Linie lotnicze Itapemirim (ITA), które zawiesiły działalność 17 grudnia 2021 roku, zaledwie sześć miesięcy po jej rozpoczęciu, zwrócą w tym tygodniu leasingodawcom dwa airbusy A320 - donoszą serwisy "aviacionline" i "AEROIN". Przewoźnik z Brazylii próbuje w notatce skierowanej do pracowników tłumaczyć ruch "konserwacją prewencyjną". Branżowe źródła z Ameryki Południowej są jednak przekonane, że odrzutowce trafią do DCAL 2 Leasing Limited na wyraźną prośbę ich właścicieli. Leasingodawca odzyska w ten sposób samoloty oznaczone rejestracjami PS-ITA i PS-SFC.
Cztery z pozostałych pięciu odrzutowców we flocie Itapemirim (ITA), oznaczonych rejestracjami PS-AAF, PS-TCS, PS-SPJ i PS-MGF, są własnością Banco UMB. Wszystkie z nich to również airbusy A320.
Ostatni i najmniejszy A319 jest natomiast leasingowany od Hi Fly Malta. Samolot oznaczony rejestracją PS-SIL nie zdążył nawet zrealizować żadnego rejsu w malowaniu przewoźnika z Brazylii.
Stacjonujący jeszcze w Rio de Janeiro PS-ITA oraz zbazowany w Brasilii PS-SFC pod koniec bieżącego tygodnia odlecą do Marany w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych. Flota przewoźnika z Kraju Kawy uszczupli się w ten sposób do pięciu samolotów. Na tym jednak nie koniec, bowiem Brazylię ma opuścić kolejny odrzutowiec zmagających się z problemami linii lotniczych. Rejestracja tej maszyny nie została jeszcze jednak potwierdzona.