31 stycznia odbędzie się pierwszy lot prezentacyjny pomiędzy portami Santa Cruz na Teneryfie a La Palmą. Testy mają na celu zademonstrowanie realność projektu, który zrewolucjonizuje system transportu między wyspami archipelagu.
Linie lotnicze Surcar Airlines planują przywrócenie użytkowania hydroplanów w Hiszpanii od przyszłej jesieni. Region do lat pięćdziesiątych XX wieku miał regularne połączenie hydroplanów z brytyjskim portem Southampton. Zaplanowano trasy między Wyspami Kanaryjskimi, a podróż hydroplanem trwać będzie zaledwie 30 minut.
"Transport hydroplanami będzie instrumentem poprawy łączności, spójności społecznej i rozwoju wysp. Jak wykazano w badaniach w miastach takich jak Kopenhaga, Vancouver czy Seattle, gdzie hydroplany są ważnym czynnikiem regionalnego systemu transportowego od ponad 30 lat, zmniejszyło się wykluczenie komunikacyjne" – powiedział przedstawiciel Surcar Airlines w oświadczeniu wydanym w czwartek 21 stycznia.
Lokalny przewoźnik
Surcar Airlines to przewoźnik z większościowym kapitałem pochodzącym z Wysp Kanaryjskich. Został autoryzowany przez kanaryjską Specjalną Strefę (specjalna strefa ekonomiczna wysp) i stworzony przy udziale Nordic Seaplanes, jedynego operatora hydroplanów w Europie posiadającego regularne połączenia w Danii.
Celem firmy jest poprawa łączności między wyspami, dzięki szybszemu transportowi – 30 minut między Santa Cruz i Las Palmas na Gran Canarii. Taki transport jest bardziej sprawnym oraz bardziej zrównoważonym, ponieważ pozwoli zaoszczędzić do 30 proc. mniej wytworzonych emisji dzięki uniknięciu latania na lotniska.
Uruchomieniu Surcar towarzyszą nowe rozporządzenia dotyczące tego typu działalności wydane przez Państwową Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (AESA) oraz stworzony raport techniczny na zlecenie INTA – organizacji należącej do Ministerstwa Obrony Narodowej – w którym analizuje się korzystanie z hydroplanów pasażerskich i ich wpływ na bezpieczeństwo i brak wpływu na ruch portowy w portach Las Palmas i Santa Cruz.
Start na jesień
Pierwsze operacje, które rozpoczną się jesienią przyszłego roku, skoncentrują się na trasach Santa Cruz – La Palma i Santa Cruz – Las Palmas. Będą ukierunkowane na niszę konsumencką skoncentrowaną na osobach podróżujących służbowo, które przedkładają czas nad cenę. Oferta ma być ciekawa również dla pasażerów turystycznych podróżujących w weekendy. Rocznie ma być przewożono do 15 tys. pasażerów.
– To bardzo ekscytujący projekt dla całego zespołu, ponieważ tworzenie nowych doświadczeń jest zawsze motywujące, ale przede wszystkim jest to zdolność, która wiąże się ze zbliżeniem naszych wysp – wyznał Miguel Ángel González, dyrektor Surcar, wspominając o wsparciu, jakie firma otrzymała o zarządców portów morskich, które od początku wykazywały swoje zaangażowanie w projekt.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.