W ostatnim czasie portale branżowe w Polsce obiegła informacja, że linie Suparna Airlines 28 września otworzą połączenie all-cargo na trasie Nankin (NKG) - Warszawa. O planowanym pojawieniu się tej linii w Polsce mówiło się w kuluarach branżowych od wiosny tego roku. Początkowo rejsy mają być obsługiwane dwa razy w tygodniu boeingami B747-400F, a w sezonie zimowym ma się pojawić B777F. Potwierdzilismy rozkład lotów na tej trasie.
Jak informuje nas jeden z chińskich brokerów w transporcie lotniczym, nowa bezpośrednia usługa transportu towarowego z Nankinu (NKG) do Warszawy (WAW), to przełom w chińsko - europejskim transporcie lotniczym. Przez długi czas możliwości bezpośredniego transportu lotniczego z Chin do Polski były ograniczone. Dlatego uruchomienie tej nowej trasy, to coś więcej niż tylko rozszerzenie międzynarodowych możliwości transportowych Nankin; wprowadza bardzo potrzebną konkurencję i zwiększa możliwości transportowe, przełamując dotychczasową dominację jednego przewoźnika na trasie z Chin (Sichuan Airlines).
Według informacji brokerów cargo, firmy DTW International Transportation CO. LTD i Joe Wang Logistics a także informacji LS AS, połączenie wystartuje w najbliższy weekend 28 września, a linia ma latać do Polski w każdy piątek i niedzielę według poniższego rozkładu (czasy lokalne):
- Y8 74XX NKG-WAW 04.05-08.30 (----5-7)
- Y8 74XX WAW-NKG 12.30-03.00+1 (----5-7)
Informacje o rozkładzie potwierdziła nam firma LS Airport Services, która będzie obsługiwała rejsy Suparny na warszawskiej płycie. Choć tu należy zaznaczyć, że rozkład lotów w przypadku rejsów cargo może ulec zmianie i być ruchomy.
Do końca sezonu letniego Suparna Airlines mają latać do Warszawy boeingami B747-400F, potem w sezonie zimowym mogą pojawiać się podmiany na B777F, którego pierwszy egzemplarz dotarł do chińskiego przewoźnika wczoraj (25 września).
Linia i jej flotaSuparna Airlines, znana w języku chińskim jako Jinpeng, to chińska linia lotnicza. Pierwotnie była to linia obsługująca wyłącznie transport cargo jako Yangtze River Express, a po wdrożeniu także usług pasażerskich jako Yangtze River Airlines. Przewoźnik należy do spółki HNA Aviation Group, właściciela m.in. Hainan Airlines. Siedziba firmy znajduje się w wieżowcu Shanghai Pudong Development Bank Tower w dzielnicy Pudong w Szanghaju.
Flota linii składa się obecnie z 14 samolotów: 10 boeingów B737-800, trzech B747-400F oraz jednego nowego B777F. Przewoźnik oczekuje na dostawę kolejnych czterech maszyn B777F, które w niedalekiej przyszłości zastąpią we flocie wszystkie B747F.