Partner serwisu
Biznes i przemysł

China Southern jednak sprzeda 10 B787-8

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
China Southern jednak sprzeda 10 B787-8
fot. Bill Larkins, CC BY-SA 2.0, commons.wikimedia.org
China Southern Airlines jednak sprzedadzą 10 swoich boeingów 787-8 i dwa zapasowe silniki. Transakcję zahamowała wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami – m.in. brak możliwości zamawiania nowych samolotów od Boeinga. Sprzedaż zostanie przeprowadzona w drodze otwartej licytacji. Najmniejsze „Liniowce Marzeń” stały się nieekonomiczne dla operatora z Państwa Środka.

Wojna handlowa odcisnęła piętno na branży lotniczej w Chinach – przez pewien okres chińskie linie lotnicze nie mogły odbierać ani zamawiać nowych samolotów od Boeinga. China Southern Airlines zamierzały sprzedać 10 boeingów 787-8 (i dwie jednostki napędowe), lecz plany sprzedażowe Dreamlinerów zostały wstrzymane przez przewoźnika z południowo-wschodniej części Chińskiej Republiki Ludowej, gdyż pozyskanie nowych i większych samolotów od Boeinga było niemożliwe. Dodatkowo cła dwukrotnie podniosły ceny jednostkowe maszyn.

Wojna handlowa wyhamowała, przewoźnicy lotniczy z Państwa Środka szykują się do zamówienia nawet 1 000 nowych boeingów, więc China Southern Airlines zdecydowały ponownie wystawić na sprzedaż 10 najmniejszych „Liniowców Marzeń” i dwa zapasowe silniki. Boeing 787-8 ma historyczne znaczenie dla południowych Chin. To właśnie China Southern Airlines jako pierwszy operator w Państwie Środka wprowadził ten model samolotu do komercyjnego użytku. Początkowo używany na trasach długodystansowych i krajowych, samolot później stał się podstawą operacji w Sincjangu.

Jednak najmniejszy wariant Dreamlinera został stopniowo przyćmiony przez swojego większego „brata” – boeinga 787-9. „Ósemka” ze względu na mniejszą liczbę pasażerów i wyższe koszty w przeliczeniu na jeden fotel, nie jest już tak eksploatacyjnie opłacalnym samolotem dla chińskich linii lotniczych. Dla porównania: B787-9 oferuje większą liczbę miejsc siedzących i lepszą wydajność operacyjną, co czyni go preferowanym wyborem dla nowoczesnych flot samolotów. Głównie z tego powodu China Southern Airlines zdecydowały się o sprzedaży wszystkich B787-8. Jak wskazuje portal "ch-aviation", cena wywoławcza za samomooloty i jednostki napędowe General Electric GEnx-1B70 wynosi 3,96 miliarda juanów chińskich (około 555 milionów dolarów amerykańskich). Cena wywoławcza jednego boeigna 787-8 to 359 milionów juanów chińskich (około 50,3 miliona dolarów amerykańskich).

Zamiar sprzedaży 10 najmniejszych „Liniowców Marzeń” przez operatora z siedzibą w Guangzhou (także Hainan Airlines wyrażały chęć sprzedaży dziewięciu B787-8), wpisuje się w szerszy trend branżowy wśród chińskich linii lotniczych, polegający na wycofywaniu starszych samolotów o szerokim kadłubie na rzecz bardziej wydajnych, większych typów statków powietrznych. Sprzedaż floty B787-8 sygnalizuje nie tylko koniec pewnej ery, ale także strategiczny zwrot w kierunku oszczędniejszego i bardziej wydajnego operowania. W miarę ciągłej ewolucji globalnej dynamiki lotnictwa, zdolność linii lotniczych do dostosowywania swojej strategii flotowej do rynkowych uwarunkowań będzie kluczem do utrzymania przewagi konkurencyjnej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

WestJet zamawia 67 boeingów (B737 MAX i B787)

Pasażer i linie lotnicze

WestJet zamawia 67 boeingów (B737 MAX i B787)

Piotr Bożyk 04 września 2025

Kolejna faza testów B777X

Biznes i przemysł

Kolejna faza testów B777X

Mateusz Kieruzal 03 września 2025

China Southern wstrzymuje sprzedaż 10 B787-8. W tle wojna handlowa

Prawo i polityka

China Southern również zamawiają 100 maszyn COMAC C919

Biznes i przemysł

China Southern odebrała pierwsze airbusy A319neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

WestJet zamawia 67 boeingów (B737 MAX i B787)

Pasażer i linie lotnicze

WestJet zamawia 67 boeingów (B737 MAX i B787)

Piotr Bożyk 04 września 2025

Kolejna faza testów B777X

Biznes i przemysł

Kolejna faza testów B777X

Mateusz Kieruzal 03 września 2025

China Southern wstrzymuje sprzedaż 10 B787-8. W tle wojna handlowa

Prawo i polityka

China Southern również zamawiają 100 maszyn COMAC C919

Biznes i przemysł

China Southern odebrała pierwsze airbusy A319neo

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij