Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Hi Fly wycofa airbusy A340-300 i chce pozyskać więcej A380


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-09-12 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Ch-aviation

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Hi Fly wycofa airbusy A340-300 i chce pozyskać więcej A380
Fot. Airbus Media
Hi Fly planuje wycofać swoich siedem airbusów A340-300, w tym maszyny obsługiwane przez Hi Fly Malta, w ciągu najbliższych trzech lat. Linia nie podjęła jeszcze decyzji w sprawie jaki samolot pojawi się w miejsce A340 - powiedział Ch-Aviation Paulo Mirpuri, prezes Hi Fly.
A340 odejdą z Hi Fly w ciągu trzech lat

- Nasze airbusy A340-300 pozostaną we flocie przez następne trzy lata, ponieważ są to bardzo dobre samoloty do niektórych rodzajów misji, które wymagają niskiego wykorzystania oraz czterech silników, ponieważ nie mamy wtedy ograniczeń ETOPS. Kiedy lecimy w bardzo odległe i mało uczęszczane miejsca, posiadanie czterech silników jest bardzo ważne - powiedział ch-aviation Paulo Mirpuri.

Według modułu ch-aviation fleet Hi Fly obsługuje obecnie trzy A340-300, które mają średnio 22,6 lat. Jeden samolot jest w długoterminowym postoju, kolejny jest wyleasingowany do Azores Airlines, a trzeci lata dla Royal Australian Air Force. Z kolei Hi Fly Malta obsługuje cztery Airbusy A340, które mają średnio 19,7 lat i są wynajmowane jako ACMI kolejno dla Estelar Latinoamerica, Norwegian UK i Royal Air Maroc. Czwarta maszyna obsługuje obecnie loty czarterowe pod marką Hi Fly Malta.

Linia specjalizująca się w oferowaniu samolotów ACMI negocjuje już zamówienie, które pozwoli wymienić flotę, ale nie podjęła jeszcze żadnych wiążących decyzji. - Mamy już w głowach typ samolotu, który zastąpi nasze A340. Wkrótce ogłosimy jego następcę - powiedział Mirpuri. Dodał, że pomimo zalet czterosilnikowego samolotu, typem zamiennym będzie maszyna dwusilnikowa. Tutaj naturalnym wyborem może być A350, szczególnie jeżeli chodzi o zasięg maszyny.

Hi Fly jest właścicielem wszystkich trzech swoich A340, podczas gdy Hi Fly Malta jest właścicielem jednego aktywnego samolotu tego typu, a pozostałe sześć maszyn leasinguje od Castlelake.

Hi Fly planuje więcej A380

Szef portugalskiej linii dodał, że Hi Fly chce również dodać do swojej floty kolejne A380. - Będziemy na pewno mieli ich więcej. To samolot niszowy na rynku, ale to świetna maszyna. A380 to wciąż bardzo nowa technologia lotnicza. Jest niezawodny,a pasażerowie bardzo go lubią. Wykorzystanie nie jest tak intensywne jak w przypadku A330. Bardzo dobrze o tym wiemy, ale uważamy, że to samolot, który powinien pozostać na niebie przez następne dziesięciolecia - dodał Mirpuri. Jednak odmówił podania określonej liczby samolotów A380, które Hi Fly planuje dodać. Jedyny samolot tego typu we flocie, to A380 o rejestracji 9H-MIP (MSN 006), jest nieco ponad 12-letnią maszyną po Singapore Airlines (9V-SKC) eksploatowaną pod maltańskim AOC i obecnie leasingowaną na zasadzie ACMI do Norwegiana. Czterosilnikowiec jest leasingowany dla Hi Fly przez firmę Doric Asset Finance. Więcej na temat maszyny można przeczytać w naszym artykule "Debiut Airbusa A380 linii Hi Fly".

Flota wąskokadłubowa również się powiększy

Mirpuri powiedział ponadto, że chociaż Hi Fly pozostanie wyspecjalizowany w leasingowaniu na zasadach wet lease / ACMI samolotów szerokokadłubowych, planuje również rozbudowę floty wąskokadłubowej. Obecnie Hi Fly posiada A321, który lata dla Belgian Air Component. Natomiast Hi Fly Malta obsługuje trzy A319, z których dwa obsługują połączenia korporacyjne Airbusa na trasie Tuluza (Blagnac) - Hamburg (Finkenwerder), a trzeci jest leasingowany dla linii Transavia France.

- Nie spodziewamy się powiększania floty wąskokadłubowej w takim samym tempie, jak rozwijamy flotę szerokokadłubową, ale z pewnością dodamy kilka kolejnych samolotów tego typu w ciągu następnych lat. Na pewno pojawią się dwa airbusy A321 między pierwszym a drugim kwartałem przyszłego roku - podsumował Mirpuri.

Flota Hi Fly i Hi Fly Malta składa się z 17 airbusów: trzech A319, jednego A321, dwóch A330-200, jednego A330-300, dwóch A330-900neo, siedmiu A340-300 oraz jednego A380.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Hi Fly prezentuje kabinę nowego A330-900neo (Zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Hi Fly prezentuje kabinę nowego A330-900neo (Zdjęcia)

Piotr Bożyk 27 sierpnia 2019

Pierwszy rejs bez jednorazówek na pokładzie

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy rejs bez jednorazówek na pokładzie

Aleksander Domański 06 stycznia 2019

LOT: Trzy Dreamlinery uziemione. Problemy z silnikami Rolls-Royce’a

Biznes i przemysł

LOT: Trzy Dreamlinery uziemione. Problemy z silnikami Rolls-Royce’a

Łukasz Malinowski 07 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5