Partner serwisu
Biznes i przemysł

Flota LOT na otwarcie CPK. Blisko 140 samolotów, w tym prawie 30 Dreamlinerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Flota LOT na otwarcie CPK. Blisko 140 samolotów, w tym prawie 30 Dreamlinerów
fot. Piotr Bożyk
Jak będzie wyglądać flota Polskich Linii Lotniczych LOT na 2032 rok, kiedy zaplanowano otwarcie CPK? – To, co obiecujemy, to robimy – zapewniał Michał Fijoł, prezes PLL LOT, podczas VIII Kongresu Rynku Lotniczego, który odbył się w Warszawie.

Sternik narodowego przewoźnika przypomniał zgromadzonym gościom wydarzenia o deklaracjach mówiących o tym, że w 2025 roku do floty PLL LOT dołączy jedenaście samolotów. Taka obietnica została dotrzymana.

– Niedawno do floty dołączyło siedem boeingów 737 MAX i cztery embraery. Od listopada do lipca przyszłego roku do floty PLL LOT dołączy trzynaście kolejnych MAX-ów i dwa Dreamlinery. W tej chwili we flocie regionalnej mamy 47 embraerów, które będą stopniowo zamieniane na airbusy A220. Kontrakt mówi o 40 plus 44, więc zasadniczo będziemy sprawnie wymieniać flotę regionalną, żeby z flotą liczącą łącznie ponad 130 samolotów przejść bez problemów na CPK – podkreślił narodowego przewoźnika, który oprócz mniejszych odrzutowców potrzebuje również większych samolotów do obsługi połączeń międzykontynentalnych.

– Będzie dodatkowo rozwój floty szerokokadłubowej, mamy podpisaną umowę na kolejne dwa Dreamlinery i do 2032 roku będziemy mieć w sumie 29 Dreamlinerów – wyliczał Fijoł.

Gość Kongresu Rynku Lotniczego przypomniał, że rynek samolotów dalekiego zasięgu jest trudny i dotyczy zarówno dostaw z Airbusa, jak i Boeinga. – Mogę tylko pogratulować obu producentom tak wypełnionego portfela zakupów. Niemniej jesteśmy w stanie pozyskiwać takie samoloty – podkreślił prezes PLL LOT, wspominając również o samolotach średniego zasięgu.

– W tej chwili mamy dwadzieścia kilka tego typu maszyn, a dojdzie wkrótce kolejnych trzynaście maszyn. Myślę, że kolejne samoloty będziemy kontraktować na 2027 rok. Kontrakt z Airbusem otwiera pewną przestrzeń negocjacyjną i może tutaj pojawić się jakaś elastyczność. Wzrost jednak będzie, ale nie jest to zapowiedź jakiegoś kolejnego wielkiego przetargu. Wydaje mi się, że jeden taki na jakiś czas, wystarczy – zaznaczył Fijoł.

– Docelowo będziemy mieć ponad 130 samolotów, a nawet blisko 140, z czego 40 mniejszych airbusów i prawie 30 Dreamlinerów. To nie jest do końca duży przyrost. W ubiegłym roku mieliśmy 75 samolotów, w tym będziemy mieć łącznie 86. Do dopełnienia zostało więc 50 samolotów na kolejnych siedem lat. To jest ambitny plan, ale wykonalny – dodał Fijoł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ograniczenie ruchu lotniczego we wschodniej części Polski

Prawo i polityka

Ograniczenie ruchu lotniczego we wschodniej części Polski

Redakcja/inf. pras 11 września 2025

Więcej lotów, mniej opóźnień. Tak upłynęło lato w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Operacja „Powstający Lew” zniweczyła zyski El Al

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Dlaczego LOT czekał z decyzją flotową?

Biznes i przemysł

Dlaczego LOT czekał z decyzją flotową?

Mateusz Kieruzal 11 września 2025

Smaki z Gwiazdką Michelin w LOT Business Class

Pasażer i linie lotnicze

LOT poleci do Stavanger

Pasażer i linie lotnicze

LOT poleci do Stavanger

Mateusz Kieruzal 03 września 2025

Pozostałe z wątku:

Ograniczenie ruchu lotniczego we wschodniej części Polski

Prawo i polityka

Ograniczenie ruchu lotniczego we wschodniej części Polski

Redakcja/inf. pras 11 września 2025

Więcej lotów, mniej opóźnień. Tak upłynęło lato w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Operacja „Powstający Lew” zniweczyła zyski El Al

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Dlaczego LOT czekał z decyzją flotową?

Biznes i przemysł

Dlaczego LOT czekał z decyzją flotową?

Mateusz Kieruzal 11 września 2025

Smaki z Gwiazdką Michelin w LOT Business Class

Pasażer i linie lotnicze

LOT poleci do Stavanger

Pasażer i linie lotnicze

LOT poleci do Stavanger

Mateusz Kieruzal 03 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij