał Michał Fijoł. – Nie wykluczamy żadnych opcji – zaznaczył, nawiązując do pytania dotyczącego sprzedaży Dreamlinerów przez China Southern Airlines. Linie lotnicze z Państwa Środka próbowały sprzedać 10 B787-8 wcześniej, lecz transakcję zahamowała wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi Ameryki a Chińską Republiką Ludową.

Zamówienie airbusów A220 nie oznacza, że wkrótce narodowy przewoźnik pozyska szerokokadłubowce francuskiej produkcji, takie jak A330 lub A350. Do czasu otwarcia lotniska w Baranowie, Polskie Linie Lotnicze LOT nie zamierzają dywersyfikować floty do obsługi połączeń do Ameryki Północnej i na Daleki Wschód. – Wierzę, że nie osiągnęliśmy jeszcze takiej masy krytycznej, żeby przejść na oferowanie na konkurencyjnego dostawcę w krótkim okresie. Także to jest jeszcze kwestia osiągnięcia masy krytycznej – zauważył prezes zarządu polskiego flagowca.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Pasażer i linie lotnicze

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

Gatwick: Rząd UK zatwierdza projekt budowy drugiej drogi startowej

Infrastruktura i lotniska

„Niezgodne z prawem środki przymusu”. Apel Rosji do ICAO

Prawo i polityka

Zobacz również:

LOT dla szkół

Pasażer i linie lotnicze

LOT dla szkół

Mateusz Kieruzal 17 września 2025

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Pasażer i linie lotnicze

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Mateusz Kieruzal 18 września 2025

Wizz Air rośnie na rynku PLL LOT. Presja cenowa na horyzoncie

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Pasażer i linie lotnicze

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

Gatwick: Rząd UK zatwierdza projekt budowy drugiej drogi startowej

Infrastruktura i lotniska

„Niezgodne z prawem środki przymusu”. Apel Rosji do ICAO

Prawo i polityka

Zobacz również:

LOT dla szkół

Pasażer i linie lotnicze

LOT dla szkół

Mateusz Kieruzal 17 września 2025

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Pasażer i linie lotnicze

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Mateusz Kieruzal 18 września 2025

Wizz Air rośnie na rynku PLL LOT. Presja cenowa na horyzoncie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij