Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-07-11 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo
Fot. Hi Fly
Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo
Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo
Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo
Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo
Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo
Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo
Hi Fly z pierwszym airbusem A380 w wersji cargo
W maju informowaliśmy, że Lufthansa Technik pracuje nad pierwszą konwersją dwupokładowego airbusa A380 na samolot cargo. Teraz już wiemy, że zleceniodawcą była maltańska linia Hi Fly, która specjalizuje się w leasingu samolotów szerokokadłubowych.
Nowe usługi inżynieryjne niemieckiego giganta, dotyczące tymczasowych zmian operacyjnych z maszyn pasażerskich na towarowe, spotkały się z dużym zainteresowaniem branży lotniczej. Szczególnie ciekawa wydawała się rekonfiguracja pierwszego airbusa A380 dla wtedy nieujawnionego klienta, z którym związała się firma Lufthansa Technik.

Linia Hi Fly stworzyła dodatkowe możliwości ładunkowe, tymczasowo usuwając fotele klasy ekonomicznej w niektórych swoich samolotach, w tym także w kultowym A380 w malowaniu "Save the Coral Reefs", aby zaspokoić wysokie wymagania ładunkowe podczas kryzysu związanego z koronawirusem. A380 z dużą i bardzo szeroką kabiną oraz trzema pokładami może zaoferować największą objętość do przewozu ładunków spośród wszystkich samolotów pasażerskich używanych do przewozu cargo. SuperJumbo Hi Fly to około 320 m3 pojemności co przekłada się prawie na 60 ton ładunku cargo. Samolot z takim ciężarem może przelecieć między punktami oddalonymi od siebie o 17 godzin lotu.



Pierwszy i jak na razie jedyny A380 Hi Fly zadebiutował w komercyjnym locie z pasażerami 6 sierpnia 2018 r. Wtedy to maszyna wykonała kilka rejsów ACMI dla Norwegiana, na najbardziej ruchliwej trasie świata pomiędzy Londynem a Nowym Jorkiem. Obecnie A380 ma niecałe 14 lat, a jego poprzednim użytkownikiem były linie Singapore Airlines (9V-SKC). W ubiegłym roku szef portugalskiej linii informował, że Hi Fly chce również dodać do swojej floty kolejne A380.

Obecnie Flota Hi Fly i Hi Fly Malta składa się z 31 airbusów: czterech A319, trzech A321, dwóch A330-200, ośmiu A330-300, trzech A330-900neo, 10 A340-300 oraz jednego A380.

Warto dodać, że do maja eksperci ds. modyfikacji kabin Lufthansa Technik otrzymali zapytania od ponad 40 linii lotniczych. Ponad 15 projektów dla różnych typów samolotów jest już w fazie wdrażania. LH Technik pracowała do tej pory nad uzyskaniem certyfikacji dla wszystkich popularnych typów samolotów, aby linie lotnicze na całym świecie mogły szybko przekształcić swoje samoloty pasażerskie w pomocnicze frachtowce.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Hi Fly wycofa airbusy A340-300 i chce pozyskać więcej A380

Pasażer i linie lotnicze

Hi Fly wycofa airbusy A340-300 i chce pozyskać więcej A380

Piotr Bożyk 12 września 2019

Hi Fly prezentuje kabinę nowego A330-900neo (Zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Hi Fly prezentuje kabinę nowego A330-900neo (Zdjęcia)

Piotr Bożyk 27 sierpnia 2019

Pierwszy rejs bez jednorazówek na pokładzie

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy rejs bez jednorazówek na pokładzie

Aleksander Domański 06 stycznia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5