Partnerzy serwisu:
PRAWO I POLITYKA

Jest wstępny raport po katastrofie Ethiopian Airlines. Piloci postępowali prawidłowo


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-04-04 14:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jest wstępny raport po katastrofie Ethiopian Airlines. Piloci postępowali prawidłowo
Twitter
Piloci samolotu pasażerskiego Boeing 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines, który 10 marca rozbił się krótko po starcie z lotniska w Addis Abebie, postępowali zgodnie z procedurami – głoszą wyniki wstępnego raportu przyczyn katastrofy. Dokument został zaprezentowany podczas konferencji prasowej w stolicy Etiopii.
Jak wynika ze wstępnych ustaleń śledczych w sprawie katastrofy B737 MAX Ethiopian Airlines, samolot był zdolny do wykonania lotu, a działania załogi nie wzbudziły żadnych zastrzeżeń. Etiopska minister transportu, Dagmawit Moges, stwierdziła, że piloci wykonali wszystkie czynności, zalecone przez amerykańskiego producenta. Mimo to, załoga nie była w stanie odzyskać kontroli nad maszyną.

Informacje te potwierdziły same linie lotnicze. „Pomimo wykonanej ciężkiej pracy i pełnej zgodności z procedurami awaryjnymi, załoga nie mogła wydobyć samolotu z utrzymującego się lotu nurkowego” – głosi komunikat Ethiopian Airlines na Twitterze. Dyrektor wykonawczy przewoźnika, Tewolde GebreMariam, dodał, że jest dumny z wysokiego poziomu profesjonalizmu pilotów.

Moges zaapelowała do Boeinga, aby ten dokonał przeglądu systemów sterowania samolotem, a władze lotnicze upewniły się, że problem został zlikwidowany, zanim MAX-y powrócą do lotów komercyjnych.

W katastrofie B737 MAX 8 zginęło 157 osób z 30 państw, w tym z Polski. Nowa maszyna, zaledwie cztery miesiące wcześniej odebrana przez producenta, rozbiła się sześć minut po starcie z lotniska. Krótki lot MAX-a był bardzo nierówny. Samolot gwałtownie przyspieszał, po czym równie szybko opadał, tracąc prędkość.

Od początku wątpliwości budziło podobieństwo katastrofy w Etiopii do październikowego tragicznego wypadku MAX-a indonezyjskich linii lotniczych Lion Air. Podejrzewano, że zawinił podsystem MCAS, którego zadaniem było zapobieganie przeciągnięcia samolotu i utrzymanie jego siły nośnej. Równolegle na jaw wychodziły nieprawidłowości, jakich miał dopuścić się Boeing i FAA (Federalna Administracja Lotnictwa) przy wprowadzaniu samolotu na rynek i wydawaniu certyfikatu bezpieczeństwa.

Ostatecznie zadecydowano o uziemieniu wszystkich Boeingów 737 MAX aż do wyjaśnienia sprawy. Korekta systemu bezpieczeństwa w MAX-ach może potrwać jeszcze kilka miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing przedstawił zmiany oprogramowania 737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing przedstawił zmiany oprogramowania 737 MAX

Piotr Bożyk 28 marca 2019

FAA i Boeing z poważnymi zarzutami o certyfikację B737 MAX

Biznes i przemysł

FAA i Boeing z poważnymi zarzutami o certyfikację B737 MAX

Piotr Bożyk 22 marca 2019

Uziemienie B737 MAX. LOT wynajmuje samoloty (AKTUALIZACJA)

Pasażer i linie lotnicze

Uziemienie B737 MAX. LOT wynajmuje samoloty (AKTUALIZACJA)

Piotr Bożyk 13 marca 2019

 

Rozbudowa Okęcia czy CPK: Czy warto inwestować w oba lotniska?

Infrastruktura i lotniska

Rozbudowa Okęcia czy CPK: Czy warto inwestować w oba lotniska?

08 kwietnia 2019

Ryanair zainaugurował połączenie Kraków – Bordeaux

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zainaugurował połączenie Kraków – Bordeaux

08 kwietnia 2019

Uganda Airlines potwierdza zakup A330-800neo

Biznes i przemysł

Uganda Airlines potwierdza zakup A330-800neo

08 kwietnia 2019

Port Lotniczy Wrocław: Pierwszy kwartał mocno na plusie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Pierwszy kwartał mocno na plusie

08 kwietnia 2019

Port Lotniczy Lublin: Ruszyły loty do Antwerpii

Biznes i przemysł

Port Lotniczy Lublin: Ruszyły loty do Antwerpii

08 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5