Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Icelandair. Dash Q400 poleci do Narsarsuaq na Grenlandii


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-01-07 07:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Icelandair. Dash Q400 poleci do Narsarsuaq na Grenlandii
fot. Icelandair
Islandzkie linie lotnicze, Icelandair, poinformowały o przywróceniu lotów pomiędzy Islandią a południową Grenlandią. Przewoźnik z wyspy na wyspę poleci przez Atlantyk, używając jednego z posiadanych we flocie bombardierów Dash 8 Q400, który zabierze 76 pasażerów. Loty do Narsarsuaq rozpoczną się 1 kwietnia 2022 roku.
Jak informuje serwis Aviation24 flagowy przewoźnik zawiesił loty na największą wyspę świata w marcu 2022 roku z powodu wybuchu pandemii koronawirusa. Na razie nie wiadomo, z którego lotniska będą wykonywane loty, czy z miejskiego portu lotniczego położonego w samym Reykjavíku czy z międzynarodowego portu położonego w Keflavíku.

Inauguracja przyspieszona

W pierwszym planie połączenie z Narsarsuaq miało zostać wznowione w czerwcu, lecz flagowy przewoźnik Islandii zdecydował przyspieszyć inaugurację o dwa miesiące. – To nie jest Prima Aprilis, ale bardzo dobra informacja dla południowej Grenlandii, że Icelandair wznowi loty do Narsarsuaq 1 kwietnia – powiedział szczęśliwy, Hans Peter Hansen, przewodniczący Innovation South Greenland.

Hansesn dodał, że na razie nie posiada informacji czy loty będą miały charakter sezonowy czy całoroczny. Będzie starał się przekonać przewoźnika, aby było to połączenie dostępne codziennie przez cały rok, gdyż transport lotniczy do i z Grenlandii jest najszybszy i najbardziej wygodny.

Loty obsłuży turbośmigłowy Q400

Icelandair planuje wykorzystanie jednego z dwóch posiadanych bombardierów de Havilland Canada Dash 8-400. Samolot o zasięgu prawie 1 500 mil morskich (2 778 km) bez problemu pokona transatlantycki rejs o długości 750 mil morskich (1 389 km). Operatorem samolot jest spółka-córka flagowych linii lotniczych – Air Iceland Connect, ale  po połączeniu dwóch spółek w ramach restrukturyzacji i planu obniżenia kosztów stałych samoloty od najbliższych miesięcy będą latać pod malowaniem głównej spółki.

W 2021 roku bombardier Q400 wykonał jeszcze dłuższy rejs. Z Keflavíku samolot poleciał do Manchesteru. W ponad 3 godziny pokonał 1 000 mil morskich (1 852 km).

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dwa odrzutowce Icelandair polecą na Antarktydę

Pasażer i linie lotnicze

Dwa odrzutowce Icelandair polecą na Antarktydę

Rafał Dybiński 08 listopada 2021

Icelandair polecą wiosną i latem do trzech destynacji w Hiszpanii

Pasażer i linie lotnicze

Icelandair polecą wiosną i latem do trzech destynacji w Hiszpanii

Rafał Dybiński 02 kwietnia 2021

Smartwings polecą z Pragi już w lutym boeingami 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Smartwings polecą z Pragi już w lutym boeingami 737 MAX

Rafał Dybiński 09 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5